Opel Astra 1,4 se šestnácti ventily v redakčním testu

Automobilka Opel obsadila v prodeji osobních vozů za prvá tři čtvrtletí tohoto roku druhé místo za Škodou. Oproti srovnatelnému období minulého roku postoupila ze čtvrtého místa na druhé. Nejvíce se prodalo modelu Opel Astra – celkem 3369 vozů, z toho Opel Astra Clasic 900 vozů a Opel Astra nové generace 2469 – jeden z nich předal dovozce redakci na týdenní test.

Opel Astra 1,4 se šestnácti ventily v redakčním testu
Opel Astra 1,4 se šestnácti ventily v redakčním testu
Opel Astra 1,4 se šestnácti ventily v redakčním testu
Opel Astra 1,4 se šestnácti ventily v redakčním testu


Dovolte krátkou poznámku úvodem: Přestože nový Opel Astra byl uveden na trh již před rokem a půl, dosud je jak patrno z výše uvedených čísel, i zájem o Opel Astru původní koncepce, která pod názvem Opel Astra Classic nadále nachází na našem trhu zájemce, což je jistě i důsledkem její příznivé ceně, která začíná na 279 900 Kč.


Když jsem přebíral čtyřdveřovou Opel Astru sedan nové generace s benzinovým šestnácti ventilovým motorem 1,4 l, zaujal mně její elegantní design, dodávající vozu dynamický až sportovní charakter. Nad širokým předním nárazníkem, v kterém jsou umístěny mlhovky, na první pohled zaujme pro Opel typická lichoběžníková mřížka chladiče začleněná do kapoty s výraznými prolisy a široké světlomety s osvětlením o 30 % vyšší účinnosti proti předcházejícímu modelu. Přední sklo posunuté dopředu zdůrazňuje spolu se stoupající linií oken k mohutné zadní části karoserie, její klínovitý boční tvar a zdůrazňuje sportovní profil vozu. Důsledkem propracovaného design nové Astry je nízký součinitel odporu vzduchu – jeho hodnota je 0,29 a rovněž snížen na minimum hluk vznikající z proudění vzduchu, což se mě plně potvrdilo při zkušebních jízdách.


Díky zvýšenému rozchodu a delšímu rozvoru kol je v interiéru dostatek místa pro pohodlné cestování. Po usednutí za volant jsem ocenil možnost seřízení sedadla včetně jeho výškového nastavení a především pak seřiditelnost polohy volantu ve dvou směrech v širokém rozsahu: podélně v rozsahu 45 mm a svisle v rozsahu 30 mm. . Umístění sdělovačů i ovládačů je řešeno podle ergonomických zásad. Čitelnost přístrojů je velmi dobrá i v noci díky správnému neunavujícím téměř bezbarvým osvětlením samozřejmě s regulací intenzity. Řadící páka je vhodně umístěna a dobře „padne“ do ruky.


Opel Astra 1,4 se šestnácti ventily v redakčním testu

Při zkušebních jízdách, při kterých jsem jezdil i po silnicích se špatným povrchem, jsem byl s podvozkem nové Astry velmi spokojen. Pérování je velmi dobře vyřešeno, nárazy do řízení jsem vůbec nepociťoval a řízení přesně reagovala na mé pokyny, jistě i díky použití elektrohydraulického posilovače řízení. Interiér vozu je velmi dobře odhlučněn díky tomu, že konstrukce podvozku absorbuje a tlumí nárazy i hluk pneumatik. Brzdící systém Bosch s posilovačem vykazuje vysokou účinnost a proměnné rozdělování brzdné síly mezi nápravy. Uvedené prvky spolu se zvýšením torzní tuhosti a odolnosti vozu proti deformacím výrazně zvyšují bezpečnost cestujících. Připomínám, že airbagy řidiče a spolujezdce jsou již v základní výbavě. Karoserie Astry je plně pokovená a má 12letou záruku proti prorezavění.

Testovaná Astra měla benzinový šestnáctiventilový motor obsahu1,4 litru, který dosahuje maximální  výkon 66 kW/90 k při 6 000 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu dosahuje 125 Nm při 4 000 ot/min. Výrobce udává nejvyšší rychlost 180 km/h a zrychlení na 100 km/h za 12,5 sekundy. Motor mě vyhovoval i pro sportovní jízdu, „rád“ a bez prodlení se vytočí v případě potřeby do vyšších otáček a umožňuje tak bezpečné předjetí. Při nejvyšší povolené rychlosti na dálnici, tj. 130 km/h, ukazuje otáčkoměr necelé 4 000 ot/min. Při testu jsem docílil kombinované spotřeby těsně pod 6,9 l benzinu na 100 km. Je to tedy 0,2 l pod kombinovanou spotřebou uváděnou výrobcem. Jezdil jsem svižně, ale snažil jsem se hospodárně. Plně jsem využíval i informace z palubního počítače o okamžité spotřebě benzinu. Samozřejmě, že počítač jsem sledoval s ohledem, abych nesnižoval svou pozornost na provozní situaci.


Základní cena testovaného čtyřdveřového modelu Astra ve výbavě Base je 434 900 Kč. ABS stojí 34 400 Kč, palubní počítač 12 600 Kč, elektricky ovládaná přední okna 11 400 Kč a elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka 5 500 Kč.


Aktuální ceny jsem si ověřil v Srba Servisu, kde mě sdělili i řadu zajímavých informací pro kupující. Tak na příklad v mimořádné nabídce nabízí Srba Servis „Akční model Astra Jubileum“, který včetně ABS, palubního počítače, elektricky ovládaných předních oken, elektricky ovládaných vyhřívaných zrcátek a v testu uvedené výbavy stojí v pětidveřovém provedení 462 500 Kč. Dále limitovanou sérii „Srba Servis Edition“ v počtu 50 kusů pro ČR s velmi bohatou výbavou a doplňky Steinmetz. Cena vozu z této série podle volby motoru je 499 000 Kč až 599 000 Kč. Dosud je prodána polovina vozů z této série.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...