Ten, byl vyvíjen a důkladně testován pro použití v rallye téměř dva roky.
Fabia R2 vychází se sériového modelu tohoto oblíbeného malého vozu, podstatně se ovšem liší motorem, podvozkem, kinematikou náprav a převodovkou.
Podvozek byl oproti sériovému modelu podstatně přepracován, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Fabia R2 navíc disponuje sekvenční převodovkou. Pod kapotou pracuje výkonný motor 1.6 16V o výkonu 132 kW. Maximální točivý moment činí 194 Nm při 5500ot./min.
Cena nového vozu Fabia R2 činí 62.000 Euro.
Vývoj vozu Fabia R2 vznikal v těsné spolupráci se společností Škoda. Za jeho vývojem stojí specializovaná společnost na poli motoristického sportu – Impromat Car. Impromat Car bude rovněž zajišťovat budoucí odbyt vozidel. Nejdůležitějším úkolem bylo optimalizovat dynamiku jízdy. Za tímto účelem byl podvozek upraven tak aby odpovídal požadavkům, na něj v rallyovém sportu kladeným. S úspěchem v únoru letošního roku proběhla homologace dle předpisů FIA. Vůz se rovněž objevil v roli předjezdce na loňské Rally Bohemia a Barum Czech Rally.
Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro region střední a východní Evropy, vysvětluje: „Je skvělé, že s okamžitou platností můžeme nabídnout soutěžní vůz širšímu spektru našich zákazníků, kteří hledají spolehlivý a cenově dostupný závodní vůz. S ohledem na naši úspěšnou tradici a rozvoj motoristického sportu nejen v ČR je nová Fabia R2 pouze logickým vyústěním našich aktivit. Jsem si jist, že model bude stejně úspěšný, jako je už dnes úspěšná Fabia Super 2000. Věříme, že nám pomůže posílit naše pozice jak na sportovním, tak na obchodním poli,“ uzavírá Hurt.
Fabia R2 je dalším důležitým prvkem v mozaice aktivit české automobilky na poli motoristického sportu. Škoda dnes patří k nejúspěšnějším značkám v automobilových soutěžích, v roce 2010 zvítězila v prestižním seriálu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) a získala i řadu domácích titulů v jednotlivých národních šampionátech.
Technická data motoru Fabie R2:
druh | atmosférický |
zdvihový objem | 1.6 (1598 cm3) |
počet ventilů | 16V |
výkon | 132 kW |
při ot/min | 7500 |
točivý moment | 194 Nm |
při ot/min | 5500 |
elektronika | Magneti-Marelli |
Poháněná přední náprava, převodovka pětistupňová sekvenční Sadev.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů