Audi Q5 je vlastně zmenšený model Audi Q7 a v počtu prodaných vozů za dva roky, co bylo uvedeno na náš trh, jasně vítězí se značnou převahou prodaných kusů nad svým větším bráchou, který se mi zdá až moc mohutný.
Design a interiér:
Osobitý design zaoblených tvarů přes svou robustnost působí elegantně a reprezentačně. Dynamický charakter vozu zdůrazňují zejména předek vozu s typickou maskou Audi, vystouplé lemy blatníků a velká 19ti palcová kola s disky z lehkých slitin.
Po usednutí za volant a později i při testovacích jízdách jsem ocenil vyšší posez, který s vertikálně i horizontálně seřiditelným volantem a i výškově seřiditelným sedadlem mně umožňoval zaujmout optimální polohu pro komfortní vedení vozu. Stejně kladně hodnotím výborný výhled z vozu. Bezpečné a pohodlné řízení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadměrně mou pozornost od přehledu okolní situace.
Interiér pětisedadlového Audi Q5 poskytuje všem cestujícím ve všech směrech komfortní prostor pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Objemný zavazadlový prostor 540 litrů se po jednoduchém sklopení zadních sedadel zvětší na 1560 l.
Čtyřválcový naftový motor TDI
Testované Audi Q5 se čtyřválcovým naftovým motorem TDI se systémem vstřikování common-rail s přeplňováním turbodmychadlem a filtrem pevných částic dosahuje maximální výkon 125 kW (170 k) při 4 200 ot/min a maximální točivý moment 350 Nm od 1 750 do 2 500 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s. Motor splňuje emisní normu Euro 5.
Sedmistupňová automatická převodovka S tronic
Řazení sedmistupňové automatické převodovky S tronic s vhodně odstupňovanými stupni je téměř nepostřehnutelné díky nejen výborně odhlučněnému motoru, ale především díky dvouspojkovému systému řazení, které zabezpečuje změny rychlostí v neskutečně krátkém čase prakticky bez přerušení tažné síly. Řazení automatické převodovky je při normální plynulé jízdě postřehnutelné pouze na otáčkoměru náhlou změnou otáček. Při sportovní jízdě převodovka na prudké přidání plynu podřadí a vůz prudce akceleruje a umožňuje tak bezpečné předjetí na krátké dráze. Jednotlivé rychlosti lze řadit i manuálně – při testování jsem však manuální řazení využíval minimálně – a to pouze při sjíždění prudkých kopců. Automatické řazení převodovky je tak skvěle odstupňované a propracované, že podle mého názoru je škoda ho nevyužívat.
Podvozek a spotřeba:
Výkonný motor, sedmistupňová automatická převodovka S tronic, stálý pohon všech kol quattro a konstrukčně na vysoké úrovni provedený podvozek včetně vybavení nejmodernější technikou mně umožnily vychutnat každý kilometr jízdy při pocitu bezpečí a jistoty při vedení vozu. Během testování jsem dociloval vyšších průměrných rychlostí i při důsledném dodržování dopravních předpisů: na dálnicích jsem jezdil rychlostí do 130 km/h a během testování jsem využíval až na malé výjimky automatickou převodovku. Myslím, že i to ovlivnilo skutečnost, že jsem dosáhl kombinovanou spotřebu pouze 6,6 l/100 km, tedy o 0,2 l nižší než udává výrobce. Většinu jízd jsem ale jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Základní cena Audi Q5 quattro s výbavou výše uvedenou a další komfortní sériovou výbavou u této úrovně vozu běžnou je 1 077 600 Kč (bez DPH 898 000 Kč).
Audi Q5 quattro je dlouhé 463 cm, široké i se zpětnými zrcátky 209 cm a vysoké pouze 166 cm. Rozvor je 281 cm. Pohotovostní hmotnost vozu je 1770 kg. Přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu je 750 kg, brzděného 2000 kg.
Pro vaši informaci uvádím základní technické údaje a jízdní výkony Audi Q5 podle nabízených motorů a převodovek.
Ceny Audi Q5 quattro:
motory | válců | výkon kW | točivý moment | převodovka | rychlost km/h | zrychlení z 0 na 100 km/h | kombin. spotřeba na 100 km | cena bez DPH Kč | cena s DPH Kč |
benzinové | |||||||||
2,0 TFSI | 4 | 132 | 320 Nm | 6 st.manuální | 210 | 8,5 s | 8,4 l | 811 750 | 974 100 |
2,0 TFSI | 4 | 155 | 350 Nm | 6 st.manuální | 222 | 7,6 s | 8,4 l | 850 583 | 1 020 700 |
2,0 TFSI | 4 | 155 | 350 Nm | S tronic 7 st automatická | 222 | 7,2 s | 8,5 l | 898 000 | 1 077 600 |
3,2 FSI | 6 | 195 | 330 Nm | S tronic 7 st automatická | 234 | 6,9 s | 9,3 l | 1 036 833 | 1 244 200 |
naftové | |||||||||
2,0 TDI | 4 | 105 | 320 Nm | 6 st.manuální | 190 | 11,4 s | 6,5 l | 819 917 | 983 900 |
2,0 TDI | 4 | 125 | 350 Nm | 6 st.manuální | 204 | 9,9 s | 6,7 l | 850 583 | 1 020 700 |
2,0 TDI | 4 | 125 | 350 Nm | S tronic 7 st automatická | 200 | 9,9 s | 6,8 l | 898 000 | 1 077 600 |
3,0 TDI | 6 | 176 | 500 Nm | S tronic 7 st automatická | 225 | 6,5 s | 7,5 l | 1 057 583 | 1 269 100 |
Bohatý seznam příplatkové výbavy umožňuje majiteli dovybavit si svůj vůz podle svých představ a zájmu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií