Špičková verze Astra Coupé bude poháněna přeplňovaným benzinovým dvoulitrovým motorem o výkonu 140 kW/190 k, s kterým docílí maximální rychlost 240 km/hod. Nabídku moderních pohonných jednotek doplní zcela nový hliníkový čtyřválec o objemu 2,2 1 a výkonu 108 kW/147 k a známý motor o objemu 1,8 1 a výkonu 85 kW/115 k. Vyspělé zavěšení kol DSA se samostabilizujícím účinkem bylo pro použití v Astře Coupé přepracováno tak, aby dokonale vyhovovalo vysokým výkonům motorů a očekávaným nárokům řidiče na jízdní vlastnosti. Všechny vozy Opel Astra Coupé budou vybaveny protiprokluzovým zařízením TC Plus a v nabídce nebude chybět ani elektronický stabilizační systém ESP. Astra Coupé vyjede na trh ve dvou úrovních výbav. Už základní provedení nabídne standardně celou řadu komfortních a funkčních prvků, jako jsou například sportovní sedadla usnadňující snadný přístup do zádi vozu, kůží potažený volant, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, sklopná zadní sedadla, která mají uprostřed pod loketní opěrkou „okénko“ do zavazadlového prostoru, nebo kola z lehkých slitin. Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje aktivní opěrky hlav na předních sedadlech, dva čelní a dva boční airbagy, protiblokovací systém brzd ABS a protiprokluzové zařízení. Ve výbavě speciálních verzí „Bertone Edition“ nebude chybět špičková audiosouprava, elektronická klimatizační jednotka (součást standardní výbavy pro modely s přeplňovaným motorem), výškově a podélně nastavitelný volant a dálkově ovládané centrální zamykání.
Elegantní a přitom výrazný design, naznačující prostorný interiér, je dalším pokračováním nové designerské filozofie automobilky Opel, se kterou se poprvé představila v roce 1998 Astra. Výrazně šikmé sklo a propracovaná křivka střechy mají největší podíl na dynamickém vzhledu nového kupé, významnou měrou však přispěly také k dosažení mimořádně nízkého koeficientu aerodynamického odporu vzduchu c = 0,28.
Sportovním stylingem se Astra Coupé odlišuje od svého mateřského modelu Astra. Bezrámová konstrukce dveřních oken a černý B-sloupek karoserie vytvářejí při pohledu z boku působivý dojem široké jednolité okenní plochy, což ještě umocňuje sportovní charakter nového kupé. Ten je podpořený také probarvením dveřních klik, střešních lišt, krytů zpětných zrcátek, bočních ochranných pásku a prahů do odstínu karoserie a silný dojem zanechávají i atraktivní litá kola ve velikostech od 15 do 17 palců. Na první pohled dále zaujmou výraznější přední a zadní nárazníky, otvory pro vstup vzduchu vpředu, originální maska chladiče a oválná koncovka výfuku. Zpracování a výbava interiéru kombinuje sportovní styl Astry Coupé a požadavky na vysoký jízdní komfort. Přístroje v palubní desce mají – v závislosti na provedení – bílé nebo černé ciferníky, některé prvky interiéru jsou vyvedeny v leštěném hliníku nebo pochromovány. Středový panel mlže mít bud‘ vykládání z hliníku nebo z imitace leštěného dřeva. Zákazník může volit ze čtyř originálních odstínil koženého čalounění. nechybí ani verze v červené barvě.
Pro Astru Coupé připravili její tvůrci tři různé motory řady ECOTEC. S nejvýkonnějším dvoulitrovým přeplňovaným motorem o výkonu 140 kW/190 k se Astra Coupé prezentuje jako nekompromisně sportovní vůz pro nejnáročnější řidiče. Tento model dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 7,2 s a jeho nejvyšší rychlost činí 240 km/hod. Motor má mimořádný zátah už v nízkých otáčkách, svého nejvyššího točivého momentu 250 Nm dosahuje přeplňovaný čtyřválec v pouhých 2000 ot/min. Průměrná spotřeba tohoto motoru je jenom 8,9 1/100 km, což je na vůz této třídy a výkonů jedna z nejnižších hodnot.
Stejně jako nový hliníkový motor řady ECOTEC o objemu 2,2 1 má i přeplňovaný dvoulitr Astry Coupé namontované dva protiběžné vyvažovací hřídele, který výrazně redukují jeho vibrace. Tento motor vyniká i nízkými emisemi, takže plní normu Euro 3, za což vděčí především „elektronickému“ pedálu plynu a dvěma katalyzátorům ve výfukovém systému. Díky svému výkonu 108 kW/147 k a vysokému točivému momentu 203 Nm při 4000 ot/min nabízí nový motor o objemu 2,2 1 pozoruhodnou jízdní dynamiku. Dvoudveřová Astra Coupé potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h jenom 8,5 sekundy a dosahuje rychlosti až 220 km/hod. Průměrná spotřeba je 8,2 1/100 km. Díky špičkovým technologiím a propracovanému výfukovému systému plní nový čtyřválec už nyní emisní limity normy Euro IV, která vstoupí v platnost až v roce 2005.
Nový agregát má nízké nároky na údržbu – kromě kontroly a pravidelné výměny oleje nevyžaduje motor 2,2 1 žádné jiné servisní úkony. Za to vděčí celé řadě konstrukčních novinek. Dva vačkové hřídele, které ovládají sací a výfukové ventily, jsou poháněné _jednoduchým 12,5 mm širokým řetězem, namísto obvykle podstatně širšího ozubeného řemene. Toto řešení nevyžaduje údržbu po celou dobu životnosti motoru. Také ventily mají samočinné hydraulické vymezování vůlí a zapalovací soustava obsahuje dvě samostatné zapalovací cívky.
Řídicí jednotka motoru kontroluje proces vstřikování paliva, zapalování směsi, sleduje polohu „elektronického“ pedálu plynu a celou řadu dalších parametrů a veličin. O čistotě výfukových plynů se stará primární katalyzátor s metalickým aktivním povrchem a za ním zařazený hlavní keramický katalyzátor. Oba katalyzátory mají své vlastní lambda sondy i systém recirkulace výfukových plynů. Uložení motoru do vozu napříč a zvláštní tvarování výfukového potrubí s co nejkratšími rovnými úseky přispívají k tomu, že se katalyzátory mnohem rychleji zahřejí na svoji provozní teplotu 300 až 350 stupňů.
Nový agregát 2,2 1 je extrémně klidný a tichý. Na tom mají zásluhu např. zpevněný klikový hřídel a dvoudílná kliková skříň. Největší zásluhu na doslova sametovém chodu motoru má však dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelí, účinně redukující nežádoucí vertikální odstředivé síly a vibrace, které jsou průvodním jevem všech čtyřválcových motorů.
Základním motorem pro Astru Coupé je benzinový čtyřválec o objemu 1,8 1 a výkonu 85 kW/115 k, který se montuje také do modelů Astra, Vectra a Zafira. Točivý moment má 170 Nm při 3400 ot/min., z klidu 100 km/h docílí za 9,5 s a nejvyšší rychlost má 205 km/hod. Přitom průměrná spotřeba činí jenom 7,8 l/100 km. Motor splňuje přísné emisní limity německé normy D4.
Astra Coupé využívá osvědčené zavěšení automobilky Opel DSA. Pro použití v novém kupé jej však konstruktéři v porovnání s Astrou snížili asi o 2 cm, dopředu namontovali tužší pružiny, stabilizátor i tlumiče, čímž dosáhli skutečně špičkových jízdních vlastností.
Nový Opel Astra Coupé se bude vyrábět u známé italské firmy Bertone v jejím novém závodě u Turína. Opel předpokládá, že se zde pro evropský trh ročně vyrobí více než 30 000 těchto elegantních sportovních vozil. Jenom v Německu se předpokládá odbyt 20 000 Aster Coupé ročně.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.