Desetidílný seriál závodů i letos zavítá do zahraničí, vedle už tradičního Salzburgringu se jezdci představili ještě v italském Misanu. Hned v úvodu si Opel připsal zásluhou Uwe Alzena dvě třetí místa na Sachsenringu a svůj bodový příděl rozšířil tento jezdec druhým, resp. čtvrtým místem také v dalším závodě na letišti v Zweibrückenu a hlavně pak v Oscherslebenu. V tamním Motoparku totiž dvaatřicetiletý Uwe Alzen vyhrál sprint i hlavní závod a rázem se vyšvihl na druhou příčku průběžné klasifikace. Svoji skvělou formu potvrdil Alzen také na příměstském okruhu Norisring v Norimberku, který je pro svoji polohu a atmosféru přezdívaný „německé Monte Carlo“. Před bezmála sto tisíci diváků si dojel pro plný počet bodů ve sprintu, když jej vedoucí Reuter pustil z taktických důvodů na cílové čáře před sebe. Také z hlavního závodu si Opel odnesl vavříny zásluhou prvního Reutera a třetího Alzena.
Závod na Norisringu probíhal doslova za vražedného horka – teplota vzduchu byla 35 stupňů, asfalt měl padesát a v kokpitech vozů se teplota šplhala až na 75 stupňů. Své si vytrpěla i technika – během pětapadesáti sekund, během kterých jezdci objedou 2,3 km dlouhé kolo, musí dvakrát brzdit z rychlosti 240 km/h až 50 km/h. Tovární tým Opel se však nechtěl nechat zaskočit, a tak si tyto vražedné podmínky nasimuloval už předem na soukromém letišti a na základě těchto testů potom vybavil své vozy speciálním chlazením brzd.
V době, kdy tento materiál vznikal, bylo jasné, že o letošním mistru STW se s největší pravděpodobností rozhodne mezi Alzenem a Abtem na Audi A4, i když bez šance nejsou ani další v pořadí – Reuter, Nissen (Audi A4) a Hélary. „Zatím můžeme být spokojeni. Chceme navázat na úspěchy z minulé sezony. Proto jsme také vsadili na bohaté zkušenosti našich pilotů a tým Holzer, stejně jako na spolehlivost Vectry. Naši jezdci jsou velmi rychlí a zkušení a také ctižádostiví,“ Volker Strycek, vedoucí sportovního oddělení Opelu.
Nejstarší z jezdců Manuel Reuter (37), který startuje s číslem 7, je ve svých soudech poměrně opatrný: „Na jedné straně byla povolena účast vozům 4×4 s nižší hmotností, což je zvýhodňuje (po třech závodech byl však hmotnostní limit zvýšen – pozn. red.) a na druhé straně vypadly z kalendáře rychlé tratě jako Wunstorf a Lahr, které Vectrám velmi vyhovovaly. Mně by snad mohla přinést štěstí jedině sedmička a černá barva vozu. Tuto kombinaci měly už Porsche i Calibra, s nimiž jsem vyhrál Le Mans i šampionát ITC.“
Okruhový Opel Vectra vychází až na několik detailů z loňského modelu, změněná geometrie přední nápravy, lepší brzdy a nová aerodynamika přispívá k vyššímu přítlaku. Pod kapotou je opět sice dvoulitr ECOTEC, jeho vačkový hřídel však už není poháněný ozubeným řemenem, ale ozubenými koly. „To přináší vyšší bezpečnost a zabraňuje poškození motoru, které mohou způsobit poletující kameny, když jezdec opustí trať,“ vysvětluje Volker Strycek.
OPEL magazín podzim ´99
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.