Studie nového vozu kategorie „mikrovan“ Concept A vyniká praktickým a přizpůsobivým interiérem a ekologickými motory, schopnými používat dva druhy paliva – stlačený zemní plyn nebo tradiční benzin. Pětidveřový mikrovan lze rychle a snadno přeměnit ze čtyřsedadlového osobního vozu na překvapivě prostornou dodávku. Concept A osloví především mladé, progresivní osobnosti, které chtějí naplno využívat svůj volný čas.
Pro Concept A připravili konstruktéři Opelu dvoupalivové motory, které se vyznačují extrémně čistými spalinami. Pro volbu pohonu buď na stlačený plyn nebo benzin stačí řidiči zmáčknout jediné tlačítko na palubní desce. Tříválcový litrový motor se čtyřventilovou technikou, dobře známý z vozů Opel Corsa, je ve studii Concept A vybavený turbodmychadlem, díky kterému se motor může pochlubit vysokým výkonem a zároveň nízkou spotřebou. Tříválec řady ECOTEC disponuje při pohonu na stlačený plyn výkonem 65 kW/88 k, o maličko více, než při pohonu na benzin, kdy maximální výkon činí 63 kW/86 k. Nejvyšší točivý moment motoru je 140 Nm (při benzinovém pohonu 130 Nm), z klidu na 100 km/h zrychluje Concept A poháněný stlačeným plynem za pouhých 11 sekund, při pohonu na benzin pak za 11,5 sekundy.
Pětapadesátilitrová nádrž na stlačený plyn stačí vozu na ujetí více než 200 km, 25 litrů benzinu v druhé nádrži zvýší dojezd o dalších 425 km. Palivový systém se sám přepíná na druhou nádrž, jestliže první z nich se vyprázdní.
Mikrovan Concept A znovu dokazuje umění konstruktérů automobilky Opel nabídnout i ve voze kompaktních rozměrů mimořádně velký vnitřní prostor. Díky speciálnímu mechanismu lze obě zadní sedačky i sedadlo předního spolujezdce lehce sklopit a zapustit do podlahy vozu. Po sklopení sedadel se ve voze vytváří velmi objemný prostor pro náklad s plochou podlahou, který si – při použití vyjímatelných držáků – snadno poradí např. s přepravou dvou jízdních kol. Pokud by prostor ve voze nestačil, uplatní se střešní nosič, jehož podélné nosníky jsou plynule začleněné do křivek střechy.
Svěže laděný interiér citlivě kombinuje všechny použité barvy a materiály. Na palubní desce zaujmou digitální přístroje, pro čalounění sedadel a věnce volantu je použity kvalitní umělý semiš.
Bezpečnostní výbava Opelova prototypu zahrnuje např. čelní a boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a patentovaný systém Pedal Release System (PRS), který v případě čelního nárazu uvolňuje pedály z jejich zavěšení. Do bohaté výbavy vozu dále patří mj. elektricky ovládaná posuvná střecha, složená z několika lamel, a satelitní navigační systém.
Prototyp Concept A vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech, které nejenom zvyšují komfort jízdy, ale jsou i velmi atraktivním designerským prvkem, zdůrazňujícím dynamický charakter vozu. Ke snížení spotřeby paliva přispívají svým dílem i pneumatiky s nízkým odporem valení o rozměru 155/60.
Na prototypu Concept A si vývojáři automobilky Opel ověřovali některé technické konstrukce s postupy, které by v budoucnu mohly obohatit nabídku sériových modelů – systém využití dvou různých paliv v jednom motoru je tím nejprogresivnějším. Dalším důvodem vystavení studie Concept A bylo testování reakce zákazníků na koncepci tohoto kompaktu. Přijetí bylo více než vřelé a i když o uvedení Conceptu A do sériové výroby zatím oficiálně nehovoří je pravděpodobné, že tento ambiciózní projekt zřejmě neskončí někde ve firemním depozitáři…
převzato z OPEL magazínu léto ´99
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů OPEL
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas