Modelová řada prémiových malých vozů Audi A1 má za sebou velmi úspěšný vstup na trh.
Dynamický podvozek verze A1 1.4 TFSI zajišťuje sportovní jízdní vlastnosti, motor 1.4 TFSI s dvojitým přeplňováním dosahuje nejvyššího výkonu 136 kW (185 k) a spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou S tronic. Nový model se může zároveň pochlubit příkladnou hospodárností, neboť podle předběžných údajů spotřebuje průměrně 5,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 139 g/km.
Design Audi A1 1.4 TFSI
Maska chladiče Singleframe, výrazný oblouk střechy, silně skloněný střešní sloupek C, kapota motoru a víko zavazadlového prostoru přesahující do bočních stěn a výrazná linie „Tornádo“ dávají již u stojícího vozu najevo jeho sportovní potenciál.
Motor A1 1.4 TFSI
– dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a další akcelerace může pokračovat až k hranici 227 km/h. Spontánní reakce a velký točivý moment v celém rozsahu využitelných otáček, a to i při rychlé jízdě, jsou výsledkem realizace neobvyklé koncepce dvojitého přeplňování turbodmychadlem a kompresorem.
Kompresor přichází ke slovu od 1500 min-1 a ve většině situací se odpojuje při 2400 min-1. Nejpozději od 3500 min-1 zajišťuje veškeré přeplňování motoru turbodmychadlo. Inženýři mohli zvolit velké turbodmychadlo s vysokou účinností, protože v nízkých otáčkách je zastupováno kompresorem.
Hnací sílu motoru 1.4 TFSI přenáší na přední kola standardně montovaná sedmistupňová převodovka S tronic, která je velmi krátká a lehká. Sedmistupňová převodovka S tronic je složena ze dvou dílčích převodovek, z nichž každá má vlastní lamelovou spojku. Řazení probíhá během několika setin sekundy bez citelného přerušení toku hnací síly. Dlouhý převod sedmého stupně snižuje spotřebu paliva.
Přední náprava typu McPherson a zadní náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou a odděleně uloženými tlumiči a vinutými pružinami tvoří základ pro agilní jízdní vlastnosti. Audi A1 1.4 TFSI reaguje spontánně na povely řidiče, zatáčky projíždí i ve vysoké rychlosti s nejvyšší mírou stability a na výjezdu ze zatáčky akceleruje s vynikající přilnavostí. Výkonná brzdová soustava je vpředu vybavena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením o průměru 288 mm.
Další standardně dodávanou specialitou podvozku je stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Pokud při rychlém průjezdu zatáčkou hrozí ztráta trakce na vnitřním kole, dojde k jeho nepatrnému přibrzdění.
Výbava je kompletní:
Bezpečnostní paket zahrnuje dva čelní airbagy, boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly a integrální systém opěrek hlavy Audi.
Mnoho prvků výbavy na přání pochází z vyšších segmentů.
Jsou to například světlomety xenon plus s denními světlomety LED, zadní světlomety LED, paket vnitřního osvětlení LED, asistent dálkových světlometů, senzor světla a deště, panoramatické posuvné střešní okno, komfortní klíček s tlačítkem Start-Stop, dva navigační systémy a audiosystém Bose Surround System o výkonu 465 W se 14 reproduktory.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií