Vzhled Orlanda – částečně MPV, částečně crossover – je vhodný nejen pro využití volného času jako rodinný vůz, ale i pro každodenní potřebu.
„Nové MPV Orlando bude v pokračující modelové ofenzivě značky Chevrolet v Evropě sehrávat klíčovou strategickou roli, je totiž začátkem ambiciózního programu uvedení sedmi modelů během následujících 15 měsíců,“ říká Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe.
Orlando je vítanou alternativou k mnohým rodinným vanům, které už jsou nyní na trhu. Jednoznačně rozpoznatelná tvář značky Chevrolet je doplněná profilem charakterizovaným nízkou, skloněnou linií střechy a svalnatými, výraznými oblouky blatníků se 16, 17 nebo 18 palcovými koly. Svým provedením ve stylu karoserie dovnitř, kola ven dodávají Orlandu agilní, sportovní postoj.
Prostor, skladnost a bezpečnost Orlanda
Elegantní design Chevroletu Orlando zdůrazňující jeho dynamický charakter určitě vzbudí již při prvním pohledu na něj pocit bezpečné a pohodlné jízdy s tímto praktickým vozem.
V interiéru najdeme mnoho designových prvků značky Chevrolet, jako je duální kokpit inspirovaný modelem Corvette a modré podsvícení prostoru středové konzole. Výrazný design by byl zbytečný bez dobře promyšlené funkčnosti, proto velkou pozornost rodinně orientovaných motoristů upoutají tři řady divadelně, tedy vzestupně umístěných sedadel, velikánský prostor pro náklad a mnoho odkládacích prostor.
Sezení uvnitř se označuje jako divadelní proto, že se designérům navzdory klesající linii střechy podařilo vyvýšit umístění druhé a třetí řady sedadel, čímž získali cestující v Orlandu lepší výhled dozadu a do stran bez toho, aby byl omezený prostor nad jejich hlavami. V Orlandu je prostor nad hlavami ve 3. řadě sedadel lepší než v mnohých konkurenčních MPV.
Současným nebo nezávislým sklopením druhé a třetí řady vzniká množství konfigurací sedadel až po vytvoření úplně rovného zavazadlového prostoru. Ve druhé řadě je u krajních sedadel možnost překlopení, aby byl umožněn jednoduchý přístup k třetí řadě.
Pokud nastane potřeba převézt velký, je nákladový prostor Orlanda jedním z nejobjemnějších ve třídě monocabů s objemem 856 litrů v případě sklopení obou řad zadních sedadel.
Každý tvrdě sloužící rodinný automobil potřebuje mnoho prostor pro všechny drobnosti, které se uvnitř nahromadí. Orlando má mnoho schránek a přihrádek různých tvarů a velikostí, včetně držáku na mince a dvou držáků na velké nápoje ve středové konzole, kapsy na mapy a lahve v předních a zadních dveřích a množství jednotlivých schránek v zavazadlovém prostoru.
Ale možná nejšikovnější odkládací prostor je ukrytý za panelem audio soustavy ve snadném dosahu řidiče i spolujezdce. Designéři dokázali vytvořit dobře využitelný odkládací prostor, přístupný po odklopení panelu audio soustavy, dost velký pro MP3 přehrávač, sluneční brýle nebo kapesníčky. V prostoru je také standardně umístěna přípojka a na přání USB port na připojení MP3 nebo iPodu, v závislosti od stupně výbavy.
Bezpečnost posádky je v této třídě vozů vždy hlavním požadavkem. Majitele modelu Orlando o ní přesvědčí jak pozornost věnovaná detailům, tak nejnovější technologie svého druhu použité ve voze. Většina struktury Orlanda je vytvořena z vysoce pevné oceli a vytváří tak účinnou bezpečnostní klec, poskytující ochranu v případě kolize zepředu, zezadu či z boku vozu.
V případě nehody ochrání posádku Orlanda šest airbagů – dva čelní, boční a hlavové – všechny bezpečnostní pásy jsou vybaveny omezovači zádržné síly, předpínači a výškovým nastavováním. Řidiče chrání i poddajný sloupek řízení a spolujezdce přídavná ochrana kolen.
Jedním z největších problémů záchranářů na místě nehody je pomoc posádce v případě zamčených dveří. U Orlanda to neplatí, je vybavené nárazovými senzory a dveře se automaticky uvolní v případě detekce nárazu.
Tři motory, tři stupně výbavy vyhoví všem rodinným potřebám
Pod kapotou jsou na výběr tři hospodárné motory Chevrolet; jeden benzínový a dva naftové. Všechny motory jsou čtyřválcové umístěné vpředu napříč se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě, 16 ventily a buď vícebodovým vstřikováním paliva, nebo v případě dieselů technologií common-rail. Všechny motory mají litinový blok motoru a slitinovou hlavu.
Jediný benzínový motor, který je k dispozici při uvedení na trh, má zdvihový objem 1,8 l, výkon 141 k při 6200 ot./min a krouticí moment 176 Nm při 3800 ot./min. Nejvyšší rychlost jím poháněného vozu je 185 km/h. Disponuje konkurenceschopnou spotřebou 7,3 l/100 km a úrovní emisí 172 g/km.
Dva dieselové motory mají stejný zdvihový objem, ale jsou vyladěny na různé výkony a jízdní charakteristiky. Oba mají zdvihový objem 2,0 l; 4 ventily na válec a systém vstřikování common rail. Silnější z nich má výkon 163 k při 3800 ot./min; druhý má výkon 130 k při stejných otáčkách. Nejvyšší rychlost Orlanda s oběma motory je 197 km/h a mají stejnou spotřebu 6 l/100 km i úroveň emisí 130 g/km.
Zákazníci Orlanda si budou moci vybírat ze tří úrovní výbavy: LS, LT a LTZ. Každý stupeň výbavy, včetně základního LS, má rozsáhlou úroveň základních prvků včetně elektronického stabilizačního systému ESC, šesti airbagů a elektricky ovládaných zrcátek.
Střední stupeň LT obsahuje takové prvky jako parkovací senzory a ovládaní audio soustavy na volantu, přičemž výbava LTZ například využívá větší 17 palcová kola z lehkých slitin, automaticky zatmající se zpětné zrcátko a elektronický tempomat.
Protože Orlando vychází z úspěšného a oceňovaného sedanu Chevrolet Cruze, už známého vynikajícími jízdnými vlastnostmi a ovladatelností, mohou si být majitelé Orlanda jisti bezpečnou, aktivní a pohodlnou jízdou. Důkladně prověřená konstrukce Orlanda využívá vzpěry McPherson na přední nápravě a vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou.
Podobně jako úspěšný Chevrolet Cruze, i podvozek Orlanda je naladěn tak, aby poskytoval ideální kompromis mezi agilitou a komfortem jízdy. Vzpěry McPherson využité na zavěšení předních kol využívají hydraulická pouzdra, která jsou obvykle součástí dražších vozů, poskytují lepší odizolování posádky a řízenou absorpci různých povrhů cest.
Vyspělý systém vlečené zadní nápravy (torzní příčka) našel uplatnění proto, že nabízí vynikající kompromis mezi ovládáním podvozku a úsporu hmotnosti i prostoru. Systém s torzní příčkou je možno jednoduše naladit tak, aby zvládal různé hmotnosti vozu a motorů.
Klíčovým zadáním při konstruování podvozku Orlanda a struktury jeho karoserie byly velké bezpečnostní rezervy. Šestnácti palcové ventilované kotouče předních brzd jsou součástí všech modelů, stejně jako šestnácti palcové kotoučové brzdy vzadu a elektronický systém ABS. Všechny podvozky také využívají elektronický systém rozdělování brzdné síly, ovládající intenzitu brzdění každého kola, aby se zabezpečila co nejkratší brzdná dráha; ovládání trakce na eliminaci přílišné snahy řidiče na mokrých a kluzkých cestách; elektronické ovládání stability a hydraulický brzdový asistent.
Plná výroba Chevroletu Orlando začala v říjnu 2010 v závodě Chevrolet ve výrobním zařízení General Motors v Jižní Koreji a začátek jeho prodeje v celé Evropě postupně v současnosti probíhá.
Chevrolet
Chevrolet je celosvětově největší značkou General Motors s ročním prodejem okolo 4 milionů vozů ve více než 130 zemích. Je čtvrtou největší automobilovou značkou na světě pokud jde o prodej a také jednou z celosvětově nejrychleji se rozvíjejících značek. Chevrolet Europe dodává atraktivní vozy, které se vyznačují expresivním designem, praktičností, hospodárným provozem a vynikajícím poměrem ceny a hodnoty. Po znovuuvedení značky v Evropě v roce 2005 zde Chevrolet více než zdvojnásobil prodej svých vozů na více než 500 000 v roce 2008. V roce 2010 zvýšil Chevrolet svůj tržní podíl v Evropě na více než 2,5 procenta prodejem převyšujícím 450 000 vozů. Chevrolet disponuje v Evropě sítí 2900 dealerství a servisních míst. V nabídce značky Chevrolet najdeme nový městský vůz Spark, malé Aveo, kompaktní Cruze sedan, SUV Captiva a legendární sporťák Corvette. V roce 2011 Chevrolet uvádí na trh sedm nových vozů: úplně nový rodinný van Orlando, nové SUV Captiva, Corvette Grand Sport Coupé, nové Aveo hatchback a sedan, Cruze hatchback, kupé a kabriolet Camaro a průlomový elektrický automobil Chevrolet Volt s prodlouženým dojezdem. Největšími trhy pro Chevrolet jsou v Evropě Rusko, Itálie, Španělsko, Německo, Francie a Turecko. Značku založil v USA švýcarský imigrant Louis Chevrolet v roce 1911. Značka tedy letos oslavuje 100 let své existence.
Více informací o značce Chevrolet můžete najít na http://www.chevroleteurope.com.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií