Výkonný a úsporný motor EcoBoost přichází!

Ford rozšiřuje spektrum pohonných jednotek o nový hospodárný tříválec 1.0 EcoBoost, vyvinutý v Evropě. Je to zatím co do počtu válců nejmenší motor v historii Fordu.

Ford zároveň potvrdil skutečnost, že nová generace hybridních modelů, jejíž příchod zahájí v roce 2013 C-MAX, bude disponovat novou převodovkou, kterou Ford vyvinul a bude vyrábět zcela ve vlastní režii.

Příchodem nového člena rodiny EcoBoost a nového hybridního agregátu

– společnost dále posílí svoji nabídku mimořádně úsporných automobilů. Derrick Kuzak, viceprezident skupiny Ford odpovědný za globální vývoj produktů, zdůraznil, že nový řadový tříválec byl vyvinut v Evropě pro nasazení v celém světě. „V uplynulých pěti letech jsme do nových pohonných jednotek a úsporných technologií, investovali rekordní částky,“ řekl. „Dnes máme nejaktuálnější nabídku motorů v oboru. A tím to rozhodně nekončí.“

Nový motor se poprvé představí v připravovaném modelu Ford B-MAX, který se začne v Evropě prodávat během roku 2012.

1.0 EcoBoost: nejmenší motor v historii Fordu

Konstruktéři z Technického střediska Ford v britském Duntonu vyvíjeli nový 1.0 EcoBoost jako úhelný kámen ambiciózní řady zážehových motorů EcoBoost. Technicky vyspělý a nevídaně úsporný tříválcový agregát poskytuje stejný výkon jako čtyřválec, přitom se však vyznačuje mnohem nižší spotřebou i emisemi skleníkových plynů.

Zkušení vývojáři z Duntonu, které je pro Ford globálním centrem odbornosti v oblasti maloobjemových jednotek, se zaměřili zejména na zlepšení tepelné účinnosti a snížení vnitřního tření pohyblivých součástí, zejména během zahřívání na pracovní teplotu. Právě tehdy totiž motor produkuje nejvíce CO2 i znečisťujících látek. Nový agregát je osazen mnoha novými technologiemi, z nichž některé se v budoucnu mohou stát nedílnou součástí DNA všech motorů značky Ford.

Přehlídka moderních technických řešení

Joe Bakaj, viceprezident globální konstrukce pohonných jednotek, se nechal slyšet, že nový motor 1,0 l je možná malý svým zdvihovým objemem, ale velký co do technické vyspělosti. „Takovýto tříválec ještě nikdo nevyrobil. Je to jeden z technicky nejvyspělejších a nejúspornějších motorů, jaké jsme kdy zkonstruovali,“ řekl.

1.0 EcoBoost se skutečně pyšní několika velmi inovativními technickými řešeními:

  • přesazená kliková hřídel, která snižuje tření
  • dělená chladicí soustava, umožňující bloku válců zahřát se dříve než hlava válců; rychlejším zahřátím bloku se šetří palivo, zejména v chladném počasí
  • sběrné potrubí odlité přímo do hlavy válců; tato jednodílná konstrukce je lehčí a zejména snižuje teplotu výfukových plynů, čímž umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček
  • technologie EcoBoost, k nimž patří přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT)

Pro srovnání lze uvést, že nejmladší člen rodiny EcoBoost má přibližně stejný zdvihový objem jako motor cestovního motocyklu. Dosud nikdy nevyráběl Ford automobil s méně než čtyřmi válci.

„Řidičům se bude nový 1.0 EcoBoost líbit,“ řekl Bakaj, „protože má vynikající odezvu v nízkých otáčkách, vysoký výkon i točivý moment a hladký chod.“

Další podrobnosti o novém motoru 1.0 EcoBoost budou zveřejněny v září na autosalonu v německém Frankfurtu nad Mohanem.

Nová převodovka pro hybridní modely

Ford oznámil také blížící se zahájení výroby nové převodovky, určené speciálně pro zástavbu do vozů s hybridním pohonem. Její produkce bude v závodu Van Dyke v severoamerickém Detroitu spuštěna ještě letos, naplno se pak rozběhne během prvního čtvrtletí roku 2012. Nová převodovka nahradí tu současnou, která se vyrábí v Japonsku a montuje se do severoamerických modelů Ford a Lincoln s hybridním pohonem.

Novou hybridní převodovku zkonstruoval Ford zcela ve vlastní režii a ve vlastní režii ji bude také vyrábět. Jedná se o elektronicky řízenou rychlostní skříň s plynule měnitelným převodem (e-CVT), která nabídne oproti stávajícímu řešení lepší dynamiku, vyšší dosažitelnou rychlost v režimu elektrického pohonu a větší akční rádius.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...