Chevrolety Cruze dominovaly i závodům v Monze; na legendárním italském okruhu dvakrát získaly 1. a 2. místo.
Rob Huff zvítězil v obou závodech a stal se tak jen třetím jezdcem v historii WTCC, který dokázal zvítězit v obou závodech během jednoho víkendu. Dvojitým vítězstvím si zvýšil náskok na čele hodnocení jezdců před týmovým kolegou Yvanem Mullerem, který v obou závodech skončil na druhém místě, a Alainem Menu, který měl pestrý víkend, když v prvním závodě kontakt zapříčinil jeho vypadnutí z trati, ale ve druhém závodě se skvěle probojoval zezadu až na 5. místo.
Výsledky z Monzy ukazují úroveň konkurenceschopnosti, které dosáhly Chevrolety Cruzy 1,6 turbo a díky které jsou Chevrolety suverénně na čele hodnocení výrobců. Když jsou modré Cruzy na čele, jejich jezdci dělají ze závodů pěknou show, bojují mezi sebou o vítězství, přičemž jejich prioritou zůstávají zájmy značky a týmu RML.
Řekli
Rob Huff (1./1.):
„Pochopitelně jsem na dnešní výsledky hrdý. Je úžasné zvítězit v obou závodech a vytvořit si tak velký náskok na čele mistrovství. Nyní se mohu soustředit na zisk cenných bodů v každém závodě. Už po prvním závodě jsem byl spokojený, s Alainem to byl dobrý souboj i s kontaktem v úseku Ascari, ale dokázal jsem udržet vedení a zvítězit. Do druhého závodu jsem dobře odstartoval, předjel Monteira navzdory tomu, že do první šikany brzdil trochu později. Později byl Yvan velmi rychlý v úseku Ascari a potom využil závětří, takže nebylo jednoduché zůstat na čele. V určitém momentu jsem musel brzdit dříve, protože jsem byl částečně na znečištěné trati, a Yvan se mě neúmyslně dotkl, ale první místo jsem uhájil.“
Yvan Muller (2./2.)
„V prvním závodě mě Alain dokázal předjet a bojoval s Robem. Kolo před koncem Alain vyjel trochu pomaleji ze zatáčky a zavřel mi cestu, bohužel jsme do sebe narazili. Je mi líto, že proto vyjel na štěrk. V druhém závodě jsem dělal, co se dalo, ale Rob si všude držel vnitřní stopu a předjet ho zvenčí se se stejným autem nedalo. Ťukli jsme se, když velmi brzy brzdil před Parabolicou, to mě opravdu překvapilo! S druhým místem nejsem spokojený, ale je dobré pro hodnocení týmu Chevrolet. Budu dále bojovat a uvidíme, jak se situace vyvine.“
Alain Menu (nedokončil/5.):
„V prvním závodě jsem dokázal předjet Yvana a bojovat s Robem o vedení. Byl to dobrý souboj! Bohužel se mi jednou zablokovala přední kola a dotkl jsem se jeho zadní části, ale nebylo to nic dramatického. Škoda, že do mne Yvan v předposledním kole najel. Vím, že to nebylo úmyslně, ale zaplatil jsem za to já… Do druhého závodu jsem pak odstartoval zezadu, měl jsem však jistou naději. Jel jsem vynikající závod a dokázal jsem skončit 5., což mi přineslo cenné body, ale s celkovým výsledkem tohto víkendu nejsem spokojený. Sezóna je však dlouhá a stále je všechno možné.“
Eric Neve:
„Další vynikající výsledek týmu a dvě první místa! Je to jako sen pro Chevrolet i pro Roba. Naše auta jsou v současnosti nejlépe připravená, ale konkurenti se již brzy dostanou k turbomotorům, takže nesmíme polevit. Ze sportovního pohledu byly oba závody velmi stresující, ale rozhodli jsme se nechat jezdcům volné ruce, bez jakýchkoli týmových rozkazů. Je to tak nejlepší pro show a jsme spokojeni s náskokem na čele hodnocení výrobců.“
MONZA – Výsledky 1. závodu
- 1. R. Huff Chevrolet Cruze 9 kol za 18 min 7,398 s
- 2. Y. Muller Chevrolet Cruze + 1,291 s
- 3. T. Monteiro SEAT León TDI + 4,239 s
- 4. N. Michelisz BMW 320 TDI + 4,269 s
- 5. T. Coronel BMW 320 TD + 4,499 s
- 9. D. O’Young Chevrolet Cruze +10,506 s
- Nedokončil A. Menu Chevrolet Cruze 7 kol (nehoda)
MONZA – Výsledky 2. závodu
- 1. R. Huff Chevrolet Cruze 9 kol za 18 min 10,032 s
- 2. Y. Muller Chevrolet Cruze + 0,242 s
- 3. M. Poulsen BMW 320 TD + 3,559 s
- 4. T. Monteiro SEAT León TDI + 6,211 s
- 5. A. Menu Chevrolet Cruze + 8,896 s
- 6. D. O’Young Chevrolet Cruze +10,089 s
Pořadí jezdců po 6 z 24 závodů:
- 1. R. Huff (Chevrolet), 120 bodů
- 2. Y. Muller (Chevrolet), 84
- 3. A. Menu (Chevrolet), 79
- 4. T. Monteiro (SEAT), 58
- 5. G. Tarquini (SEAT), 52;
- atd.
Pořadí výrobců po 6 z 24 závodů:
- 1. Chevrolet, 242 bodů
- 2. SEAT, 150
- 3. BMW, 132
- 4. Volvo, 40
Další závody: Kolo 4, Race of Hungary, Hungaroring Budapešť, 3.-5. června 2011.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas