Právě před dvaceti lety – začátkem roku 1991 – vstoupil Opel oficiálně jako první ze všech importérů na český trh.
V roli průkopníka Opel do značné míry formoval tuzemský automobilový trh, určitě nejvýznamnějším momentem prvotního období bylo narušení do té doby bezkonkurenčně dominantního postavení domácí značky Škoda – modely Opel Corsa ECO, Opel Astra Dream či řada „Family“ dokázaly svým výborným poměrem cena/nabízená hodnota konkurovat modelům domácí automobilky.
„Na naše historické prvenství mezi importéry i na tradici nabídky cenově dostupných a přitom výborně vybavených modelů chceme poukázat právě uváděnou řadou „Edice 20 let“, která prakticky ve všech modelových řadách značky Opel přináší skvěle vybavené vozy s opravdu mimořádným zvýhodněním pro naše zákazníky,“ říká Pavel Šilha, ředitel českého a slovenského zastoupení Opelu.
Corsa Enjoy Edice 20 let
– přináší mj. ABS s brzdovým asistentem, čelní airbagy, klimatizaci, autorádio s CD MP3 přehrávačem a ovládáním na kůží obšitém volantu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, 15“ kola z lehkých slitin, tempomat, mlhovky či vyhřívaná zpětná zrcátka, což při porovnání standardní ceny představuje zvýhodnění pro zákazníka 69 000 Kč!
Cenové zvýhodnění u nové Astry Enjoy Edice 20 let
– činí dokonce 81 000 Kč – už za 347 800 Kč může zákazník získat atraktivní pětidveřovou Astru vybavenou mj. stabilizačním systémem ESP, čelními, bočními i hlavovými airbagy, aktivními opěrkami, automatickou klimatizací, 17“ koly z lehkých slitin, autorádiem s CD přehrávačem, elektrickým ovládáním předních oken a zrcátek, automatickým ovládáním světel s detekcí tunelů, stěrači s dešťovým senzorem, tempomatem, palubním počítačem nebo mlhovými světly…
Modely Insignia Sport/Cosmo Edice 20 let
– se zvýhodněním 120 000 Kč jsou standardně skvěle vybavené vozy (mj. čelní, boční a hlavové airbagy, litá kola 18“, stabilizační systém ESPPlus, elektrické ovládání všech oken, autorádio s CD přehrávačem a ovládáním na kůží obšitém volantu, automatická klimatizace, palubní počítač či adaptivní podvozek FlexRide (Sport) a ergonomická sedadla (Sport)) si ve verzi Edice 20 let přivážejí navíc adaptivní Bi-Xenonové světlomety AFL s parkovacím asistentem nebo vestavěný navigační systém CD 500, Bluetooth a sklopná elektricky ovládaná zrcátka…
Nejvýraznějším zvýhodněním 150 000 Kč se chlubí populární sedmimístná Zafira:
U verze Zafira Enjoy Edice 20 let získá zákazník výbavu v hodnotě 52 500 Kč (automatická klimatizace vč. elektronického ovládání, přední mlhová světla, sada Organizér, manuálně nastavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech s bederní opěrkou, loketní opěrka sedadla řidiče, tempomat, palubní počítač, elektricky ovládaná zadní okna, autorádio CD30 MP3, stěrače s dešťovým senzorem, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko s osvětlením, automatické ovládání světel s detekcí tunelu, 16“ kola z lehkých slitin), takže celková sleva z ceníkové ceny činí 150 000 Kč!
„Dalším bonusem pro naše zákazníky je možnost optimálního financování například model 50:50 umožňuje uhradit při koupi vozu pouze polovinu ceny a druhou doplatit až za rok. A samozřejmě velmi silným argumentem je výrazně nadstandardní šestiletá záruka Opel, která je ve své základní verzi „Basic Economy“ zcela zdarma,“ připomíná Pavel Šilha, ředitel Opelu pro ČR a SR.
Nové internetové stránky www.opel.cz
Internet jako zdroj prvních informací při výběru nového vozu volí dnes více než polovina zákazníků. Opel samozřejmě tento trend registruje a v rámci „dvacetiletého výročí“ proto představuje zcela nové internetové stránky www.opel.cz.
„Modernější vzhled, odpovídající současnému směřování značky, snazší orientace, jednodušší vyhledávání, intuitivnější ovládání – to byly spolu s posílení aktuálnosti hlavní body zadání při přípravě nových stránek Opelu,“ vysvětluje důvod modernizace stránek tuzemského zastoupení značky Opel jeho marketingový ředitel Andrej Barčák .
Nové stránky nyní vycházejí z propracovaného „evropského“ konceptu, který se osvědčil na náročném německém trhu. Přímo z hlavní stránky, kde se zobrazují odkazy na právě probíhající servisní a prodejní kampaně, lze tedy navolit „konfigurátor“, s jehož pomocí si zákazník může detailně sestavit svůj požadovaný model. Při tom průběžně sleduje a může korigovat, jak jednotlivé prvky výbavy nebo např. zvolené motory ovlivňují cenu „jeho“ vozu. Svoji finální volbu si pak může uložit, vytisknout a má možnost hned zaslat svůj požadavek e-mailem přímo zvolenému prodejci automobilů Opel, u kterého si může vyžádat i testovací jízdu.
Atraktivní specialitou nových stránek www.opel.cz je virtuální prohlídka 3D showroomu Opel, během které erudovaný průvodce seznámí se základními rysy jednotlivých modelů z široké nabídky značky Opel.
Užitečnou nabídkou je i možnost stažení kompletních manuálů k vozům Opel ve formátu PDF, třešničkou na dortu jsou potom stránky elektronického Opel e-magazínu, které přinášejí spoustu zajímavého nejenom z historie a současnosti značky, ale věnují se i lifestylovým tématům a dají např. tip kam vyrazit na dovolenou…
„Naše Internetové stránky chápeme jako živý nástroj komunikace s našimi klienty a příznivci, proto jsou stránky doplněny i o linky na diskusní fóra Opel na Facebooku, která jsou moderována komunikačním týmem Opel,“ doplňuje Andrej Barčák, marketingový ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel. „A proto je také hned na úvodní stránce umístěný výrazný odkaz „Kontaktujte Opel“, s jehož pomocí se na nás může kdokoli obrátit s jakýmkoli dotazem, týkajícím se automobilů Opel.“
Opel posiluje pozici na evropském trhu
Dobře zacílený marketing a výrazně omlazená modelová nabídka se projevily na velmi dobrých výsledcích automobilky Opel na trhu osobních automobilů. Podle informací evropské automobilové asociace ACEA bylo v roce 2010 v zemích EU a EFTA zaregistrováno celkem 1 006 832 nových osobních vozů Opel/Vauxhall, čímž se Opel/Vauxhall posunul v konečném hodnocení značek v loňském roce před francouzský Peugeot na čtvrtou pozici.
Výborný byl pro Opel zejména závěr roku 2010 – v posledním čtvrtletí dokázal Opel zvýšit svůj tržní podíl v Evropě na celkovém automobilovém trhu na 6,25 %, což představuje výrazný nárůst oproti stejnému období roku 2009, kdy tržní podíl Opelu činil jen 5,75 %. V samotném prosinci roku 2010 bylo v Evropě zaregistrováno 111 tisíc nových automobilů Opel/Vauxhall (tržní podíl 6,83 %), což představovalo nejvýraznější růst v rámci celé Evropy. Nejprodávanějším modelem značky Opel/Vauxhall za rok 2010 se stala Astra (363 000 vozů).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas