Řada pneumatik Sava pro nákladní vozidla

Řada pneumatik Sava pro nákladní vozidla a autobusy je široká a pokrývá všechny aplikace, včetně dálkové a regionální silniční dopravy, smíšeného provozu a vybavení autobusů.

Řada pneumatik Sava pro nákladní vozidla

Pneumatiky pro dálkovou a regionální dopravu:

Pro aplikace v dopravě na dlouhých i krátkých tratích zahrnuje nová řada pneumatik Sava Avant 4, určená pro řízenou nápravu, a Sava Orjak 4, určená pro hnanou nápravu, rozměry 295/80R22.5, 315/70R22.5 a 315/80R22.5. Jedná se o zbrusu novou řadu určenou zejména provozovatelům, kteří si uvědomují důležitost vynaložených nákladů. Tyto pneumatiky byly vyvinuty tak, aby poskytovaly zvýšený výkon a nižší náklady na kilometr v provozech dopravy jak na dlouhé, tak na krátké vzdálenosti. (Podrobnější informace naleznete v samostatné tiskové zprávě)

Pneumatika Avant 4:

Pneumatika Avant A3 Plus, kterou ve většině rozměrů nahradila pneumatika Avant 4, je nadále dostupná v rozměru 12R22.5. Díky optimálnímu rozložení podélných drážek poskytuje běhoun rovnoměrné rozložení zátěže. To v kombinaci se specifickým rozložením prvků běhounu a hustotou dezénových bloků zajišťuje spolehlivou přilnavost a rovnoměrné opotřebení. Uzavřená a pevná ramenní zóna poskytuje přesnost řízení, zatímco struktura pneumatiky umožňuje také její použití za vyšších rychlostí.

Pneumatika Orjak 4:

Pneumatika Orjak O3 Plus, kterou ve většině rozměrů nahradila pneumatika Orjak 4, je stále dostupná v rozměru 12R22.5. Profilové bloky se čtyřmi podélnými drážkami v běhounu poskytují rovnoměrné rozložení zátěže po celé stopě. Uspořádání a hustota bloků o různé velikosti usnadňují rozptyl vody, a tak poskytují vynikající přilnavost za mokra, rovnoměrné opotřebení a nízkou hlučnost. Částečně uzavřená ramenní oblast vylepšuje boční stabilitu, ovládání a jízdní pohodlí.

Řada pneumatik Cargo pro přívěsy v dálkové dopravě zahrnuje pneumatiky Cargo C3 Plus, Cargo C3 a Cargo C2 Plus.

Cargo C3 Plus 385/65R22.5

– je pneumatika se širokým běhounem s optimální konstrukcí poskytující vysokou nosnost a odolnost. Dezén běhounu je bez lamel a vylepšuje odolnost vůči mechanickému poškození. Specifickým rysem této pneumatiky je dobrá boční i podélná stabilita, která spolu s nízkou hlučností a schopností tlumit náhlé otřesy poskytuje vyšší jízdní pohodlí.

Pneumatika Cargo 3 je vhodná pro přívěsy s nízkým rámem. Má moderní konstrukci a speciální dezén běhounu s charakteristickými obvodovými drážkami a uzavřenými pevnými rameny, které zlepšují stabilitu přívěsu. Snížený valivý odpor vede k nižší spotřebě pohonných hmot a nízká hlučnost zvyšuje jízdní pohodlí. Dostupná je v rozměrech 235/75R17.5, 245/70R19.5 a 265/70R19.5.

Pneumatika Cargo C2 Plus 365/80R20

– nabízí jízdní výkon na nejvyšší úrovni. Její specificky tvarované podélné drážky a lamelový běhoun snižují riziko mechanického poškození a uspořádání podélných drážek zajišťuje nejen rovnoměrné rozložení zátěže, ale i rovnoměrné opotřebení. Nízká hlučnost a schopnost tlumit otřesy způsobené náhlými nárazy poskytují větší jízdní pohodlí.

Pneumatiky pro regionální dopravu

Pneumatika Avant A3 je dostupná ve dvou verzích – v rozměrech 11R22.5 a 13R22.5. Verze 22.5” má tři podélné drážky pro přesné řízení při ostrém a častém zatáčení. Její široké rameno a uzavřená ramenní zóna přispívají k boční stabilitě a diagonální uspořádání běhounových bloků spolu s optimálním rozložením prvků rozličných velikostí zajišťují spolehlivou přilnavost a rovnoměrné opotřebení.

Druhá verze pneumatiky Avant A3 zahrnuje řadu šesti rozměrů 17.5” a 19.5”. Má nejnovější dezén běhounu, který charakterizuje rovnoměrný tlak na podklad po celé stopě. To poskytuje přesné řízení, vynikající přilnavost a dlouhou životnost. Tuhá a pevná ramenní zóna zajišťuje spolehlivou boční stabilitu při zatáčení. Všechny tyto vlastnosti zvyšují ekonomický výkon pneumatiky na řízených nápravách.

Avant Plus je pneumatika vytvořená pro použití na řízených nápravách nákladních vozidel a autobusů v regionální dopravě. Běhounové bloky různých velikostí podél obvodu pneumatiky poskytují záběr a spolehlivé řízení. Zavřená struktura ramene přispívá k vynikající boční stabilitě a ovládání. Je dostupná v rozměru 10R22.5.

Comet M3 je pneumatika pro hnanou nápravu a pro všechny nápravy pro aplikace v regionální dopravě. Její široký běhoun a hluboký profil zajišťují vysoký kilometrový proběh a robustní dezén běhounu a nová geometrie kostry vylepšují odolnost proti poškození. Je dostupná v rozměru 12.00R24.

Comet Plus je pneumatika určená k použití na řízených nápravách lehkých nákladních vozidel a jedná se o pneumatiku pro všechny nápravy pro autobusy v regionální přepravě. Je dostupná v rozměrech 8.5R17.5 a 9.5R17.5. Její podélné drážky ve spojení s křížovými lamelami poskytují přesné řízení a dobrý záběr. Tato pneumatika nabízí vysoký kilometrový proběh, dobré ovládání a hladký provoz.

Pneumatiky Orjak 03 11R22.5 a 13R22.5 mají hluboké příčné drážky, což zajišťuje spolehlivou přilnavost i za nepříznivých jízdních podmínek. Částečně plné ramenní drážky zvyšují boční stabilitu pneumatiky. Díky uspořádání bloků je v kontaktu s vozovkou více záběrových hran, a tím se zlepšuje přilnavost pneumatiky a prodlužuje se její životnost. Nízká hlučnost zvyšuje jízdní pohodlí. Pneumatika Orjak O3 má také řadu šesti rozměrů 17.5” a 19.5”. Tato řada má dezén běhounu s hlubokými příčnými drážkami, které zajišťují spolehlivou přilnavost za všech jízdních podmínek, a částečně plné ramenní drážky pro zvýšenou boční stabilitu. Díky uspořádání bloků je v neustálém kontaktu s vozovkou více záběrových hran, což zlepšuje přilnavost a prodlužuje životnost. Kromě těchto výhod se také zvyšuje jízdní pohodlí díky nízké hlučnosti.

Pneumatika Tamar Plus je určená pro hnané nápravy lehkých nákladních vozidel a autobusů v rozměrech 8.5R17.5 a 9.5R17.5 a doplňuje pneumatiku Comet Plus pro řízené nápravy. Běhounové bloky různých velikostí spolu s drážkami ve střední oblasti vytvářejí četné záběrové hrany, a tak poskytují spolehlivou přilnavost k vozovce a vynikající záběr. Pneumatika je také charakteristická svou zvýšenou boční stabilitou.

V oblasti aplikací pro přívěsy jsou vedle pneumatik řady Cargo uvedených výše také speciálně pro aplikace s návěsy v regionální dopravě pneumatiky Cargo Plus 215/75R17.5, 8.25R15 a 9.5R17.5. Pneumatika Cargo Plus poskytuje nejvyšší jízdní výkon a je vhodná pro dvounápravové a třínápravové přívěsy s nízkým rámem a návěsy. Optimální rozložení podélných drážek poskytuje rovnoměrné rozložení zátěže, a tak prodlužuje životnost pneumatiky. Speciální tvar běhounových drážek snižuje pronikání kamínků, a následně tak snižuje možnost mechanického poškození. Zavřená a pevná ramenní struktura poskytuje spolehlivou boční stabilitu.

Pneumatiky pro smíšený provoz

Řada Sava pro smíšený provoz zahrnuje pneumatiky Avant MS2 pro řízenou nápravu, pneumatiky pro hnanou nápravu Orjak MS a 24 MS a pneumatiku pro přívěsy Cargo MS. Tyto pneumatiky charakterizuje technologie zpevněné struktury kostry (Reinforced Carcass Structure (RCS). RCS zahrnuje řadu vlastností, které vylepšují sílu kostry a umožňují použití v nejnáročnějších podmínkách a zároveň zajišťují zvýšenou odolnost vůči poškození a vyšší protektorovatelnost. Vedle těchto pneumatik je také k dispozici pneumatika Orjak S pro ještě náročnější podmínky a pro aplikace autobusů i nákladních vozidel.

Pneumatiky Avant MS2 pro řízenou nápravu pro smíšený provoz kombinují vynikající kilometrový proběh, robustní kostru, dobrý záběr a dezén a materiály odolné vůči poškození. Pneumatika je dostupná s dezény s robustními pěti žebry (315/80R22.5) a čtyřmi žebry (12R22.5 and 13R22.5).

Orjak MS je pneumatika pro velkou zátěž s hlubokými křížovými ramenními drážkami, které poskytují vynikající přilnavost mimo cesty i na staveništích. Pevné středové podélné žebro snižuje možnost mechanického poškození a defektů a zároveň zlepšuje ovládání vozidla i jeho stabilitu. Je dostupná v rozměrech 12R22.5, 13R22.5 a 315/80R22.5.

Orjak 24 MS je speciální pneumatika 12.00R24 TT pro hnané nápravy pro provoz mimo cesty v náročných silničních i klimatických podmínkách. Zpevněná konstrukce RCS zvyšuje odolnost vůči mechanickému poškození, absorbuje náhlé napětí a přispívá k vylepšené odolnosti a životnosti. Robustní běhounové bloky a široké ramenní drážky udržují optimální záběr a poskytují vynikající samočištění.

Orjak S je pneumatika s ocelovou kostrou pro hnané nápravy pro nákladní vozidla a autobusy fungující v náročných podmínkách. Její charakteristická ramenní křížová žebra běhounu poskytují vynikající přilnavost a středová podélná žebra zlepšují ovládání vozidla a zajišťují rovnoměrné opotřebení běhounu a dlouhou životnost pneumatiky. Je dostupná v rozměru 12.00R20 TT.

Cargo MS je pneumatika pro přívěsy 385/65R22.5 určená pro nepříznivé jízdní podmínky při použití mimo cesty a na staveništích. Charakterizuje ji vylepšená odolnost vůči poškození a síla kostry. Použití speciální směsi zvyšuje pevnost a odolnost prvků běhounu. Zpevněná struktura kostry ještě vice vylepšuje odolnost a životnost pneumatiky.

Pneumatiky pro městský provoz

Pneumatika Sava City U4 je pneumatika s vysokým výkonem pro řízenou nápravu a všechny nápravy pro autobusy a městská vozidla. Má extra hluboký dezén pro vyšší kilometrový proběh, zpevněnou bočnici a běhounovou směs šetřící pohonné hmoty. K dispozici jsou rozměry 275/70R22.5 a 295/80R22.5. Rozměr 275/70R22.5 je pneumatika M+S.

O společnosti Sava Tires

Slovinská společnost Sava Tires, přední výrobce pneumatik v jihovýchodní Evropě, má více jak 85 let zkušeností v oblasti zpracování gumy a výroby pneumatik. Sava Tires zaměstnává více než 1 400 lidí a prodává pneumatiky především pro osobní, lehké užitkové a nákladní automobily. Sava je nedílnou součástí skupiny Goodyear Dunlop a své produkty dodává nejen na evropské trhy, ale i do celého světa.

Značka Sava je známá díky spolehlivým, kvalitním a cenově dostupným pneumatikám s dlouhou životností. Pro více informací o společnosti Sava Tires navštivte www.savapneu.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...