Citroën na Rally Japonsko (9. – 12. 9. 2010)

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dosáhli úžasného vítězství při jejich premiérovém startu na Japonské rally. Posádka Citroën Total World Rally Teamu tak zaznamenala své druhé prvenství v seriálu WRC v kariéře.

Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří dojeli na pátém místě, si připsali další body do obou šampionátů.

Jako Jin a Jang

Třetí den Rally Japonsko nabídl oproti předcházejícím maratónským dnům kratší program. Z celkem osmi rychlostních zkoušek hned šest neměřilo více než pět kilometrů.

Posádky Citroën Total World Rally Teamu měli cíle odlišné jako Jin a Jang. Sébastien Ogier na třetím místě se ztrátou 5,4 s se chystal na souboj o vedení s Petterem Solbergem a Mikko Hirvonenem. Sébastien Loeb na šesté pozici a se ztrátou 37,9 s volil vyčkávací taktiku s cílem nevyjít naprázdno a získat co nejvíc bodů, které by ho přiblížily k jeho sedmému titulu mistra světa. Tak to byl ‚ Banzi‘ pro Ogiera a ‚ Zen‘ pro Loeba!

Ogier: „Musel jsem to zkusit“

Po rozehřátí na Bizanu se posádky pustily do Naekawa (RZ 20), výjimce v programu díky 18 kilometrům. Ogier jako pilot druhého továrního C4 WRC jel na krev a zajel nejrychlejší čas a vrátil se do vedení, které ztratil na konci RZ 3. „Rychlostní zkouška se jela na suchu a měl jsem lepší povrch než první dva. Musel jsem to zkusit a jít do brejku.“ Ogier pak zvládal zvýšit svůj náskok na Naekawa 2 (RZ 23) na 11,3 s před Solbergem. „Budu muset být plně koncentrovaný až do úplného konce,“ řekl v průběhu etapy Francouz. „Ještě čekají tři krátké zkoušky a také tři možnosti udělat osudovou chybu.“Nakonec zůstalo jen u teorie, ve finiši už se pořadí neměnilo a dvojice Ogier – Ingrassia mohla vystoupat na nejvyšší stupeň!

„Samozřejmě jsem spokojený s druhým vítězstvím, prvním v barvách týmu Citroën WRT. Nemohl jsem si přát lepší dárek, kterým bych jim oplatil důvěru, kterou mi dali,“ smál se Ogier. „Všechno šlo přesně tak, jak jsme si naplánovali. Nebyl jsem příliš nadšený ze zdejších tratí, ale dokázal jsem přizpůsobit svůj styl jízdy a najít správný rytmus. Myslím si, že jsme přes tento víkend hodně pokročili.“

Loeb: Pro Francii jasná kalkulace – vyhrát!

Byl to nakonec Loeb, kdo dojel pátý, i přes tři nejrychlejší časy poslední etapy. Stejný počet ale zaznamenal i Ogier. „Ještě nikdy jsem takhle nešel za vítězstvím, ale nakonec jsem rád za deset bodů. A náskok 43 bodů na čele pro zbývající tři podniky šampionátu představuje docela uklidňující postavení. Moje kalkulace pro Rally Francie však jsou nakrásně jednoduché – vyhraju titul, když dojedu první bez ohledu na postavení mých soupeřů. Rád bych pogratuloval Sébastienovi k jeho vítězství a mohu vám říci, že najít správnou dávku rychlosti pro japonské podmínky a terén bylo samozřejmě velmi těžké.“

Nejrychlejší časy:

1. den – RZ 1 a 2: Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 3 a 4: Petter Solberg (Citroën C4) – RZ 5: Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 6: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 7 a 8: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 9: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 10: P. Solberg.

2. den – RZ 11: P. Solberg – RZ 12: Latvala – RZ 13: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 14: P. Solberg – RZ 15: Sordo – RZ 16 a 17: P. Solberg – RZ 18: Hirvonen.

3. den – RZ 19: Loeb – RZ 20: Ogier – RZ 21: Loeb – RZ 22: Ogier – RZ 23: Latvala – RZ 24: Loeb – RZ 25: Ogier – RZ 26: Latvala.

Nejrychlejší časy celkem:

P. Solberg, 7 – Ogier, 6 – Loeb a Latvala, 4 – Hirvonen, 3 – Sordo, 2 – H. Solberg, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 3: Ogier – RZ 4 až 12: P. Solberg – RZ 13 až 15: Latvala – RZ 16 až 19: P. Solberg – RZ 20 až 26: Ogier.

Konečné pořadí Rally Japonsko:

  • 1. Ogier / Ingrassia Citroën C4 3:10:26,4 hod.
  • 2. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +15,7s
  • 3. Latvala / Anttila Ford Focus +26
  • 4. Sordo / Vallejo Citroën C4 +35,2
  • 5. Loeb / Elena Citroën C4 +53,3
  • 6. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +1:13,5 min.
  • 7. H. Solberg / Minor Ford Focus +3:03,1
  • 8. Villagra / Perez Companc Ford Focus +10:17,9
  • 9. Ketomaa / Stenberg Ford Fiesta +14:47,1
  • 10. Prokop / Tománek Ford Fiesta +15:20,8

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů:

1.Loeb 201, 2. Ogier 158, 3. Latvala 132, 4. P.Solberg 120, 5. Sordo 107, 6. Hirvonen 92, 7. Wilson 56, 8. H.Solberg 31, 9. Villagra 30, 10. Räikkönen 21…

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů:

1.Citroën Total WRT 345, 2. BP Ford Abu Dhabi WRT250, 3. Citroën Junior Team 183, 4. Stobart M-Sport Ford 130, 5. Munchi´s Ford 46.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...