Cílem těchto virtuálních i reálných crash testů ve Spojených státech amerických i v Německu bylo vyzkoušení nových inovativních technologií na ochranu posádky při nehodě.
Nový Focus, který zamíří k zákazníkům již koncem března tohoto roku, prošel náročným programem počítačových simulací, které jsou tak realistické, že umožnily podstatně redukovat počet bariérových zkoušek prováděných takříkajíc „naživo“.
„Díky tomu, že jsme vyvíjeli Focus podle bezpečnostních norem platných v různých částech světa, poskytuje cestujícím účinnější ochranu při dopravních nehodách,“ řekl Matt Niesluchowski, manažer zodpovědný za bezpečnostní vlastnosti Focusu. „Na vývoji spolupracovaly naše týmy odborníků na bezpečnost z celého světa, čímž jsme dosáhli toho, že Focus splňuje či dokonce překračuje požadavky komplexní soustavy světových bezpečnostních standardů.“
Nehody v režii Fordu
Tisíce počítačových simulací dopravních nehod umožnily vývojovým pracovníkům otestovat stovky různých konstrukčních řešení. Skutečné bariérové zkoušky, prováděné v návaznosti na počítačové simulace, pak slouží již jen k ověření a potvrzení výsledků virtuálních „crash testů“. Žádný interní ani externí předpis nesmí zůstat nesplněn.
„Více než kdy jindy využíváme k optimalizaci všech součástí bezpečnostní soustavy vozu virtualizované testy,“ dodal Niesluchowski. „Komplexnost bariérových zkoušek, v nichž vzájemně reagují stovky různých součástí a systémů, nicméně stále vyžaduje fyzické testování, které potvrdí platnost výsledků počítačových simulací.“
Zdokonalený zádržný systém
Nový Focus disponuje Systémem inteligentní ochrany Ford IPS, který integruje zádržné systémy nové generace do optimalizované vysokopevnostní konstrukce karoserie.
Všechna sedadla jsou opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy, přičemž vpředu jsou také navíjecí předpínače s omezovačem tahu. Vnější zadní sedadla nabízejí úchyty ISOFIX pro bezpečné upevnění dětské sedačky. Součástí výbavy nového Fordu Focus je rovněž systém upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, který monitoruje přední i zadní sedadla.
Ve zdokonalené zádržné soustavě samozřejmě nechybějí dva čelní airbagy a „3D“ boční airbagy na předních sedadlech. 3D boční bezpečnostní vak je tvořen třemi textilními panely namísto obvyklých dvou, což mu dává větší šířku. První i druhou řadu sedadel chrání rovněž okenní airbagy.
Konstrukce čelního airbagu řidiče poskytuje efektivnější ochranu hrudníku díky použití zakřiveného lanka, které „zatahuje“ spodní část airbagu a zmenšuje tak intenzitu kontaktu s hrudním košem řidiče. Toto nové řešení bude prospěšné zejména starším, ke zranění náchylnějším řidičům a řidičkám. V novém Fordu Focus se objevuje poprvé, ale postupně bude implementováno do řady dalších modelů značky Ford.
K dalším prvkům zádržné soustavy patří například horizontálně deformovatelný sloupek řízení, který v případě čelního střetu ve vysoké rychlosti odklání energii kolize pryč od řidiče a zmenšuje tak riziko poranění hlavy a hrudníku.
Palubní deska je zkonstruována tak, aby byla „poddajnější“ zejména v dolní části, kde při nehodě hrozí možnost střetu s dolními končetinami cestujících na předních sedadlech.
Inovativní „válcování na míru“
Konstrukce karoserie poskytuje celé posádce účinnější ochranu mimo jiné díky zpevněnému B-sloupku, vyrobenému z vysokopevnostní oceli inovativní metodou takzvaného „válcování na míru“. Tento proces umožňuje vyrobit plát ocelového plechu s proměnnou tloušťkou, takže v místech zvýšeného namáhání je materiál silnější.
Celých 55 procent karoserie nového Fordu Focus tvoří vysokopevnostní ocel, zatímco více než 31 procent nosné struktury karoserie připadá ultra-vysokopevnostní oceli a oceli s příměsí bóru. Tyto vyspělé materiály umožnily konstruktérům splnit bezpečnostní normy z celého světa a zachovat přitom nízkou hmotnost vozu, která se pozitivně odráží ve spotřebě paliva.
Rozsáhlá paleta systémů aktivní bezpečnosti
Nový Ford Focus se pyšní širokou řadou vyspělých technologií aktivní bezpečnosti, které pomáhají řidiči zachovat si kontrolu nad vozem v kritických situacích. Focus je jako první model značky Ford vybaven Systémem prevence nárazu při nízké rychlosti, který může účinně předcházet dopravním nehodám typickým pro hustý městský a příměstský provoz. Jedná se zejména o náraz zezadu v pomalu jedoucí koloně.
Moderní Elektronický stabilizační program (ESP) tvoří základ mnoha doplňkových systémů aktivní bezpečnosti. Nepřetržitě monitoruje provozní situaci a na základě inteligentní logiky průběžně – a mnohdy zcela neznatelně – zasahuje, je-li to potřeba k zachování jízdní stability. Spadají pod něj následující systémy:
- Protiblokovací systém (ABS) s Elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku (EBD) a Regulací brzdného tlaku v zatáčkách (CBC)
- Elektronický brzdový asistent (EBA), Elektronický systém uvedení brzd do pohotovostního stavu (EBP) a Signalizace prudkého brzdění
- Regulace prokluzu kol (TCS), sestávající ze Systému trakční kontroly motoru (ETCS) a Brzdové uzávěrky diferenciálu (BLD)
- Hydraulické zvýšení brzdného účinku na zadní nápravě (HRB)
- Regulace brzdného momentu motoru (EDC)
- Systém stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC)
- Asistent pro rozjezd ve svahu
- Systém stabilizace přívěsu
Řada z těchto technologií se ve Focusu objevuje vůbec poprvé.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.