Při prvním pohledu na nový Opel Omega mě zaujala řada změn na jejím designu, především nově tvarovaná kapota s výrazným prolisem ve tvaru písmene V, na který navazuje mřížka chladiče s chromovaným rámečkem. Nové jednodílné světlomety s čirým sklem jsou elegantnější a též výkonnější oproti předchozímu modelu. Xenonové světlomety, montované za příplatek, jsou ještě výkonnější. Ve spodní části nově tvarovaného nárazníku jsou zabudovány blízko k obrysu karoserie světlomety do mlhy. Zadní nárazníky jsou posazeny níže což zvýrazňuje při pohledu z boku i zezadu spolu ráfky z lehkých slitin rozměrů 15, 16 anebo 17 palců sportovní charakter vozu.
Po usednutí za volant na mě velmi dobře zapůsobilo celkové řešení palubní desky včetně ergonomickému umístění přístrojů i ovládačů tak, aby neodváděly při řízení pozornost řidiče od sledování dopravní situace. Sedadla jsou pohodlná a všestranně seřiditelná. V interiéru je řada praktických odkládacích schránek. Zavazadlový prostor u limuzíny má objem 530 litrů, u kombi Caravan dokonce 1800 litrů. K příjemné cestovní pohodě při testovacích jízdách významně přispěla samočinná klimatizační jednotka, umožňující rozdílné nastavení v prostoru řidiče a spolujezdce. Vyzkoušeli jsme i funkci čidla začleněného do klimatizační jednotky, které při jízdě za nákladním vozem zamezilo vstupu naftových zplodin do interiéru vozu a automaticky přepnulo na vnitřní ventilační okruh. I ostatní vybavení Omegy odpovídá skutečnosti, že tento model je vlajkovou lodí Oplu. Každý majitel si může Omegu vedle bohaté výbavy již v základním standartu dále vybavit podle svých požadavků širokou škálou doplňků a příslušenství. Vedle verze sedan nebo kombi může zákazník volit mezi čtyřmi stupni výbavy: základní, elegance,sport a nejvyšší stupeň executive.
Škála volitelných motorů je opravdu bohatá:
Dosavadní čtyřválcový benzinový motor obsahu 2,0 litru má nejvyšší výkon 100 kW/136 k při 5600 ot/min.
Nový motor pro Omegu je šestnáctiventilový benzinový čtyřválec objemu 2,2 litru. Má výkon 106 kW/144 k při 5600 ot/min a zrychlení z 0 na 100 km docílí za 10,5 sekundy. Omega s ním dosahuje nejvyšší rychlost 210 km/hod. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 9,4 litru na 100 km.
Šestiválcový benzinový motor o objemu 2,5 litru má nejvyšší výkon 125 kW/170 k při 6000 ot/min. a rychlost 100 km dosáhne za 9,5 sekund. Nejvyšší rychlost s ním docílí Omega 228 km/hod. Kombinovaná spotřeba je 10,7 litru na 100 km.
Nejvýkonnější šestiválcový benzinový motor o objemu 3,0 litru má nejvyšší výkon 155 kW/211 k při 6000 ot/min. a rychlost 100 km dosáhne za 8,5 sekund. Nejvyšší rychlost s ním docílí Omega 243 km/hod. Kombinovaná spotřeba je 10,8 litru na 100 km.
Příznivci naftových motorů si mohou zvolit šestiválcový 2,5 TD s maximálním výkonem 96 kW/130 k při 4500 ot/min. 100 km rychlost docílí Omega s tímto naftovým motorem za 12,0 sekund, nejvyšší rychlost udává výrobce 200 km/hod. a kombinovanou spotřebu 7,8 nafty na 100 km.
( V roce 2000 doplní tuto řadu motorů hliníkový vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litru s výkonem přes 300 k a nejvyšším točivým momomentem 450 Nm.)
Při testovacích jízdách jsem ocenil především výborné a příjemné vedení vozu, které je mimo jiné důsledkem vylepšeného zavěšení kol, dále novou charakteristikou posilovače řízení u čtyřválcových motorů, u šestiválcových motorů pak se účinnost posilovače mění rychlostí jízdy. Výrazné zvýšení účinnosti protiblokovacího systému brzd zajišťuje tak zvaný brzdový asistent, který při kritické situaci výrazně zkrátí dráhu pro zastavení vozu. K pohodě při jízdě přispívá i odhlučnění motoru včetně naftového, jehož hladina hluku je téměř nerozeznatelná od benzinových motorů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas