Využití vysoce uznávaného Chevroletu Cruze sedan za svůj základ, znamenalo pro Orlando vynikající start do života, pokud jde o jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
Cruze byl prvním z několika nových modelů Chevrolet využívajících nejnovější podvozek této společnosti, výsledkem čeho je přímé řízení s dobrou odezvou a ovládáním, ale také komfortní jízda, dobře přizpůsobená evropským řidičům.
Kdo řekl, že řidiči a posádka rodinného MPV/vanu by si neměli užívat stejně? Samozřejmě, od nového rodinného auta se očekává i nejvyšší úroveň bezpečnosti; proto bylo jedním z požadavků na Orlando i dosažení stejné dynamiky a současně neobětovat nic pokud jde o aktivní bezpečnost.
Srdcem vynikající ovladatelnosti Orlanda je struktura BFI (body frame integral; do karoserie integrovaný rám), která patří k nejtužším v segmentu kompaktních vanů. Takto tuhá struktura karoserie, jakou disponuje Orlando, je základem pro pocit solidnosti a stability na cestě. V případě struktury BFI je vrchní část karoserie a rám podvozku zkonstruované jako jeden komponent, umožňující mnohem větší torzní tuhost. Na upevnění motoru se využívá izolované uložení, což přispívá ke zdokonalení Orlanda a odizolování kabiny od hluku a vibrací.
Půdorys Orlanda je široký, s velkým rozchodem (1584 mm vpředu, 1588 mm vzadu) v poměru k rozvoru (2760 mm), výsledkem je přirozeně stabilní a předpokládatelné chování vozu a jeho ovladatelnost na cestě.
Ačkoli je koncepce podvozku Orlanda v podstatě konvenční, obsahuje řadu chytrých detailů přinášejících zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti. Vpředu jsou použité vzpěry McPherson s kompenzací bočních zátěží, a to snižuje tření způsobené ohýbacími silami při stlačení. Kompenzace bočních zátěží také umožnila umístit přední kola více ven pro zlepšení vzhledu a stability.
Přední vzpěry využívají pružiny s unikátním tvarem pro lepší absorpci nerovností vozovky, přičemž hydraulická pouzdra předních ramen – prvek obvykle využívaný v dražších autech – přispívají k dalšímu zjemnění a izolování od nepravidelností vozovky. Samotné závěsy jsou vyrobeny z lehkého hliníku a ještě více snižují hmotnost a přispívají k rychlejšímu a agilnímu ovládání.
Pro zadní zavěšení byla zkonstruována pokroková vlečená náprava (s torzní příčkou), využívající dvouplášťový U-profil. Systém nabízí dobře vyvážené ovládání zavěšení, kombinované s významnými úsporami hmotnosti a prostoru.
Jeden z největších rozdílů mezi vlečenou nápravou Orlanda a jinými konstrukcemi s torzní příčkou patentovaný proces svařování magnetickým obloukem, využitý na uchycení příčky na ramena. Tato technologie umožňuje, aby hrubost torzního členu byla proměnlivá, a také různé úhly uchycení mezi torzním členem a rameny. Tato variabilita umožňuje nastavení charakteristiky sbíhavosti a odklonu pro různé motory a hmotnosti vozu. Intenzivní vývoj charakteristik příčky také vedl ke zvětšení samořídícího efektu kol, které ještě více zlepšuje chování podvozku.
Prostorově úsporné uspořádání zadní nápravy Orlanda přispívá ke snížení těžiště. Tím se zlepšuje ovladatelnost a umožnilo to také umístění palivové nádrže mezi kola.
Hřebenové řízení využívá hydraulický posilovač (elektrický v případě motoru 1,8 l). Bylo vyladěné tak, aby řidiči poskytovalo dobrou odezvu a pocit z řízení. Řízení bylo zkonstruované pro rychlou reakci s méně jak třemi otáčkami mezi krajnými polohami; průměr otáčení 11,3 m je relativně malý.
Volant se dá nastavit výškově i podélně, výškově po úhlem plus-minus 2,4 stupně.
Podvozek a brzdný systém Orlanda byly také zkonstruované s velkými bezpečnostními rezervami jako klíčovým požadavkem. Šestnácti palcové kotoučové brzdy jsou na všech kolech – 300 mm ventilované disky na přední nápravě a plné 292 mm disky vzadu, využívající jednopístíkové třmeny.
Systém je vybavený bezazbestovým organickým brzdovým obložením, které snižuje jeho opotřebení, snižuje hluk při brzdění a zlepšuje citlivost pedálu. Ruční brzda působící na zadní kola se ovládá prostřednictvím bowdenů.
Systém ABS použitý v Orlandu vyhodnocuje údaje ze senzorů rychlosti všech čtyř kol na regulaci individuálního brzdění každého kola pro zkrácení brzdné dráhy na minimum, přičemž si zachovává stabilitu a ovladatelnost i během plného brzdění. Schopnost zastavit v nebezpečí ještě zlepšuje hydraulický brzdový asistent (HBA).
Rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu ovládá integrální součást systému ABS, elektronické rozdělování brzdné síly (EBD); využívá nezávislé ovládání zadních kol na zlepšení stability a brzdění při průjezdu zatáčkami a zabezpečuje efektivní využití zadních brzd při velké zátěži.
Systém ovládání trakce (TCS) je ve standardní výbavě a kontroluje samovolné reakce řidiče na mokré nebo kluzké vozovce. Zasahuje prostřednictvím brzd a regulace krouticího momentu během rozjezdu a akcelerace za jakýchkoli jízdních podmínek. Elektronická ovládací jednotka ABS detekuje hrozící prokluz a signalizuje řídicí jednotce motoru, aby tomu přizpůsobila krouticí moment motoru; systém pozná, když se kola točí rychleji, než odpovídá rychlosti vozu a okamžité působí i prostřednictvím předních brzd.
Elektronické ovládání stability (Electronic Stability Control; ESC), využívá ABS i TCS tak, aby poskytlo vyšší úroveň aktivní bezpečnosti jako součást standardního podvozku Orlanda. Poskytuje přesnější, ovládanou akci brzd bez blokování, působí tak proti omylům řidiče. ESC využívá data senzoru citlivého na vybočení, podélného akcelerometru a senzoru úhlu natočení řízení tak, aby pomohlo vozu sledovat dráhu předních kol. Selektivně se mohou použít brzdy jednotlivých kol na ovládání přetáčivosti, či nedotáčivosti během extrémního manévrování.
K dispozici jsou tři velikosti kol v závislosti na výbavě, sahající od 16 do 18 palců. Standardní rozměry pneumatik a ráfků pro 16 palcové disky jsou 215/60R x 16 a pro 17 palcové disky 225/50R X 17. Větší, 18 palcové disky jsou k dispozici na přání pro modely LTZ s rozměry pneumatik 235/45R x 18.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií