Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce

Elegantní SUV k cestě jak do divadla tak na hory s naftovým motorem, dvouspojkovou automatickou převodovkou, pohonem všech kol a bohatou výbavou.

Audi Q5 je vlastně zmenšený model Audi Q7 a v počtu prodaných vozů za dva roky, co bylo uvedeno na náš trh, jasně vítězí se značnou převahou prodaných kusů nad svým větším bráchou, který se mi zdá až moc mohutný.

Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce

Design a interiér:

Osobitý design zaoblených tvarů přes svou robustnost působí elegantně a reprezentačně. Dynamický charakter vozu zdůrazňují zejména předek vozu s typickou maskou Audi, vystouplé lemy blatníků a velká 19ti palcová kola s disky z lehkých slitin.

Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce

Po usednutí za volant a později i při testovacích jízdách jsem ocenil vyšší posez, který s vertikálně i horizontálně seřiditelným volantem a i výškově seřiditelným sedadlem mně umožňoval zaujmout optimální polohu pro komfortní vedení vozu. Stejně kladně hodnotím výborný výhled z vozu. Bezpečné a pohodlné řízení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadměrně mou pozornost od přehledu okolní situace.

Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce
Oblíbené Audi Q5 quattro v testu redakce

Interiér pětisedadlového Audi Q5 poskytuje všem cestujícím ve všech směrech komfortní prostor pro jízdu na dlouhé vzdálenosti. Objemný zavazadlový prostor 540 litrů se po jednoduchém sklopení zadních sedadel zvětší na 1560 l.

Čtyřválcový naftový motor TDI

Testované Audi Q5 se čtyřválcovým naftovým motorem TDI se systémem vstřikování common-rail s přeplňováním turbodmychadlem a filtrem pevných částic dosahuje maximální výkon 125 kW (170 k) při 4 200 ot/min a maximální točivý moment 350 Nm od 1 750 do 2 500 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,9 s. Motor splňuje emisní normu Euro 5.

Sedmistupňová automatická převodovka S tronic

Řazení sedmistupňové automatické převodovky S tronic s vhodně odstupňovanými stupni je téměř nepostřehnutelné díky nejen výborně odhlučněnému motoru, ale především díky dvouspojkovému systému řazení, které zabezpečuje změny rychlostí v neskutečně krátkém čase prakticky bez přerušení tažné síly. Řazení automatické převodovky je při normální plynulé jízdě postřehnutelné pouze na otáčkoměru náhlou změnou otáček. Při sportovní jízdě převodovka na prudké přidání plynu podřadí a vůz prudce akceleruje a umožňuje tak bezpečné předjetí na krátké dráze. Jednotlivé rychlosti lze řadit i manuálně – při testování jsem však manuální řazení využíval minimálně – a to pouze při sjíždění prudkých kopců. Automatické řazení převodovky je tak skvěle odstupňované a propracované, že podle mého názoru je škoda ho nevyužívat.

Podvozek a spotřeba:

Výkonný motor, sedmistupňová automatická převodovka S tronic, stálý pohon všech kol quattro a konstrukčně na vysoké úrovni provedený podvozek včetně vybavení nejmodernější technikou mně umožnily vychutnat každý kilometr jízdy při pocitu bezpečí a jistoty při vedení vozu. Během testování jsem dociloval vyšších průměrných rychlostí i při důsledném dodržování dopravních předpisů: na dálnicích jsem jezdil rychlostí do 130 km/h a během testování jsem využíval až na malé výjimky automatickou převodovku. Myslím, že i to ovlivnilo skutečnost, že jsem dosáhl kombinovanou spotřebu pouze 6,6 l/100 km, tedy o 0,2 l nižší než udává výrobce. Většinu jízd jsem ale jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.

Základní cena Audi Q5 quattro s výbavou výše uvedenou a další komfortní sériovou výbavou u této úrovně vozu běžnou je 1 077 600 Kč (bez DPH 898 000 Kč).

Audi Q5 quattro je dlouhé 463 cm, široké i se zpětnými zrcátky 209 cm a vysoké pouze 166 cm. Rozvor je 281 cm. Pohotovostní hmotnost vozu je 1770 kg. Přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu je 750 kg, brzděného 2000 kg.

Pro vaši informaci uvádím základní technické údaje a jízdní výkony Audi Q5 podle nabízených motorů a převodovek.

Ceny Audi Q5 quattro:

motory válců výkon kW točivý moment převodovka rychlost km/h zrychlení z 0 na 100 km/h kombin. spotřeba na 100 km cena bez DPH Kč cena s DPH Kč
benzinové
2,0 TFSI 4 132 320 Nm 6 st.manuální 210 8,5 s 8,4 l 811 750 974 100
2,0 TFSI 4 155 350 Nm 6 st.manuální 222 7,6 s 8,4 l 850 583 1 020 700
2,0 TFSI 4 155 350 Nm S tronic 7 st automatická 222 7,2 s 8,5 l 898 000 1 077 600
3,2 FSI 6 195 330 Nm S tronic 7 st automatická 234 6,9 s 9,3 l 1 036 833 1 244 200
naftové
2,0 TDI 4 105 320 Nm 6 st.manuální 190 11,4 s 6,5 l 819 917 983 900
2,0 TDI 4 125 350 Nm 6 st.manuální 204 9,9 s 6,7 l 850 583 1 020 700
2,0 TDI 4 125 350 Nm S tronic 7 st automatická 200 9,9 s 6,8 l 898 000 1 077 600
3,0 TDI 6 176 500 Nm S tronic 7 st automatická 225 6,5 s 7,5 l 1 057 583 1 269 100

Bohatý seznam příplatkové výbavy umožňuje majiteli dovybavit si svůj vůz podle svých představ a zájmu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...