Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce

Verze 4×2 odpovídá potřebám klientů, kteří vyhledávají větší světlou výšku, vyvýšenou polohu při řízení poskytující pocit bezpečí, ale bez reálné potřeby náhonu na čtyři kola.

Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce
Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce
Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce

Nová Dacia Duster s pohonem je v poměru cena/komfort/užitkovost velmi výhodná.

Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce
Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce
Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce
Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce
Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce
Nová elegantní, praktická, prostorná a cenově velmi výhodná Dacia Duster s pohonem pouze předních kol v testu redakce

Cena s bohatou výbavou i v nejnižším stupni výbavy Access ve verzi s pohonem předních kol s benzinovým motorem je od 259 900 Kč (s pohonem 4×4 pouze o 40 000 Kč vyšší). Při využití financování od Dacia finance pak ještě o 20 000 Kč nižší.

Přestože Dacie Duster v provedení 4×2 má pohon pouze předních kol, neznamená to, že se s ní nemůžeme pustit na špatné cesty anebo i do lehčího terénu a to díky:

vyšší světlé výšce 205 mm, krátkým převisům vpředu 822 mm i vzadu 820 mm, nájezdovému úhlu 30°, přejezdovému 23° a sjezdovému 36°.

Délka 431 cm a šířka 182 cm umožňuje nové Dacii Duster pohodlné manévrování na silnici i v městském prostředí. Výška vozu 169 cm a rozvor 267 cm.

Exteriér

Celkově působí design Dusteru elegantně a současně robustně, kterou podtrhují široké a vypouklé blatníky, maska chladiče s chromovaným ozdobným krytem, dvojitá optika, působivé střešní tyče a ochranné kryty. Profil, zvýšená světlá výška, 16“ kola, výrazné podběhy kol zdůrazňují, že Duster bez obav zvládne i špatné cesty anebo i lehčí terén.

Interiér

Dacia Duster umožňuje pohodlnou jízdu 5 dospělým osobám i na dlouhé vzdálenosti.

Sedadla umístěná ve vyšší poloze umožňují bezpečnější a pohodlnější řízení s výborným přehledem na okolní dopravní situaci.

Přístrojová deska je moderní, jednoduchá a funkční. Velký důraz byl kladen na ergonomii umístění dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů i umístění všech ovladačů.

Objem zavazadlového prostoru Dacia Duster 4×2 je 475 l. Se sklopenými zadními sedadly 1626 l.

Motor:

Testovaný model Dacia Duster 4×2 měl naftový motor 1.5 dCi s přímým vstřikováním common rail multi-injection o výkonu 79 kW (107 k) při 4000 ot/min s maximálním točivým momentem 240 Nm dosahovaným již při 1750 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje a umožňoval mně dosahovat během testu vyšších průměrných rychlostí. Výrobce udává kombinovanou spotřebu ve výši 5,3 l/100 km. Během testu jsem ji nepřekročil, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Maximální rychlost udává výrobce 171 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 s.

Převodovka:

Dacia Duster je vybavena novou 6ti stupňovou převodovkou s pomalým prvním rychlostním stupněm (5,79 km/h na 1000 ot/min). Toto odstupňování usnadňuje rozjezd při zatížení nebo do prudkého svahu.

Na celkových velmi dobrých jízdních vlastnostech testovaného modelu se vedle výkonného motoru a vhodně odstupňované nové převodovky významně podílí dobře konstrukčně řešený podvozek.

Bezpečnost

Dacia Duster se v oblasti bezpečnosti opírá o dlouholeté zkušenosti společmosti Renault. Základní bezpečnostní výbava obsahuje systém ABS Bosch 8.1 vybavený elektrickým rozdělovačem brzdné síly (EBV) a asistentem nouzového brzdění (AFU).

V oblasti pasivní bezpečnosti je Dacia Duster vybavena dvěma čelními airbagy a 3bodovými bezpečnostními pásy s omezovačem síly a pyrotechnickými předpínači na předních sedadlech. Dále dvěma bočními airbagy chránící hlavu a hrudník a tříbodovými bezpečnostními pásy na zadních sedadlech.

Stupně výbavy jsou čtyři: Access, Ambiance, Arctica a Exception.

  • I výbava nejnižšího stupně výbavy – Access je rozsáhlá, obsahuje mimo již výše uvedené položky posilovač řízení, otáčkoměr, tónovaná skla, topení a ventilaci, systém uchycení ISOFIX na bočních zadních sedadlech, elektronický imobilizér, přípravu na rádio atd.
  • Výbava ve stupni Ambiance obsahuje mimo jiné navíc – centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrické ovládání předních oken.
  • Stupeň Arctica obsahuje mimo jiné navíc – palubní počítač, výškově nastavitelný volant, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, mlhové světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělitelné opěradlo zadního sedadla.
  • Stupeň Exception obsahuje mimo jiné navíc – disky kol z lehké slitiny, vnější zpětná zrcátka a podélné střešní lišty a přední a zadní kryt podvozku a chrániče dveřních prahů v barvě matného chromu, kožený volant a kožená hlavice řadící páky, čalounění kůže/koženka, autorádio CD 4x15W s ovládáním pod volantem a zatmavená zadní okna.

Snížení provozních nákladů

Náklady spojené s údržbou a s opotřebením se značně snížily prodloužením intervalů výměny oleje, pravidelné výměny brzdových destiček a pneumatik.

V rámci ochraně proti korozi a byla provedena mimo jiné tato opatření:

  • vystřikování dutin spodku a dveří voskem,
  • utěsnění vnějších spojů tmelením,
  • doplňkové použití vosku na mechanických dílech spodku.

Ceny (včetně DPH)

Cena testované Dacia Duster s pohonem předních kol, s naftovým motorem 1,5 dCi s výkonem 77 kW (107 k), šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Arctica je 349 900 Kč.

Dacia Duster 4×2 je dodávána též s benzinovým motorem 1,6 l 16V s výkonem 77 kW (105 k) ve výbavě Access za cenu 259 900 Kč, ve výbavě Ambiance za 274 900 Kč.

V rámci akční nabídky při financování Dacia finance jsou výše uvedené ceny sníženy o 20 000 Kč a záruka je prodloužena na 5 let/100 000 km zdarma.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje

Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala...

Letos plánuje prodat až 12 000 zánovních aut Více než dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna navýšila prodej aut o třetinu, sází na inovace a širší záběr podnikání

Mototechna navýšila prodej aut o...

Za poslední rok díky Mototechně vznikla kromě inovační laboratoře AuresLab i značka pro prodej investičních vozů Mototechna Classic či autopůjčovna Mototechna Drive Před šesti lety byla znovu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...