V tomto roce se soutěže zúčastnilo 552 projektů ze 155 škol v pěti disciplínách: móda, hudba, fotografie, video a vizuální umění.
„Letošní rok je pro Chevrolet mimořádný, je to rok naší stého výročí. Jsem okouzlen tím, jak jsou studenti schopni zhmotnit naše zadání do tak inspirativních děl. Jejich emoční pochopení našeho 100. výročí, podstaty jeho oslavy, tradice naší značky, její minulosti a budoucnosti mě opravdu překvapily,“ řekl Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe.
Účastníci v kategorii Móda měli za úkol ohlédnout se pro inspiraci zpět do roku 1911 a přenést inspiraci těch dob do dneška. Vítězný projekt Ľubice Mildeové z FA STU v Bratislavě (Slovensko) je zajímavou re-interpretací „malých černých šatů“, spojující několik prvků z období 1910, jako plisování, výstřih ve tvaru V a široký asymetrický tvar ramen. „Model je také velmi moderní a mohl by být součástí současné kolekce,“ řekl Igor Todorovic, porotce kategorie Móda.
V kategorii Hudba měli studenti pro Chevrolet vytvořit unikátní narozeninovou píseň. Vítězné dílo pochází od tria z IED Roma v Itálii. Porotce Sven Schäferkord popsal píseň: „moderní, výrazná píseň s dobrou strukturou, oslavující sté výročí Chevrolet ve smyslu zadání.“
V disciplíně Fotografie stáli studenti před náročným úkolem zachytit 100 let historie na jediné fotografii. Vítězná fotografie Juliány Křížové a Jakuba Vlčka z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (Česká republika) spojuje minulost, přítomnost i budoucnost v krásné fotografii. „Když se podíváte blíže, najdete příběh na každém kousku. Fotografie kombinuje nádhernou hru se světlem a silnou kompozici,“ řekla Kerstin Zu Pan, členka poroty.
Výzvou pro účastníky v kategorii Video bylo vytvořit výraznou pozvánku na oslavy 100. narozenin značky Chevrolet. Porota v letošním roce udělila dvě první místa. „Projekty byly tak rozdílné, že nebylo možné je porovnat. Cítili jsme, že oba byly opravdu dobré, každý velmi osobitým způsobem,“ vysvětluje Samuel Prat, porotce kategorie Video. Video pěti studentů z Ecole Emile Cohl v Lyonu (Francie) splnilo požadavek komunikace modelů Chevrolet. Pohráli si s minulostí Chevroletu velmi dynamickým, podmanivým způsobem: animovaným putováním časem na Měsíc a zpět.
Další první cenu udělili studentům z AA & RF FUD UJEP v Ústí nad Labem (Česká republika). Vytvořili svěží, mladistvé kreativní video, které staví na univerzální hodnotě pevného přátelství mladých lidí a automobilovém výletě krásnou krajinou.
Zadání disciplíny Vizuální umění, navrhnout senzační upomínkový plakát, nejlépe vyřešila Sofia Stergiopoulou z OMIRAS, Řecko. Zkombinovala skicy ikonických automobilů Chevrolet s jasným výročním poselstvím, do moderní interpretace značky známé 100 let designem a inovacemi. „Práce je velmi estetická a na 100 procent odpovídá zadání,“ řekl Will Hudson, porotce v kategorii Vizuální umění. „Plakát kombinuje minulost s ikonickým designem a budoucností značky začleněním elektrického Chevroletu Volt,“ dodal.
„Young Creative Chevrolet je nové místo, naplněné mnoha novými myšlenkami. Nebylo jednoduché rozhodnout, které z projektů jsou nejlepší, protože úroveň všech byla velmi vysoká,“ řekl Tiberio Timperi, reprezentant lifestylových médií v porotě.
Všichni evropští vítězové získají finanční odměnu. Navíc, zúčastní se v létě exkluzivní stáže v zákulisí práce významných umělců a expertů. Naplánován je již video projekt se Samuelem Pratem na Off-Courts Film Festival v Trouville, Francie; účast spolu s fotografem na jednom z příštích fotografování pro Chevrolet; pobyt v designovém studiu porotce Willa Hudsona a kreativní konzultace „It’s nice that“ v Londýně.
Všichni evropští vítězové YCC 2011 si převezmou ceny na slavnostním gala večeru v Londýně na podzim tohoto roku.
Evropští vítězové YCC 2011
Chevrolet Europe s radostí zveřejňuje seznam evropských vítězů každoroční celoevropské soutěže užitého umění Young Creative Chevrolet (YCC). Do evropského finále YCC 2011 postoupilo 58 vítězných prací z národních kol (national YCC 2011 winners) ze 155 škol užitého umění v 22 státech Evropy.
V jednotlivých disciplínách YCC 2011 v rámci Evropy zvítězili:
MÓDA
1. Ľubica Mildeová; Slovensko; FA STU BRATISLAVA
2. Ida Klamborn; Švédsko; Boras Textilhögskola
3. Tobias F. Müller; Německo; Mediadesign Hochschule München
FOTO
1. Juliana Křížová a Jakub Vlček; Česká republika; Univerzita Tomáše Bati Zlín
2. Marie Luise Jaeger, Natalja Knauer, Daniel Koller a Friedrich Paul Spielhagen; Německo; Mediadesign Hochschule Berlin
3. Matija Munjiža Petrović; Srbsko; akademija umetnosti
HUDBA
1. Michele Baldi, Roberto Attanisio a Jacopo Bruschini; Itálie; IED Roma
2. Gregor Brechmann; Německo; Popakademie Baden-Württemberg
3. Christian Corduneanu; Rumunsko; Universitatea Media Bucuresti
VIDEO
1. Ludovic Versace, Pierre Valdivielso, Clément Dufour, Arthur Sotto, Xavier Lebua; Francie; Ecole Emile Cohl de Lyon
2. Tomáš Hercog, Petr Bača a Jan Berghauer; Česká republika; AA & RF FUD UJEP (Ateliér aplikované a reklamní fotografie, Fakulta umění a designu, Univerzita J. E. Purkyně Ústí nad Labem)
3. Stefano Drago; Itálie; IAAD Torino
VIZUÁLNÍ UMĚNÍ
1. Sofia Stergiopoulou; Řecko; OMIROS
2. Laura Hobson; Velká Británie; Burton College
3. Ana Raminhos, José Barreiro; Portugalsko; Escola Secundária de Cacilhas-Tejo
Práce udělaly hluboký dojem na vysoce odbornou porotu
Evropská porota YCC 2011 se sešla 1. -3. července v Portu, Portugalsko. Evropská porota YCC 2011 byla vytvořena z předních uměleckých i kreativních osobností a představitelů značky Chevrolet (v abecedním pořadí):
- Wayne Brannon, Prezident & výkonný ředitel, Chevrolet Europe
- Will Hudson, zakladatel a ředitel, It’s Nice That
- Marc Kempe, ředitel Public Relations, Chevrolet Europe
- Jeff Perkins, ředitel designu UK Advanced Studio, Chevrolet
- Samuel Prat, ředitel, Off-Courts Festival
- Sven Schäferkord, výkonný ředitel, OCEAN artist&brand GmbH (Sony Music)
- Tiberio Timperi, moderátor, TV novinář (RAI) a herec
- Igor Todorovic, šéfredaktor, Fashion TV South East Europe
- Kerstin Zu Pan, profesionální fotografka
Young Creative Chevrolet
Co to je: Young Creative Chevrolet je celoevropská soutěž studentů užitého umění, kterou pořádá od roku 2007 na roční bázi Chevrolet Europe v různých oblastech umění (2011: móda, hudba, fotografie, video a vizuální umění).
Chevrolet chce tímto projektem podpořit kreativitu a pomoci mladým umělcům. Záměrem Young Creative Chevrolet je také posílit některé ze základních hodnot značky.
Jak to funguje: V každé zúčastněné zemi porota (odborníci, umělci apod.) ocení v každé obsazené disciplíně tři práce.
Všichni, kdo se umístí na prvních místech v národním kole, automaticky postupují do celoevropské soutěže, v níž mezinárodní porota vyhodnotí tři nejlepší projekty v každé kategorii.
Ceny: Kromě finančních cen (1. místo: € 1200, 2. místo € 1000, 3. místo: € 600), vítězové na evropské úrovni dostanou nabídku na stáž u profesionálů v příslušných disciplínách.
Popularita: Soutěž se rozvinula z původních úsmich zúčastněných zemí a 32 škol v roce 2007 na 22 zemí a 155 škol v roce 2011.
Více informací o soutěži YCC najdete na www.youngcreativechevrolet.eu anebo www.facebook.com/youngcreativechevrolet.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií