Výborně! Aleš Loprais vítězí v 6. etapě před dnem volna!

Etapy před dnem volna bývají většinou drakonické, v té letošní po boji Aleš Loprais poráží oba Kamazy a upevňuje si celkové 3. místo.

Pořadatelé přirpravili v etapě z Iquique do Ariky (na hranicích Chile s Peru) další opravdu výživné menu v absolutní pustině plné dun a prachu feš-feš, zkrátka typická etapa v Atacamě, jaké letošní dakar po dnu volna nabídne ještě tři.

Startovalo se prakticky z bivaku v Iquique a nejlepší kamiony už se mohou těšit výhodě startu v kombinovaném pořadí s osobními vozy, takže se na trati v otevřených prostorech rovnoměrně rozmístí. Aleš začal tentokrát mírně zadrženě, když na 2. waypointu ztrácel na vedoucího Kabirova kolo 6 minut a před sebou měl na 5. místě i Nikolajeva. Poté však začal zvolna dotahovat, ale i ruští piloti si své pořadí několikrát vyměnili.

Taktická bitva v plném tempu uprostřed nehostinné krajiny vrcholila. V závěrečné čtvrtině etapy začali Aleš s Čaginem zvolna stahovat Kabirovův náskok, až se mu přiblížili na vzdálenost pod jednu minutu. Zatímco Aleš v útoku pokračoval a zakrátko Kabirova předjel, Čagin se zdržel opravou defektu a vzniklé patnáctiminutové manko dokázal do cíle ještě o třetinu stáhnout. Aleš Loprais mezitím náskok na Kabirova natáhl až na 3:55 minuty.

V celkovém pořadí zůstává vše při starém. Nicméně rozestupy mezi Kabirovem, druhým Čaginem a třetím Lopraisem se ještě zmenšily, Aleš na Čagina ztrácí již jen dvě minuty. Další v pořadí dojely Kamazy Nikolajeva a Mardějeva, už s větší ztrátou, zatímco Němec Franz Echter na MANu na 6. místě ztratil již přes hodinu. První desítka utrpěla další ztrátu kamionu širší špičky, bohužel opět Tatry, tentokrát Brazilce Andrého Azeveda. Dá se očekávat, že tak, jako to bývá v etapách před dnem volna, bude velká spousta účastníků dojíždět až v pozdních hodinách s velkými časovými rozestupy.

Pro statistiky připomínáme, že se jedná o Alešovo druhé etapové vítězství na Dakaru. To první bylo v etapě Kayes-Tambacounda na Dakaru 2007 a bylo tehdy jedním z pilířů na překvapivé, ale systematické cestě k bronzové příčce v dakarském cíli.

6. etapa, Iquique – Arica, speciálka 453 km:

Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas
1. 504 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina CZ Tatra 815 4×4 6:00:37
2. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 + 0:03:55
3. 500 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 + 0:09:39
4. 512 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 + 0:27:03
5. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev RUS Kamaz 4326 + 0:54:49
6. 507 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 + 1:11:37
7. 537 Artur Ardavičus, Děnis Běrezovskij, Žanat Žalimbetov KAZ Kamaz 4326 + 1:42:08
8. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/NL Iveco Trakker 4×4 + 1:43:13
9. 503 Marcel Van Vliet, Bernard der Kinderen, Bernerd Bruynkens NL MAN TGS 18.480 + 1:57:18
10. 526 Teruhito Sugavara, Sejči Suzuki J Hino Ranger + 2:16:40

Celkové pořadí po 6. etapě:

Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas
1. 502 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 23:43:40
2. 500 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 + 0:19:20
3. 504 Aleš Loprais, Milan Holáň, Josef Kalina CZ Tatra 815 4×4 + 0:21:25
4. 512 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 + 1:26:18
5. 507 Franz Echter, Detlef Ruf, Artur Klein D MAN TGS 18.480 + 2:10:57
6. 518 Ilgizar Mardějev, Vladimir Děmjaněnko, Ajrat Mardějev RUS Kamaz 4326 + 2:40:25
7. 506 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter Van Eerd E/NL Iveco Trakker 4×4 + 4:16:21
8. 503 Marcel Van Vliet, Bernard der Kinderen, Bernerd Bruynkens NL MAN TGS 18.480 + 5:08:40
9. 528 Matthias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/NL MAN TGA 18.480 + 5:40:27
10. 537 Artur Ardavičus, Děnis Běrezovskij, Žanat Žalimbetov KAZ Kamaz 4326 + 6:31:02

Autor: Jiří Vintr

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...