Po týdenním testování Orlanda předpokládám, že i v silné konkurenci na našem trhu získá tento letošní model Chevroletu řadu zájemců.
To ostatně dokazují i jeho dosavadní prodeje na našem trhu. Od února do konce června tohoto roku, tedy za pět měsíců jeho prodeje, si odvezlo od dealerů Chevroletu celkem 208 nových majitelů své Orlando a řada dalších zájemců uzavřelo na něj závazné objednávky.
K nebývalému zájmu o tento model jistě mimo jiné přispívá jeho bohatá standardní výbava i v nejnižším stupni výbavy a velmi příznivá cena: podle zvoleného motoru a stupně výbavy od 362 do 482 tisíc Kč.
Design:
Typická tvář značky Chevroletu s profilem se skloněnou linií střechy a vystouplými, výraznými blatníky se 16, 17 anebo 18 palcovými koly zdůrazňují jeho dynamický charakter. Svou celkovou robustností již při prvním pohledu na něj vzbudil ve mně Orlando pocit bezpečné a pohodlné jízdy.
Interiér:
Vertikálně a horizontálně seřiditelný volant a i výškově seřiditelné vhodně tvarované sedadlo mně umožňovaly zaujmout optimální polohu pro komfortní vedení vozu. Bezpečné a pohodlné řízení vozu mně usnadňovalo přehledné umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadměrně mou pozornost od přehledu okolní situace. Vysoko jsem ocenil jednoduchou obsluhu navigace a tempomatu!
Kladně hodnotím, že přes klesající linii střechy jsou sedadla druhé a třetí řady výše umístěna a cestující na nich mají lepší výhled a přitom nemají výrazně omezený prostor nad jejich hlavami. Krajní sedadla druhé řady je možné překlopit a tím umožnit poměrně jednoduchý přístup k sedadlům ve třetí řadě.
p>Současným nebo jednotlivým sklopením sedadel druhé a třetí řady vzniká až šestnáct možných konfigurací sedadel. Při sklopených sedadlech třetí řady má zavazadlový prostor objem 458 l, po sklopení i sedadel druhé řady vznikne zavazadlový prostor se zcela rovnou podlahou s objemem téměř 900 litrů.
Uvítal jsem, že Orlando má mnoho schránek a přihrádek různých velikostí a tvarů: na mince a na nápoje ve středové konzole, na láhve v předních a zadních dveřích, kapsy na mapy, schránky v zavazadlovém prostoru atd.
Nejdůmyslnější odkládací prostor je skrytý za panelem audio soustavy ve snadném dosahu řidiče i spolujezdce. Tento odkládací skrytý prostor je přístupný po odklopení panelu audio soustavy.
Motor:
Testovaný model Orlanda měl naftový motor 2,0 VCDi se vstřikováním common rail o výkonu 120 kW (163 k) při 3800 ot/min s maximálním točivým momentem 360 Nm dosahovaným již při 2000 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje a umožňoval mně dosahovat během testu vyšších průměrných rychlostí. Výrobce udává kombinovanou spotřebu ve výši 6,0 l/100 km. Během testu jsem ji nepřekročil, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. A zdůrazňuji maximálně hospodárným způsobem. Nejvyšší rychlost udává výrobce 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s.
Podvozek>
Podvozek Orlanda vychází z konstrukce podvozku úspěšného sedanu Chevrolet Cruze, který je pro své celkové velmi dobré jízdní vlastnosti vysoce hodnocen jak odborníky tak svými majiteli. Předpokládám, že stejně kladně budou hodnotit dobré jízdní vlastnosti Orlanda jeho noví majitelé.
Všechny stupně výbavy Chevroletu Orlando jsou vybaveny bezpečnostními systémy, jako ku příkladu: elektronickým systémem ABS, elektronickým systémem rozdělování brzdné síly EBD, elektronickým ovládáním stability ESC, hydraulickým brzdovým asistentem a účinným posilovačem řízení. Dále pak kotoučovými brzdami, které jsou na předních brzdách ventilované.
Bezpečnost
– všech cestujících je zabezpečena využitím nejnovějších technologií. Struktura Orlanda je vytvořena z vysoce pevné oceli a vytváří tak účinnou bezpečnostní klec, poskytující ochranu v případě kolize ze všech stran.
Při nehodě ochrání posádku Orlanda šest airbagů: dva čelní, boční a hlavové. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny omezovači zádržné síly a předpínači. Řidiče chrání poddajný sloupek řízení a spolujezdce přídavná ochrana kolen. V případě nehody nárazové senzory automaticky uvolní zamčené dveře a umožní tak cestujícím opuštění vozidla, případně záchranářům snadnější vyproštění zraněných.
Rozměry a hmotnosti:
- Délka 466 cm, šířka 184 cm a výška 164 cm.
- Rozvor 276 cm.
- Maximální celková hmotnost vozu 2298 kg.
- Maximální hmotnost nebrzděného přívěsu 750 kg, brzděného 1500 kg.
Ceny:
Základní cena testovaného modelu Chevroletu Orlanda s naftovým motorem se zvýšeným výkonem na 120 kW/163 k s manuální šestistupňovou převodovkou v nejvyšším stupni výbavy LTZ je 482 900 Kč, navigace s barevným displejem ji zvýšila o 23 000 Kč.
Pro informaci uvádím, že Orlando je dodáváno s benzinovým motorem 1,8 16V s výkonem 104 kW/141 k a s naftovým motorem 2,0 TDI s výkonem 96 kW/130 k, anebo se zvýšeným výkonem na 120 kW/163 k. Orlando je dodáváno s manuální šestistupňovou převodovkou, s výkonnějším naftovým motorem lze zvolit i automatickou šestistupňovou převodovku za příplatek 30 000 Kč. S ohledem na zvolený motor lze volit výbavy ve stupni LS, LT, LT PLUS a LTZ. Základní ceny jsou od 362 000 do 482 900 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií