Nový přeplňovaný čtyřválcový motor objemu 2,0 l
– s přímým vstřikováním paliva GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) označovaný jako T5 dosahuje výkon 240 k a hodnotu točivého momentu 320 Nm.
Motor T5 v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou Volvo Powershift je dostupný pro modely Volvo S80, V70, XC60, S60 a V60. Převodovka Powershift v zásadě funguje jako dvě paralelní manuální převodovky se samostatnými spojkami, které zajišťují bleskurychlé řazení a přispívají k úspoře paliva.
Motor T5 je u modelů Volvo S80, V70, S60 a V60 dostupný také se šestistupňovou manuální převodovkou.
„Podařilo se nám vyrobit čtyřválcový motor, který je stejně výkonný jako 2,5-litrový pětiválcový agregát, ale je přitom mnohem úspornější. To je vítaný posun jak pro životní prostředí, tak pro zákazníky vyžadující vysoký výkon a dobré jízdní vlastnosti. Jedním z nejdůležitějších faktorů, které k tomuto výsledku vedly, je náš nový patentovaný systém přeplňování, který byl navržen na míru pro menší motory s vysokou energetickou účinností,“ říká Paul Welander, vrchní viceprezident pro vývoj produktů ve společnosti Volvo Cars.
Dva nové 1,6-litrové motory GTDi
Na trh přicházejí dvě verze nového 1,6-litrového motoru GTDi: T4 s výkonem 180 k a T3 disponující 150 k. Točivý moment je u obou verzí shodný – 240 Nm. Oba motory se díky tomu vyznačují vynikajícím zátahem v celém rozmezí otáček. Křivka točivého momentu je relativně plochá, což má za následek obzvláště komfortní jízdu.
Motor T4 je dostupný s převodovkou Powershift nebo se šestistupňovou manuální převodovkou u modelů Volvo S80, V70, S60 a V60.
Vozy Volvo S60 a V60 s manuální převodovkou jsou navíc vybaveny funkcí start/stop, která u stojícího vozidla po uvolnění spojkového pedálu při zařazeném neutrálu vypne motor. Jakmile řidič znovu sešlápne spojku, motor opět nastartuje.
U modelů Volvo S60 a V60 je motor T3 k dispozici pouze v kombinaci s manuální převodovkou a s funkcí start/stop.
Modely S60 a V60 s oběma typy převodovek jsou vybaveny tlačítkem DRIVe na přístrojovém panelu, kterým lze funkce pro úsporu paliva kdykoliv zapnout nebo vypnout:
Převodovka Powershift přichází s novou funkcí, která při jízdě s uvolněným plynovým pedálem vyřadí rychlostní stupeň. Tím se zmenšuje valivý odpor a klesá spotřeba paliva. U vozidel s manuální převodovkou je pomocí tlačítka DRIVe ovládána funkce start/stop.
Spotřeba v l na 100 km nových čtyřválcových motorů GDTi podle zvoleného modelu, motoru a převodovky:
motor | T5 | T4 | T3 |
objem v litrech | 2,0 | 1,6 | 1,6 |
výkon v k | 240 | 180 | 150 |
točivý moment v NM | 320 | 240 | 240 |
Volvo S80 | |||
manuální převodovka | 7,9 | 6,9 | — |
převodovka Powershift | 8,3 | 7,5 | — |
Volvo V70 | |||
manuální převodovka | 8,1 | 7,0 | — |
převodovka Powershift | 8,4 | 7,7 | — |
Volvo XC 60 | |||
převodovka Powershift | 8,5 | — | — |
Volvo S60 | |||
manuální převodovka | 7,9 | 6,6 | 6,6 |
převodovka Powershift | 8,3 | 7,4 | — |
Volvo V60 | |||
manuální převodovka | 8,1 | 6,7 | 6,7 |
převodovka Powershift | 8,3 | 7,6 | — |
Vylepšené dieselové motory pro XC90
U Volva XC90 došlo k vylepšením u obou nabízených pětiválcových dieselových motorů, které se vyznačují vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva. Oba motory jsou spojeny s automatickou převodovkou.
Volvo XC90 D5 s pohonem všech kol nyní disponuje výkonem 200 k a maximálním točivým momentem 420 Nm. Spotřeba paliva poklesla z 8,5 l/100 km (v kombinovaném cyklu dle norem EU) na 8,3 l/100 km.
Odpovídající hodnoty pro Volvo XC90 D3 s pohonem předních kol jsou 163 k a 340 Nm. Zde spotřeba paliva poklesla na 8,2 l/100 km.
Oba dieselové motory splňují požadavky nejnovější normy Euro 5.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.