K šestému vítězství v řadě míří Citroën na Rally Řecko (16. – 19. 6. 2011)!

V roce 2005 a 2009 dosáhl Citroën Racing úžasné šňůry šesti vítězství v mistrovství světa FIA World Rally Championship po sobě.

Při nadcházejícím podniku v Řecku Sébastien Loeb – Daniel Elena a Sébastien Ogier – Julien Ingrassia se o vyrovnání tohoto rekordu pokusí s vozy Citroën DS3 WRC.

Vítězství na Acropolis Rally by Citroënu pomohlo upevnit své vedoucí postavení v mistrovství světa pilotů i značek.

Loeb – Každá sekunda se počítá!

Acropolis Rally, jedna z tradičních událostí FIA World Rally Championship, je pro tuto sezónu zpět v kalendáři. Podle současného rozpisu už Rally Řecko nevypadá jako strašák posádek minulých ročníků.

„Absolutně není důvod, proč bychom měli měnit náš přístup,“ říká Sébastien Loeb, který si v Argentině připsal už 65. prvenství. „Máme malý náskok na čele mistrovství světa. Ale třináct bodů ještě nic neznamená. V Řecku, stejně jako všude jinde, hodláme útočit a jet naplno hned od začátku, každá sekunda se počítá.“ Čtyři z šesti odjetých rally od začátku sezony skončily s méně než dvanáctisekundovým rozdílem mezi prvními dvěma posádkami. „I když jsme bodovali na pěti po sobě jdoucích šotolinových rally, rozdíly jsou opravdu nepatrné. Musíte jet naplno hned od startu!“

Rally Acropolis je nyní sice mnohem více typická v porovnání s minulými ročníky, nicméně pověst rally s největším počtem havárií jí zřejmě zůstane. „Tratě jsou velice obtížné pro obě naše auta i piloty. K tomu se přidává i horko. V některých pasážích se musíte vyhýbat kamenům, abyste ušetřili auto a pneumatiky. Někdy to s posádkami v kokpitech hází jak s pingpongovým míčkem.“

Ogier – zapomenout na Argentinu!

„Člověk musí být velice uvážlivý,“ přidává se Sébastien Ogier, aktuálně třetí muž průběžné klasifikace pilotů. „V Řecku trpí všechno – auta, pneumatiky a posádky. I když je od začátku mistrovství Citroën DS3 WRC velice spolehlivý, musíme si dávat pozor na mechanické komponenty. Každá rally je novým testem.“

V roce 2009 byl Ogier v Řecku poprvé a zatím naposled. Tehdy finišoval na druhém místě teprve při jeho osmém startu s vozem WRC v podniku mistrovství světa. „Bylo to moje první pódium na této nejvyšší úrovni. Je to ohromná vzpomínka, a už se nemohu dočkat, až budu zpátky. Nyní máme mnohem větší motivaci než kdy jindy – odjet rally a vyhrát, čímž by byl nešťastný konec Rally Argentina zapomenut.“

Tři otázky pro Oliviera Quesnela, manažera Citroën Total WRT

Řecko rozpůlí tuto sezonu. Mohl byste se pokusit o malou rekapitulaci dosavadního průběhu?

„Celkově je to velmi pozitivní hodnocení. Od začátku sezony jsme odjeli šest rally a v pěti z nich zvítězil Citroën! Obrovská práce napříč celým naším týmem od vývoje Citroënu DS3 WRC dnes přináší ovoce. Loeb si vybojoval malý náskok na čele pořadí pilotů a Citroën vede v Poháru konstruktérů. Bylo by opovážlivé přát si více.“

Splnili Loeb a Ogier vaše očekávání, která jste do nich vkládal?

„Loeb je Loeb. Nikdy nic nevzdává, což ukázala poslední rally. Je motivován stejně jako kdykoli předtím a je navíc mistrem světa. Pomalu a jistě se rozjíždí a má nepatrný náskok, navíc ho čekají ještě tři ryze asfaltové podniky. Sébastien Ogier měl sice nešťastný závěr Rally Argentina, ale nemělo by to zastínit všechno, co dosáhl před tím. Během této rally nutil své soupeře k chybám a byl první, přestože neznal rychlostní zkoušky druhého dne. Navzdory jeho karambolu dokázal ještě získat důležité body za třetí místo. Jeho vítězství v Portugalsku a Jordánsku, kde vedl stylem start cíl, dokazují, že si naši důvěru zasloužil.“

V minulých letech se Citroënu na Acropolis příliš nevedlo. Je to zvláštní výzva pro celý tým?

„Je skutečností, že na Acropolis Rally Citroën nezískal mnoho vítězství, ale to neznamená, že by Řecko bylo nedobytnou baštou. Vyhráli jsme tu v letech 2005 a 2008 zásluhou Sébastiena Loeba a Daniela Eleny a stejné ambice máme i pro tento rok. Loeb samozřejmě, ale i Ogier, který v roce 2009 skončil druhý, oba jsou vážnými aspiranty na vítězství. Jsem přesvědčen, že mají na to, aby tu vyhráli i s vozy Citroën DS3 WRC. Na našich testováních jsme se snažili naše vozy připravit na specifické podmínky této soutěže a všechno šlo dobře a vypadá to velice dobře i celkově.“

Rally Acropolis v kostce:

  • Sedmá rally z celkových třinácti v letošním roce
  • Základna: Loutraki
  • Servisní park: Military Engineering School, Loutraki.
  • Povrch: šotolina

Seznámení s tratí: v úterý 14. června od 7 hod. do středy 15. června do 9.30 hod.

Shakedown: zítra čtvrtek 16. června 8 – 12 hod. na 3,10 km dlouhé trati.

Slavnostní start: čtvrtek 16. června v 19.30 Acropolis, Atény.

Trať: celkem 1217,82 km, z toho 348,80 km měřených v 18 rychlostních zkouškách.

Závěrečné pódium: neděle 19. června v 16.15 hod.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...