Ford of Europe reorganizuje výrobu a vytváří tak nová pracovní místa!

Výrobní závody Fordu ve Španělsku, Německu, Rumunsku a Turecku zvýší produktivitu a podpoří tak strategii růstu založeného na produktech, kterou Ford v Evropě uplatňuje

Během následujících tří let Ford uvede na evropské trhy nejméně 20 zcela nových či významně modernizovaných modelů

Reorganizace výroby přinese lepší využití kapacit a zvýšení produktivity:

  • Ford Transit Connect a Ford Kuga nové generace budou vyráběny ve španělské Valencii
  • Závod v německém Saarlouis, kde nedávno začala výroba nového Fordu Focus, bude od roku 2012 produkovat i variantu Focus Electric
  • Závod v německém Kolíně nad Rýnem bude vyrábět modernizovaný Ford Fiesta, který se začne prodávat v příštím roce, stejně jako novou generaci Fiesty, jež přijde v budoucnu; koncem letošního roku zahájí motorárna v Kolíně nad Rýnem výrobu nového úsporného agregátu 1.0 EcoBoost
  • Ze závodu v rumunské Craiově bude od začátku roku 2012 vyjíždět zcela nový Ford B-MAX a v budoucnu také další model segmentu B; i zde se bude od roku 2012 vyrábět úsporný agregát Ford 1.0 EcoBoost
  • Továrna Ford Otosan v tureckém Kocaeli bude vedle nové generace užitkového modelu Transit produkovat rovněž zcela nový lehký užitkový automobil

Společnost Ford Motor Company oznámila reorganizaci programu svých výrobních závodů tak, aby byl v souladu s agresivní strategií na produktech založeného růstu, kterou firma v Evropě uplatňuje.

Nové výrobní plány pro Španělsko, Německo, Rumunsko a Turecko mají zvýšit produktivitu Fordu při plném zachování flexibility.

„Z nejhorší fáze hospodářské krize jsme vyšli jako silná a zisková společnost. Za dveřmi již čeká řada našich nových atraktivních modelů, připravených vstoupit na trh,“ řekl Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe, na tiskové konferenci ve španělské Valencii. „Nyní podnikáme potřebné kroky k zajištění ziskového růstu v Evropě. Dnes oznámené záměry spolu s již existujícími plány pro naše další výrobní podniky v Evropě nám umožní nejlépe využít celkovou výrobní kapacitu a vytvoří pevný základ pro růst objemu výroby v nadcházejících letech.“

Podle nového plánu budou montážní závody Fordu ve španělské Valencii a německém Saarlouis vyrábět výhradně vozy segmentu C, zatímco provozy v německém Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově dostanou na starost produkci automobilů segmentu B a maloobjemových hnacích agregátů EcoBoost.

Ford oznámil reorganizaci výroby a následující výrobní plány na podporu růstové strategie:

  • Ve španělské Valencii se budou vyrábět modely Ford Transit Connect a Ford Kuga nové generace. Tento závod zůstane také jediným evropským rodištěm nového Fordu C-MAX a zachována bude i zdejší produkce motorů Ford 2.0 EcoBoost. Ford předpokládá, že v souvislosti s novými plány vytvoří v továrně několik set nových pracovních míst.
  • V německém Saarlouis se ke kompletní modelové řadě Ford Focus přidá od začátku příštího roku také výroba elektromobilu Focus Electric. Ve vzdálenější budoucnosti pak továrna přejde na výrobu další generace Focusu. Po zahájení produkce Focusu Electric zde vznikne až 150 nových stálých pracovních míst.
  • Závod v německém Kolíně nad Rýnem bude vyrábět modernizovaný Ford Fiesta, který se začne prodávat v příštím roce, stejně jako novou generaci Fiesty, jež přijde v budoucnu. Koncem letošního roku zahájí motorárna v Kolíně nad Rýnem výrobu nového úsporného agregátu 1.0 EcoBoost. Celkem zde vznikne přibližně 50 nových pracovních míst.
  • Ze závodu v rumunské Craiově bude od začátku roku 2012 vyjíždět zcela nový Ford B-MAX a v budoucnu také další model segmentu B; i zde se bude od roku 2012 vyrábět úsporný agregát 1.0 EcoBoost. Ford opět potvrdil záměr investovat do transformace továrny v Craiově více než 675 milionů eur (v přepočtu cca 16,3 mld. Kč) a proměnit ji tak v moderní výrobní závod, který bude konkurenceschopný i v celosvětovém měřítku.
  • Továrna Ford Otosan v tureckém Kocaeli bude vedle nové generace užitkového modelu Transit produkovat rovněž zcela nový lehký užitkový automobil. Ford Otosan i nadále zajišťuje konstrukční práce na nové generaci Transitu Connect, která se bude vyrábět ve Španělsku. Již dříve Ford oznámil, že Ford Transit nové generace ve variantě „valník“ bude vyráběn v britském Southamptonu.

„Děláme velmi účelná investiční rozhodnutí, která nás stavějí do pozice umožňující zlepšit využití výrobních kapacit, prohloubit synergie s dodavateli a zvýšit produktivitu při zachování schopnosti pružně reagovat na změny v poptávce,“ řekl Ken MacFarlane, výrobní viceprezident Ford of Europe.

Informace o reorganizaci výroby

– přicházejí týden poté, co společnosti Ford a Sollers potvrdily v Moskvě založení společného joint venture Ford Sollers pro výrobu a prodej vozidel Ford v Rusku. Sollers je druhý největší ruský výrobce osobních a lehkých užitkových automobilů.

Tato joint venture je důležitou částí celkové růstové strategie Ford of Europe, protože Fordu umožní nabídnout ještě více modelů a dokonalejší služby zákazníkům v zemi, která by se v polovině dekády měla stát největším automobilovým trhem Evropy.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...