Ford Motor Company představuje na amsterdamském autosalonu veřejnosti nový Focus ECOnetic

Nový Focus ECOnetic využívá řady vyspělých technologií. Prodávat se začne počátkem příštího roku.

Nové technologie Focusu ECOnetic umožňují dosahovat velmi nízké spotřeby paliva.

Focus ECOnetic dokáže spotřebu paliva stlačit až na 3,5 l na 100 km. Spolu s tím se předpokládá, že emise CO2 se budou pohybovat na velmi nízké úrovni, a po závěrečné homologaci, jež se uskuteční ještě během letošního roku, nepřekročí hodnotu 95 g/km.

„Focus ECOnetic je důkazem, že naše společnost neúnavně prosazuje technologické inovace a snaží se být na špičce, pokud jde o ohleduplnost k životnímu prostředí,“ uvádí Gunnar Herrmann, ředitel globální modelové řady segmentu C společnosti Ford, a dodává, „Samozřejmě to bude i vůz, který je radost řídit.“

Nejmodernější technologie pro co nejnižší emise CO2

Aby Focus ECOnetic dosáhl natolik obdivuhodné hospodárnosti, těží z nejmodernějších technologií pro co nejnižší emise CO2 jak jeho pohonné ústrojí, tak aerodynamika či informační systémy řidiče.

Vůz pohání zcela nová verze vznětového motoru Ford 1.6 Duratorq TDCi dodávající maximální výkon 77 kW (105 k). Ta byla navíc optimalizována pro dosažení co největší účinnosti spalování paliva, a to s pomocí nového systému vstřikování a turbodmychadla, zlepšeného chlazení a sníženého vnitřního tření motoru.

Focus ECOnetic zároveň využívá mnoha prvků snižujících emise CO2, které pro něj byly speciálně vyvinuty. Řadí se mezi ně unikátní aerodynamický paket s aktivními klapkami chladiče, pneumatikami s velmi nízkým valivým odporem a převodovkou optimalizovaným stálým převodem.

Nový Focus ECOnetic přirozeně rovněž nabídne veškeré technologie Ford ECOnetic, které se dosud objevily v ostatních verzích Focusu, jako je systém Stop-Start, rekuperační dobíjení, informační systém Ford EcoMode či indikátor přeřazení na vyšší rychlostní stupeň.

Unikátní vysoce účinný motor

Systém přímého vstřikování common-rail byl v tomto vznětovém čtyřválci kompletně přepracován. Výkonnější řídicí jednotka motoru ovládá osmiotvorové vstřikovače využívající nanotechnologie a pracující se vstřikovacím tlakem až 1 600 barů. Nový systém vstřikování umožňuje preciznější dávkování paliva a zajišťuje vyšší účinnost jeho spalování.

Aby bylo možné regulovat teplotu vzduchu nasávaného motorem a zajistit tak chladnější a hustší směs, disponuje systém sání mezichladičem využívajícím pro chlazení vodu místo standardního systému založeného na vzduchu.

Další nové nebo zcela přepracované prvky zaměřené na zvýšení hospodárnosti jsou:

  • Nově řešená proměnlivá geometrie lopatek turbodmychadla
  • Povrch pístních kroužků snižující tření a olejové čerpadlo s proměnlivým zdvihem minimalizují tření uvnitř motoru
  • Další minimalizaci ztrát v motoru napomáhá asymetrické ozubené kolo klikového hřídele a vakuová pumpa s malou setrvačností
  • Modernizované čistění výfukových plynů kombinující katalyzátor pro redukci množství oxidů dusíku s filtrem pevných částic cDPF

Vznětový motor 1.6 ECOnetic je spojen se 6stupňovou ručně řazenou převodovkou Ford Durashift, kterou zákazníci znají i z ostatních verzí nového Focusu s jednotkou 1.6 Duratorq TDCi. Tato převodovka však byla přepracována pro vyšší účinnost a její chování bylo optimalizováno zvláště s ohledem na minimalizaci ztrát způsobených třením. Za tím účelem se v ní rovněž používá speciální olej s nižší viskozitou.

Stálý převod ústrojí byl navíc upraven tak, aby se snížily otáčky motoru v případě zařazení nejvyššího stupně, což se pozitivně odráží na spotřebě paliva při rovnoměrné jízdě vyšší rychlostí, například na dálnici. Větší hospodárnosti napomáhá také poslední generace pneumatik s nízkým valivým odporem.

Unikátní aerodynamický paket

Standardní verze nového Fordu Focus se pyšní výjimečně aerodynamickou karoserií (v případě 5dveřové verze CD = 0,295), model ECOnetic však obohatila spousta prvků zaměřených na ještě výraznější minimalizaci odporu vzduchu při jízdě.

Velká část vývoje aerodynamiky se soustředila na plynulejší průtok vzduchu pod vozidlem. Verzi ECOnetic v tomto ohledu pomáhají dodatečné kryty podvozku a deflektory, které zakrývají většinu spodní části mezi přední a zadní nápravou. Nový kryt dostala rovněž celá zadní náprava.

Aerodynamické schopnosti vozu se zlepšily také díky montáži ocelových ráfků se speciálními kryty kol ECOnetic, které mají nižší odpor vzduchu než běžná kola z lehkých slitin.

V základní výbavě verze ECOnetic se objevují aktivní klapky ventilačních otvorů. Tento inovativní systém pomáhá optimalizovat aerodynamiku pomocí klapek, které řídí průtok vzduchu chladičem do chladicího systému a motorového prostoru. Pokud je potřeba chladit motor, jsou klapky otevřené. Jakmile ovšem tato potřeba pomine, zavřou se, díky čemuž se znatelně zmenšuje aerodynamický odpor vozu.

Systém aktivních klapek ventilačních otvorů je umístěn před chladičem. Horizontálně umístěné klapky mohou změnit polohu až o 90 stupňů, čímž zamezí přístupu vzduchu. Otevírají a zavírají se automaticky v 16 krocích – od plného otevření po naprosté uzavření – v závislosti na tom, kolik chladicího vzduchu motor potřebuje. Při naprostém uzavření aktivní klapky ventilačních otvorů zmenšují aerodynamický odpor natolik, že emise CO2 mohou klesnout až o 2 procenta.

Technologie Ford ECOnetic pro nízké emise CO2

Zcela nový Focus ECOnetic v základní výbavě obsahuje veškeré technologie Ford ECOnetic snižující emise CO2, které využívají ostatní verze modelové řady nového Fordu Focus.

„Díky našemu programu zaměřenému na technologie Ford ECOnetic se prvky snižující emise CO2 staly široce dostupnými pro zájemce o nový Focus,“ říká Gunnar Herrmann. „To představuje významný krok na cestě za minimalizací dopadu našich produktů na životní prostředí. Zákazníci si tak mohou zvolit vůz, který je jednak ekologicky vstřícný a zároveň naplňuje vizi udržitelné mobility.“

Ke klíčovým prvkům patří:

Systém Stop-Start

Tento systém samočinně vypne motor, když běží na volnoběh – například během stání na semaforech – a opětovně jej nastartuje, jakmile se řidič chce rozjet. Ušetří se tím palivo, které by stojící vůz vyplýtval zcela zbytečně. Takovým způsobem lze snížit spotřebu paliva a emise CO2 v městském provozu až o 10 procent.

Rekuperační dobíjení

Focus ECOnetic přichází s novou modernizovanou verzí tohoto systému, díky němuž alternátor generuje více elektrické energie při brzdění motorem či brzdami. Kinetická energie se v tom případě přeměňuje na elektrickou, aniž by bylo třeba spotřebovávat další palivo. Takto „zdarma“ získaná elektrická energie dobíjí akumulátor, který ji může později využít pro napájení různých elektrických systémů. Vyspělý řídicí systém průběžně monitoruje míru nabití akumulátoru, takže rekuperační dobíjení může fungovat v optimálním režimu.

Ford EcoMode

Informační systém řidiče, který jim pomáhá přizpůsobit jejich návyky za volantem. Díky této technologii se mohou naučit jezdit hospodárněji, což pro mnoho z nich znamená potenciální úsporu paliva zhruba ve výši 10 procent. Sofistikovaný software, vyvinutý s pomocí specialistů na ekonomickou jízdu, sleduje chování řidiče během jízdy a informuje ho, jak se jeho způsob řízení odráží na spotřebě vozu. Spolu s tím mu poskytuje jednoduché rady, s jejichž pomocí se dá ušetřit více paliva. Jednoznačná grafika na displeji umístěném v panelu přístrojů, umožňuje sledovat jeho zdokonalování ve třech klíčových oblastech: včasné řazení, předvídavost a rychlost.

Indikátor řazení

Indikátor včasného řazení může být významným pomocníkem pro řidiče, jimž leží na srdci především spotřeba. Kontrolka umístěná v kapličce přístrojů motoristy varuje v okamžiku, kdy by mohli přeřazením na vyšší rychlostní stupeň snížit spotřebu paliva.

Focus ECOnetic nabídne řadu dalších technologií pro snižování emisí CO2, které se dosud objevily v ostatních verzích řady Focus:

  • Elektrický posilovač řízení
  • Oleje převodovky a motoru s nižší viskozitou
  • Nízkonapěťový pohon elektrického příslušenství
  • Systém řízení teploty motoru pro optimalizované zahřívání na provozní teplotu

Nový Ford Focus ECOnetic

– bude v nabídce prodejců jako pětidveřový hatchback a jako kombi. Pro evropský trh se bude vyrábět v moderní továrně v německém Saarlouis a jeho uvedení do prodeje se plánuje na počátek roku 2012.

„Zcela nový Focus ECOnetic potvrzuje, že Ford je odhodlán stát se lídrem na poli hospodárnosti a poskytnout zákazníkům širokou škálu dostupných vozů s nízkými emisemi CO2,“ prohlašuje Herrmann. „Focus ECOnetic s pomocí nejmodernějších technologií dosahuje vynikající spotřeby paliva a zároveň svým majitelům umožní minimalizovat jejich karbonovou stopu.“

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...