Design nového Chevroletu Sparka je osobitý a elegantní jak je patrno nejlépe z následujících fotografií:
Palubní deska Sparka je netradičně řešená a výrazně osobitá. Všechny sdělovače ve dne i v noci dobře čitelné a stejně tak ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad tak, aby neodváděly nadměrně pozornost řidiče od dopravní situace. Nad středem volantu je v průhledu vlevo umístěn rozměrný analogový tachometr a vpravo přístrojový panel s digitálním otáčkoměrem a jednoduchým palubním počítačem. Nespornou výhodou je umístění přístrojového panelu na sloupku řízení, při nastavování volantu se pohybuje panel s ním a nedochází tak nikdy k jeho zakrytí věncem volantu.
Sedadla jsou pohodlná. Boční vedení předních sedadel hodnotím jako průměrné. Uvítal jsem vyšší posez a s tím související celkový velmi dobrý výhled z vozu. Objem zavazadlového prostoru 170 l. Ocenil jsem řadu praktických odkládacích schránek a prostor.
Testovaný Spark byl vybaven čtyřválcovým benzinovým motorem 1,2 s 16ti ventily s výkonem 60 kW (81 k) při 6400 ot/min. (s motorem 1,0 l výkon o 10 kW nižší). Nejvyšší hodnotu točivého momentu 111 Nm dosahuje při 4800 ot/min. (s motorem 1,0 l točivý motor o 18 Nm nižší). Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,1 s (s motorem 1,0 l zrychlení za 15,5 s.) a maximální rychlost 164 km/hod. Vhodně odstupňovaná pěti stupňová manuální převodovka se dobře řadí. Motor ochotně zrychluje. Při využívání vyšších otáček motoru lze dosahovat i vyšších cestovních průměrů. I na dálnici lze jet rychlostí 130 km/h, ovšem při plném obsazení pěti osobami a se zavazadly, musíme při předjíždění zejména v kopcích se zatížením počítat. Velmi oceňuji dobré odhlučnění motoru i podvozku, takže při běžném hospodárné jízdě s využíváním otáček motoru do 4 500 ot/min nemusíte zesilovat hlas ani rádio.
Byl jsem překvapen, že Spark s poměrně vyšší výškou (155 cm) má dobrou stabilitu v zatáčkách i při bočním větru a přestože jde o malý vůz, dobře drží stopu. Vzhledem k délce pouze 366 cm a šířce 160 cm je Spark zejména ve městě pohyblivý a snadno zaparkovatelný.
Kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km uváděnou výrobcem jsem docílil o 0,5 l na 100 km nižší, tj. 4,6 l na 100 km. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Testovaný Spark v nejvyšším stupni výbavy LT byl opravdu bohatě vybaven: má mimo jiné 6 airbagů – přední boční a okenní, posilovač řízení, ABS, palubní počítač, přední mlhové světlomety, automatickou klimatizaci se vzduchovým filtrem, autorádio s přehrávačem CD MP3 a se vstupy AUX, USB s ovládáním na volantu, 4 reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér motoru, sportovní nárazníky v barvě karoserie, sedadlo řidiče nastavitelné ve dvou směrech, úchyty sedadel ISOFIX na krajních zadních sedadlech, zadní sedadlo dělené 60/40 se třemi opěrkami hlav, výškově nastavitelný bezpečnostní pás řidiče, zadní střešní spojler v barvě karoserie, střešní ližiny –stříbrné, síť v zavazadlovém prostoru, parkovací asistent vzadu, pneumatiky 155/70 R14 a disky kol z lehké slitiny 14“.
Cena testovaného Chevrolet Sparka s motorem 1,2 v nejvyšším stupni výbavy LT je u modelového roku 2010 včetně DPH 259 900 Kč. Metalíza je za příplatek 9 000 Kč.
Z příplatkové výbavy doporučuji zvolit za pouze 5 000 Kč elektronický stabilizační systém ESC, který obsahuje tyto doprovodné systémy: elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, protiskluzový systém TCS, hydraulický brzdový asistent HBA a aktivní ochranu proti převrácení ARP.
Chevrolet Spark s motorem 1,2 je možné zakoupit i v nižší výbavě LS Plus modelového roku 2010 za 239 900 Kč včetně DPH. (U roku výroby 2011 bude cena ve výbavě LS Plus i LT o 15 000 Kč vyšší.)
Chevrolet Spark je však možné zakoupit též s motorem 1,0 l
– ve výbavách: Spark, Spark Plus, LS a LS Plus v cenách od 194 900 do 229 900 Kč – v uvedených cenách však u výbav stupně LS a LS Plus pouze modelového roku 2010. (U roku výroby 2011 bude cena ve výbavě LS a LS Plus o 15 000 Kč vyšší.)
V současné době lze Sparka s motorem 1,0 l zakoupit v rámci limitované edice KOMFORT
– s klimatizací se slevou 30 000 Kč za 199 900 Kč s touto bohatou výbavou: 6 airbagů – přední boční a okenní, ABS, manuální klimatizaci se vzduchovým filtrem, autorádio s přehrávačem CD MP3 a se vstupy AUX, USB, 4 reproduktory, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna vpředu, imobilizér motoru, nárazníky v barvě karoserie, posilovač řízení, sedadlo řidiče nastavitelné ve dvou směrech, úchyty sedadel ISOFIX na krajních zadních sedadlech, zadní sedadlo dělené 60/40 se třemi opěrkami hlav a zadní střešní spojler v černé barvě.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas