Druhá etapa Geko Ypres Rally
– byla stejně jako první bohatá na nehody a závady, které postihly celou řadu favoritů. Bryanu Bouffierovi se podařilo všem léčkám se vyhnout, čehož využil a vyšvihnul se na druhé místo v hodnocení pilotů.
Vítěz Rallye Monte-Carlo 2011 Bryan Bouffier,
– kterému se na Kanárských ostrovech a na Korsice nedařilo, pokračuje společně s Xavierem Panserim ve vzestupu v rámci hodnocení IRC. Díky druhému místu od nového vedoucího závodníka Freddyho Loixe ho dělí jen tři body. „Upřímně, jde o nejlepší výsledek, jaký jsem mohl očekávat, dokonce bych řekl, že je to víc, než jsem čekal. Na šotolině je Freddy nedostižitelný. Skončit hned za ním je pro mě malým vítězstvím!“
Náročná zkouška
„Belgické venkovské silnice dokážou být dost náročné, zvláště, když prší,“ prohlásil pilot týmu Peugeot Francie. „Vozovka klouže, povrch se mění a je snadné se chytit do pasti. Na výsledku se tu vždycky podílí trochu náhody či štěstí. Jistě, že jsem jel, co to dalo, ale byl jsem maximálně opatrný, abych neudělal chybu.“ Dvojice Bryan Bouffier / Xavier Panseri dosáhla dvakrát nejlepších časů v rychlostních zkouškách (č. 11 a 13), v RZ 13 se na druhém místě umístil také vůz Peugeot, který řídil Guy Wilks.
Guy Wilks omezuje škody
Až do poloviny závodu se zdálo, že druhé místo nemůže uniknout dvojici Guy Wilks / Phil Pugh, která zaujímala pevné místo mezi Loixem a Bouffierem. „Na začátku druhé erzety jsem v levotočivé zatáčce ucítil náraz. Píchnul jsem a musel jsem zastavit kvůli výměně levého předního kola,“ vypráví pilot týmu Peugeot UK, který v rally dosáhl třikrát nejlepšího času. „O deset kilometrů dál splaskla bez zjevného důvodu pravá přední pneumatika. Asi jsem na něco najel, ale nic jsem necítil… a musel jsem zastavit kvůli výměně druhého kola.“ Guy se tak odsunul na desátou příčku, ale nevzdal se a zabojoval a postupně se vypracoval až na konečné páté místo, i když měl na konci ještě jeden defekt. „Pro takový výsledek jsem sem nejel,“ přiznal Wilks. „Jestli si chci zachovat v celkovém hodnocení šanci na dobré umístění, musím se v příštích závodech defektům vyhnout.“
Čtyři vozy 207 S2000 v cíli
Na konci první etapy mířila posádka Pieter Tsjoen / Lara Vanneste ke třetímu místu. Druhý den je dohnal Bryan Bouffier, ale pevně si udržovali čtvrté místo, dokud nevypadli. „Mezi dvěmi rychlostními zkouškami jsem se zastavil, abych si upravil tlak v pneumatikách,“ vysvětloval s úsměvem rozmrzelý mnohonásobný mistr Belgie. „Najednou jsem slyšel, že se má vyjet a zapomněl jsem, že jsem svou 207 zastavil před 50 cm vysokým sloupkem. Když jsem si sedl za volant, neviděl jsem na něj. Rozjel jsem se a narazil jsem do něho. Náraz byl slabý, ale dost silný na to, aby praskla hadice od chladiče. Nemohl jsem jet dál. Protože auto dobře neznám, neuměl jsem ho opravit, i když šlo o neškodnou závadu!“
Do cíle dojely čtyři z osmi vozů 207 Super 2000, z toho jeden se 100 % ženskou belgickou posádkou, kterou tvořila Mélissa Debackere a Cindy Cokelaere.
„Musíme uznat, že se nám nepodařilo dosáhnout cíle v rámci hodnocení konstruktérů, protože na svého soupeře ztrácíme 24 bodů,“ prohlásil Frédéric Bertrand, manažer závodních aktivit pro zákazníky divize Peugeot Sport. „Byl to těžký závod, ale odvážíme si skvělé druhé místo pro Bryana a Xaviera. Výkony ostatních zástupců naší stáje Peugeot postihl velký počet závad, drobností, které nakonec sehrály zbytečně velkou úlohu. Kvůli ucpání motoru Bruno Magalhaese, rozbitému kolu Thierry Neuvilla, defektům pneumatik Guy Wilkse a odstoupení Pieter Tsjoena se vozům Peugeot 207 S200 nepodařilo ukázat, co v nich ve skutečnosti je.“
Konečné pořadí IRC / Ypres
- 1. Freddy LOIX – Fred MICLOTTE, Škoda Fabia S2000, 2:40:03,’9;
- 2. Bryan BOUFFIER – Xavier PANSERI, Peugeot 207 S2000, + 1:41,6;
- 3. Hans WEIJS – Bjorn DEGANDT, Škoda Fabia S2000, + 3:56,’9;
- 4. Michal SOLOWOW – Maciek BARAN, Ford Fiesta S2000, + 6:06,8;
- 5. Guy WILKS – Phil PUGH, Peugeot 207 S2000, + 6:33,8;
- 6. Karl Kruuda – Martin Järveoja, Škoda Fabia S2000, + 6:40,6;
- 7. Toni GARDEMEISTER – Tapio SUOMINEN,Škoda Fabia S2000, + 6:57,4;
- 8. Luca ROSSETTI – Matteo CHIARCOSSI, Abarth Grande Punto S2000; + 7:25,0;
- 9. Bernhard TEN BRINKE – Davy THIERIE, Škoda Fabia S2000, + 7:37,3;
- 10. Robert BARRABLE – Damien CONNOLLY, Škoda Fabia S2000, + 7:53,8
Hodnocení konstruktérů
- 1. Škoda 186
- 2. PEUGEOT 162
- 3. M-Sport 45
- 4. Subaru 33
- 5. Honda 28
- 6. Ralliart 22
- 7. Proton 17
- 8. Abarth 12
Hodnocení pilotů
- 1. Freddy Loix (B) 70 bodů
- 2. Bryan Bouffier (F) 67
- 3. Juho Hänninen (Fin) 58
- 4. Jan Kopecky (CZ) 55
- 5. Thierry Neuville (B) 48
- 6. Guy Wilks (GB) 45
- 7. Andreas Mikkelsen (Nor) 28
- 8. Toni Gardemeister (Fin) 18
- 9. Hans Weijs (NL) 15
- 10. Bruno Magalhaes (P) 14
Příští závod IRC: Açores (Portugalsko): 14. – 16. července 2011
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas