Skupina PSA Citroën a federace zemědělských odborů FNSEA (Fédération Nationale des Syndicats d’Exploitants Agricoles) podporují cíl 10 % biopaliv

V rámci společných rozhovorů se zavázaly spolupracovat na vývoji biopaliv, aby bylo dosaženo splnění závazku evropské směrnice o obnovitelných energiích.

Ta nařizuje, že musí státy do roku 2020 zajišťovat 10 % svých palivových přepravních potřeb z obnovitelných zdrojů.

Oba subjekty potvrzují pozitivní dopad, který mohou tato nová paliva využívající obnovitelné energie mít na snižování emisí CO2, a zdůrazňují nutnost vzít při rozvoji produktů a souvisejících průmyslových odvětví v úvahu kritéria trvalé udržitelnosti. PSA Peugeot Citroën a FNSEA budou spolupracovat na dosažení cíle 10 % jak u bioethanolu, tak u bionafty a na zajištění výkonnosti těchto paliv.

Zavedení těchto nových paliv s 10 % složkou tvořenou obnovitelnými energiemi umožní dosáhnout okamžitého pozitivního dopadu na emise CO2, protože velká většina současných vozů je schopná je používat. Pokud by tato paliva využívaly všechny vozy Peugeot a Citroën, snížily by se emise CO2 o více než 800 000 tun ročně.

Federace FNSEA potvrzuje, že francouzské a další evropské zemědělské zdroje na zavedení biopaliv postačují, aniž by to zkomplikovalo zásobování domácích i exportních potravinářských trhů. Pěstitelé jsou navíc schopní nabídnout dostatečné kapacity pro dosažení 10 % cíle.

Skupina PSA Peugeot Citroën potvrzuje svůj závazek odpovědného využívání biopaliv, které představuje doplňkovou cestu v rámci strategie skupiny vyrábět vozy s nulovými emisemi uhlíku. Skupina rovněž zdůrazňuje, jak je při získávání naftových paliv s 10 % obsahem bionafty B10 důležitá rychlost. Pozitivní dopad na emise CO2 by se tak vzhledem k podílu naftových motorů v Evropě posílil.

Skupina PSA Peugeot Citroën již dnes zaručuje, že její naftové motory jsou kompatibilní s palivy obsahujícími až 30 % bionafty. Tato záruka zahrnuje také nové hybridní technologie, které se právě objevují na trhu: mikrohybridní technologii e-HDi a Hybrid 4.

Stejně tak mohou všechny modely Peugeot a Citroën vyrobené od roku 2000 používat nový benzín SP95-E10 (bezolovnatý benzín 95, který obsahuje až 10 % ethanolu). Skupina aktivně pracuje na tom, aby její motory dokázaly používat paliva s vyšším obsahem bioethanolu (E15, až 15 % ethanolu).

Zemědělci jsou hrdí, že se zapojili do vývoje zelené energie, která kromě svých ekologických výhod vytváří i nová pracovní místa, umožňuje oživit venkovské prostředí a přispívá k naší energetické nezávislosti,“ prohlásil předseda FNSEA Jean-Michel Lemétayer.

Předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Philippe Varin k tomu dodává:

„Spalovací motory budou v roce 2020 stále představovat 85 % trhu. Biopaliva by společně s moderními technologiemi, které vyvíjíme, měla přispět k dosažení ambiciózního cíle snížit v Evropě do roku 2020 emise CO2 na méně než 95 g/km.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...