Ford zavádí technologie pro bezpečnější jízdu s přívěsem do dalších modelů

Technologie dynamické stabilizace přívěsu, kterou Ford poprvé představil v modelu Kuga, je nyní k dispozici rovněž pro nový Focus, C-MAX a Grand C-MAX.

Společnost zároveň oznámila, že tento pokrokový systém nabídne i v novém Rangeru, který bude uveden na evropské trhy během roku 2011, a v další generaci Kugy, plánované na rok 2012.

Ford zavádí technologie pro bezpečnější jízdu s přívěsem do dalších modelů

Zejména v prázdninových měsících červenci a srpnu vyrážejí na evropské silnice miliony řidičů s přívěsem, nejčastěji obytným. Tažení přívěsu však znamená jisté riziko. Takzvané rozkývání přívěsu, kdy se přívěs pohybuje po vozovce ze strany na stranu a narušuje přitom stabilitu tažného automobilu, může vést až k dopravní nehodě.

„Pro méně zkušené řidiče může být tažení přívěsu dosti náročné,“ říká Guy Mathot, vedoucí vývoje elektronických stabilizačních systémů ve Ford of Europe. „Musíte přizpůsobit styl jízdy a dávat pozor na rychlost, ale i tak vás může počasí nebo chování ostatních účastníků provozu dostat do maléru. Pro tyto případy jsme vyvinuli systém dynamické stabilizace přívěsu, který řidiči pomáhá.“

Ani nejdůmyslnější technika však nemůže z řidiče sejmout elementární zodpovědnost.

Nepřiměřená rychlost, špatně rozložená zátěž či nesprávně nahuštěné pneumatiky mohou negativně ovlivnit stabilitu přívěsu. Do hry vstupují také povětrnostní podmínky, například v podobě kluzké vozovky či bočního větru.

„Systém dynamické stabilizace přívěsu je součástí elektronického stabilizačního programu ESP a využívá i jeho senzorů – například ke sledování akcelerace, úhlu natočení řízení nebo rychlosti stáčení vozidla okolo svislé osy,“ vysvětluje Mathot. „Tyto parametry monitorujeme tak jako tak, proto je rozumné použít je i pro zjištění případného kývání přívěsu.“

Systém nepřetržitě sleduje rychlost stáčení vozidla okolo svislé osy a porovnává ji s úhlem natočení volantu. Pokud zaznamená počínající kývání přívěsu, na které řidič odpovídajícím způsobem nereaguje, přikročí ke stabilizačním opatřením elektronika.

Při mírném kývání přívěsu se střídavě aktivují přední brzdy vozu na levé a pravé straně. Vznikne tak stáčivý moment, působící proti momentu kývání přívěsu. Je-li kývání intenzivnější, sníží se točivý moment motoru na nulu a brzdný tlak je aplikován na všechna čtyři kola, aby se jízdní rychlost soupravy snížila pod kritickou hodnotu.

Systém dynamické stabilizace přívěsu ovšem není jediné technické řešení, jímž Ford usnadňuje provozovatelům přívěsných vozidel život. Například parkovací kamera, dostupná jako výbava na přání v modelech Fiesta, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, Mondeo, S-MAX, Galaxy, Transit a nový Ranger, je nedocenitelným pomocníkem při samotném připojování přívěsu.

Všechny vozy Ford také před uvedením na trh procházejí komplexním testováním včetně zátěžových zkoušek s přívěsem, které důkladně prověří odolnost motoru a spojky. A to všechno proto, aby zákazníci mohli bez obav zapřáhnout za svůj vůz značky Ford třeba karavan a vyrazit za prázdninovým dobrodružstvím.

Pro bezpečnější jízdu s přívěsem:

Před jízdou zkontrolujte tlak v pneumatikách jak na přívěsu, tak na tažném vozidle a věnujte dostatek péče správnému rozložení a zajištění nákladu v přívěsu. Při jízdě pak přizpůsobte rychlost jízdy provozním podmínkám a dbejte zvýšené opatrnosti zejména při změnách jízdního pruhu a v ostrých zatáčkách.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...