Ford zároveň potvrdil skutečnost, že nová generace hybridních modelů, jejíž příchod zahájí v roce 2013 C-MAX, bude disponovat novou převodovkou, kterou Ford vyvinul a bude vyrábět zcela ve vlastní režii.
Příchodem nového člena rodiny EcoBoost a nového hybridního agregátu
– společnost dále posílí svoji nabídku mimořádně úsporných automobilů. Derrick Kuzak, viceprezident skupiny Ford odpovědný za globální vývoj produktů, zdůraznil, že nový řadový tříválec byl vyvinut v Evropě pro nasazení v celém světě. „V uplynulých pěti letech jsme do nových pohonných jednotek a úsporných technologií, investovali rekordní částky,“ řekl. „Dnes máme nejaktuálnější nabídku motorů v oboru. A tím to rozhodně nekončí.“
Nový motor se poprvé představí v připravovaném modelu Ford B-MAX, který se začne v Evropě prodávat během roku 2012.
1.0 EcoBoost: nejmenší motor v historii Fordu
Konstruktéři z Technického střediska Ford v britském Duntonu vyvíjeli nový 1.0 EcoBoost jako úhelný kámen ambiciózní řady zážehových motorů EcoBoost. Technicky vyspělý a nevídaně úsporný tříválcový agregát poskytuje stejný výkon jako čtyřválec, přitom se však vyznačuje mnohem nižší spotřebou i emisemi skleníkových plynů.
Zkušení vývojáři z Duntonu, které je pro Ford globálním centrem odbornosti v oblasti maloobjemových jednotek, se zaměřili zejména na zlepšení tepelné účinnosti a snížení vnitřního tření pohyblivých součástí, zejména během zahřívání na pracovní teplotu. Právě tehdy totiž motor produkuje nejvíce CO2 i znečisťujících látek. Nový agregát je osazen mnoha novými technologiemi, z nichž některé se v budoucnu mohou stát nedílnou součástí DNA všech motorů značky Ford.
Přehlídka moderních technických řešení
Joe Bakaj, viceprezident globální konstrukce pohonných jednotek, se nechal slyšet, že nový motor 1,0 l je možná malý svým zdvihovým objemem, ale velký co do technické vyspělosti. „Takovýto tříválec ještě nikdo nevyrobil. Je to jeden z technicky nejvyspělejších a nejúspornějších motorů, jaké jsme kdy zkonstruovali,“ řekl.
1.0 EcoBoost se skutečně pyšní několika velmi inovativními technickými řešeními:
- přesazená kliková hřídel, která snižuje tření
- dělená chladicí soustava, umožňující bloku válců zahřát se dříve než hlava válců; rychlejším zahřátím bloku se šetří palivo, zejména v chladném počasí
- sběrné potrubí odlité přímo do hlavy válců; tato jednodílná konstrukce je lehčí a zejména snižuje teplotu výfukových plynů, čímž umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček
- technologie EcoBoost, k nimž patří přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT)
Pro srovnání lze uvést, že nejmladší člen rodiny EcoBoost má přibližně stejný zdvihový objem jako motor cestovního motocyklu. Dosud nikdy nevyráběl Ford automobil s méně než čtyřmi válci.
„Řidičům se bude nový 1.0 EcoBoost líbit,“ řekl Bakaj, „protože má vynikající odezvu v nízkých otáčkách, vysoký výkon i točivý moment a hladký chod.“
Další podrobnosti o novém motoru 1.0 EcoBoost budou zveřejněny v září na autosalonu v německém Frankfurtu nad Mohanem.
Nová převodovka pro hybridní modely
Ford oznámil také blížící se zahájení výroby nové převodovky, určené speciálně pro zástavbu do vozů s hybridním pohonem. Její produkce bude v závodu Van Dyke v severoamerickém Detroitu spuštěna ještě letos, naplno se pak rozběhne během prvního čtvrtletí roku 2012. Nová převodovka nahradí tu současnou, která se vyrábí v Japonsku a montuje se do severoamerických modelů Ford a Lincoln s hybridním pohonem.
Novou hybridní převodovku zkonstruoval Ford zcela ve vlastní režii a ve vlastní režii ji bude také vyrábět. Jedná se o elektronicky řízenou rychlostní skříň s plynule měnitelným převodem (e-CVT), která nabídne oproti stávajícímu řešení lepší dynamiku, vyšší dosažitelnou rychlost v režimu elektrického pohonu a větší akční rádius.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů