Cenu za první místo s projektem vozidla pro volný čas získal Martin Handlovič z Prešova. Na druhém místě se umístil Peter Olah z Bratislavy se studií automobilu Freestyle s variabilní karosérií. Třetí cena patří Filipu Grůnerovi z Prahy za projekt militantně laděného vozidla ztvárňujícího v moderním pojetí napětí dnešních dní.
Zadáním soutěže bylo zpracovat vizi osobního automobilu Ford pro volný čas na období okolo roku 2010 s největším možným využitím invence a nových technických řešení. Soutěž si již brzy po svém vyhlášení v dubnu 1999 získala značný ohlas, důsledkem čehož je fakt, že přes náročnost požadavků na zpracování studií se jí zúčastnilo celkem 52 mladých designérů, z toho 14 z České republiky a 38 ze Slovenska. Přihlášené práce hodnotila odborná porota složená z předních českých a slovenských designérů, která nominovala do finále pět nejlepších prací. Konečné pořadí určil Chris Bird, šéfdesignér designérského centra Fordu v německém Kolíně nad Rýnem, který byl na předávání cen v Praze přítomen a vítězi cenu sám předal.
Ideovým základem pro vítěznou studii vozidla pro volný čas Martina Handloviče se stala obrovská techno-party v Berlíně. Party a vozidlo charakterizují na jedné straně velkorysost, určitou aroganci a snahu odlišit se od ostatních, na druhé straně pak otevřenost, vzdušnost a kontakt s okolím. Výsledkem je auto pro kolektivního individualistu, jemuž patří celá ulice. Vítězný autor uvedl: „Volný čas pro mě neznamená cestu v dokonalém automobilu, kde je člověk při pohledu tvarově srostlý s volantem, s přístrojovou deskou, a přitom ho oklešťuje úzký prostor. Můj projekt se snaží nabídnout prostorovou volnost, izolaci i otevřenost a nabízí skutečné možnosti k relaxaci. Nechtěl jsem zapadnout do šedé konvence.“
Ford vždy patřil k těm automobilovým výrobcům, kteří se, pokud se týče designu jejich vozů, rozhodně nespokojují s pasivní rolí. Auta s modrým oválem ve znaku patřila vždy ke stylisticky velmi dobře zvládnutým vozům a mnoho z nich se navždy zapsalo do historie světového automobilového designu. V poslední době se Fordovy vozy vyznačují zejména převratným stylistickým směrem New Edge Design s neobvyklou kombinací oblých křivek a ostrých optických hran. Do tohoto stylu jsou laděny Fordovy modely Ka, Puma, Cougar i nejnovější v řadě, Ford Focus, držitel titulu Auto roku 1999. Ford zvládá pionýrskou úlohu v oblasti designu také díky tomu, že neustále generačně omlazuje řady svých designérů. Právě tato skutečnost podnítila zájem Ford Motor Company, s.r.o. zorganizovat soutěž mladých designérů v České republice a na Slovensku, a probudit tak jejich dřímající tvořivý potenciál. Vysoká úroveň některých prací porotu soutěže velmi příjemně překvapila. Předseda poroty Chris Bird, šéfdesignér designérského centra Fordu v německém Kolíně nad Rýnem, konstatoval, že vítězné práce se mohou směle srovnávat s pracemi předních západoevropských automobilových designérů. To vše nás samozřejmě velmi těší.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů