Nový Ford Focus se díky svým vyspělým bezpečnostním technologiím zapsal do historie Euro NCAP

Ford je první „neprémiový“ výrobce automobilů, který získal dvě hvězdičky Euro NCAP Advanced za pokročilou bezpečnostní výbavu, konkrétně za systém Active City Stop a systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu.

Za celkovou úroveň bezpečnosti obdržel Focus maximálních pět hvězdiček; bariérové testy prokázaly mimořádně vysokou úroveň ochrany dětí

Nový Ford Focus se díky svým vyspělým bezpečnostním technologiím zapsal do historie Euro NCAP

Focus tak pokračuje v sérii „pětihvězdičkových“ Fordů – nedávno získaly nejvyšší možné ohodnocení například nové modely C-MAX a Grand C-MAX

Focus byl oceněn za systém Active City Stop, který monitoruje situaci před vozidlem a v případě nevyhnutelné kolize začne automaticky brzdit, a za systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, jenž sleduje pomocí kamery vodorovné dopravní značení a v případě vychýlení ze směru jízdy aplikuje jemnou korekci řízení.

Ford Focus zároveň obdržel pětihvězdičkové hodnocení celkové bezpečnosti.

Při čelním i bočním nárazu zaznamenal maximální možné skóre za ochranu dětských pasažérů. Exceloval však rovněž v ochraně dospělých i chodců.

„Ve Fordu je naším posláním zajišťovat nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti prostřednictvím preventivních technologií a vyspělých ochranných systémů, proto nás hodnocení Euro NCAP nesmírně těší,“ přiznal Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Jsme hrdí na to, že jsme zpřístupnili tyto technologie tolika lidem v tak cenově dostupném voze, jako je nový Focus.“

Dr. Andre Seeck, prezident Euro NCAP, řekl: „Hodnocení Euro NCAP Advanced je udělováno za bezpečnostní inovace na nejvyšší úrovni a my jsme potěšeni tím, že Ford novým Focusem prokázal, jaký důraz klade na bezpečnost svých modelů.“

Předcházení riziku

Systém Active City Stop:

pomáhá zmenšovat riziko nehod při nízkých rychlostech. Nepřetržitě monitoruje situaci před vozem a samočinně aktivuje brzdovou soustavu, zachytí-li v jízdní dráze stojící vozidlo a kolize je již nevyhnutelná.

V rychlostech do 30 km/h snímá Lidar (Light Detection And Ranging, detekce světla a zaměřování), umístěný v horní části čelního okna, oblast přibližně 7,6 m před vozem. Pokud zaznamená zpomalující, pomalu jedoucí či stojící vozidlo, vyhodnotí pravděpodobnost střetu a „předpřipraví“ brzdovou soustavu. V případě, že řidič nadále nereaguje, systém automaticky aktivuje brzdy a sníží točivý moment motoru.

Systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu

– monitoruje vozovku pomocí kamery, nainstalované v horní části čelního okna. Obraz z kamery je nepřetržitě analyzován. Systém sleduje vodorovné dopravní značení, typicky tedy bílé či přerušované čáry vymezující okraje jízdního pruhu či vozovky. Z aktuální pozice vozu vzhledem k vodorovnému značení pak vypočítává informace potřebné k udržení v zamýšleném směru jízdy.

Intervence probíhá ve dvou rovinách. Jakmile se automobil začne přibližovat k bílé čáře, systém automaticky zasáhne do řízení, aby vrátil vůz doprostřed jízdního pruhu. Tato korekce je velmi jemná a ve většině situací nepostačuje sama o sobě k navrácení do původního směru. Smyslem zásahu je upozornit řidiče, získat zpět jeho pozornost a dát mu najevo, že je zapotřebí provést korekci. To je první rovina intervence. Druhá spočívá v tom, že při přejetí dělicí čáry či krajnice upozorní systém řidiče lehkými vibracemi volantu.

Jak Active City Stop, tak systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu pracují zcela samočinně a lze je deaktivovat spínačem na páčce směrových světel.

„V Euro NCAP nepřetržitě vyhledáváme nové zajímavé inovace na poli bezpečnosti automobilů. Z rychlosti, jakou se tyto změny dějí, mohou motoristé v celé Evropě jen profitovat,“ řekl Michiel van Ratingen, generální sekretář Euro NCAP.

Vysokopevnostní karoserie

Pět hvězdiček Euro NCAP pro nový Focus je potvrzením vynikajících bezpečnostních vlastností nové globální platformy společnosti Ford pro vozy nižší střední třídy. Pěti hvězdičkami byly totiž v loňském roce oceněny i modely Ford C-MAX i Grand C-MAX, které využívají stejné podlahové plošiny jako nový Focus.

Bezpečnostní specialisté společnosti Ford podrobili nový Ford Focus během vývoje dvanácti tisícům virtuálních i reálných crash testů, aby vyzkoušeli nové inovativní technologie na ochranu posádky při nehodě.

„Od začátku jsme byli odhodláni zkonstruovat automobil, který se z hlediska technické vyspělosti i bezpečnosti stane měřítkem pro ostatní,“ řekl Gunnar Herrmann, ředitel globální modelové řady vozů segmentu C. „Vrozenou silou nového Focusu je strukturální tuhost karoserie a vysoký podíl vysokopevnostních ocelí.“

Celých 55 procent hmotnosti karoserie nového Fordu Focus tvoří vysokopevnostní ocel, zatímco více než 31 procent nosné struktury karoserie připadá na ultra-vysokopevnostní oceli a oceli s příměsí bóru. Tento materiál se objevuje v A-sloupcích i B-sloupcích, prazích i dveřních výztuhách a tvoří tak extrémně pevnou ochrannou buňku okolo posádky. Vynikající ochranu při bočních nárazech pak zajišťuje vysokopevnostní ocel v rámech dveří.

Nový Focus se pyšní také patentovanou konstrukcí předního pomocného rámu, který se při silném čelním nárazu řízeně oddělí a zabrání tak deformaci prostoru pro cestující v oblasti nohou. „Měkká“ stavba kapoty motoru spolu s přemístěním motorků stěračů zmenšuje riziko poranění chodců.

Inteligentní ochrana

Chloubou nového Focusu je zádržný „Systém inteligentní ochrany“, který obsahuje čelní airbagy nové generace spolu s unikátními bočními airbagy pro všechny cestující.

Horizontálně deformovatelný sloupek řízení se při čelním nárazu ve vysoké rychlosti odsune směrem od řidiče a zmenšuje tak zatížení hlavy i hrudníku. Obě přední sedadla jsou osazena účinnějšími předpínači bezpečnostních pásů, které mají delší předpínací dráhu a disponují omezovači tahu. Samozřejmostí jsou tříbodové bezpečnostní pásy pro všechny cestující ve voze a veškerá nabízená provedení nového Fordu Focus lze vybavit úchyty ISOFIX pro bezpečné upevnění dětské autosedačky.

Dalším detailem zaměřeným na bezpečnost nejmenších pasažérů je elektrická dětská pojistka zadních dveří, kterou může řidič kdykoli aktivovat či deaktivovat jednoduše tlačítkem. V případě nehody se pojistka deaktivuje automaticky.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...