Tři měsíce po závodu 24 hodin Le Mans se tým divize Peugeot Total chystá zapojit do nedávno vytvořeného mezinárodního šampionátu Intercontinental Le Mans Cup (ILMC), jehož první kolo hostí Silverstone.
Značka Peugeot se s odhodláním a vizí úspěchu zapojila do mezinárodního vytrvalostního závodu, který vyhlásil Automobile Club de l’Ouest (ACO). Úvodní série zahrnuje tři závody: v Evropě, ve Spojených státech (Petit Le Mans, 1. – 2. října) a v Číně (Zhuhai, 6. – 7. listopadu). Tyto tři závody naznačí, jak bude mistrovství v roce 2011, do něhož bude spadat i závod 24 hodin v Le Mans, vypadat.
Silverstone bude úvodním závodem ILMC, ale také posledním závodem Le Mans Series. Tým Peugeot Total nasadí jeden oficiální vůz 908 HDi FAP označený číslem 1, který svěří dvěma takřka „místním“ jezdcům, neboť oba žijí nedaleko okruhu: jedním je Brit Anthony Davidson, druhým Francouz Nicolas Minassian.
Nicolas pojede kvalifikaci a Anthony se postaví na start závodu. „Silverstone je první tratí, kde jsem řídil závodní vůz. Zvítězil jsem tu v různých kategoriích a už se těším, až se posadím za volant Peugeotu a bylo by výborné tu před „mým“ publikem zvítězit,“ prohlásil Anthony Davidson.
Zvítězit, to je samozřejmě i cílem týmu Peugeot Total. Bude usilovat o to, aby hned na začátku nashromáždil body pro hodnocení konstruktérů v soutěži ILMC. Značka Peugeot se při tom může opřít i o vůz 908 HDi FAP, který pojede za stáj Oreca. Tento vůz bude také usilovat o titul v sérii Le Mans, stejně jako jeden z oficiálních pilotů divize Peugeot Sport, Stéphane Sarrazin. Ten bude bojovat o svůj druhý titul v poháru jezdců v sérii Le Mans (poprvé ho získal v roce 2007).
3 otázky pro Oliviera Quesnela, ředitele divize Peugeot Sport
Proč se tým Peugeot Total rozhodl zapojit do ILMC 2010?
„Jako automobilový konstruktér jsme měli zájem o mezinárodní vytrvalostní šampionát, ve kterém budeme moci světu předvést svoje technologie a know-how, a to především v zemích, které jsou pro nás důležité z hlediska automobilového trhu. Klub ACO nás vyslechl a začíná klást první stavební kameny něčeho, co se zdá jako příslib velké série, kterou budou v roce 2010 tvořit tyto tři závody. Myslím, že společně s oznámenými předpisy pro rok 2011 jde o začátek nové kapitoly vytrvalostních závodů. Museli jsme se proto mistrovství zúčastnit a uděláme vše proto, abychom s vozem Peugeot vyhráli už v roce 2010 ve všech třech závodech.“
Proč jste v Silverstone nasadili jen jeden oficiální vůz Peugeot 908 HDi FAP?
„Spoléháme také na přítomnost Peugeotu 908 HDi FAP týmu Oreca. Ten může pro Peugeot získat body v šampionátu ILMC. Na druhou stranu usiluje o titul v sérii Le Mans a na tomto poli mu přejeme hodně štěstí. V hodnocení konstruktérů ILMC, které nás zajímá, jsou tedy dva špičkové Peugeoty schopné nasbírat body. Pokud jde o jezdce, bylo pochopitelné angažovat v Silverstone naše „místní“ piloty Nicolase Minassiana a Anthony Davodsona. Rozhodli jsme se rozdělit závody co nejspravedlivěji mezi našich devět jezdců, kterým, a to chci zdůraznit, pro sezónu 2011 plně důvěřujeme.“
Jaké změny jste udělali na voze 908 HDi FAP pro tyto tři závody?
„Nejde o změny v pravém slova smyslu, ale o úpravy. Vozy jsou vybaveny aerodynamickými „podpůrnými“ prvky, jaké měly ve Spa nebo v Sebringu. Pokud jde o motor, vrátili jsme se k ocelovým ojnicím.“
Peugeot v Anglii
Anglický trh s novými vozy je jeden z největších v Evropě a pro rok 2010 počítá se dvěma miliony prodaných vozů. Od ledna do července 2010 zaznamenal tento trh růst o 15 % oproti stejnému období v roce 2009. Tržní podíl značky Peugeot byl za stejné období 5,42 %, což představuje 67 448 vozů. Peugeot je zde čtvrtým nejvíce zastoupeným výrobcem, mezi francouzskými konstruktéry si drží první příčku.
Nejlépe prodávané modely od ledna do července 2010:
- 207: 26 215 ks
- 308: 15 039 ks
- 107: 9 606 ks
- 3008: 7 541 ks
- 5008: 2 739 ks
Všechny tři novinky, vozy 3008, 5008 a RCZ, se setkaly ze strany britských médií s dobrým ohlasem. Modely 3008 a 5008 překročily stanovené cíle. Pokud jde o model RCZ, který se na trhu objevil v květnu, ten již dosáhl 90 % cíle prodeje, stanoveného na 2 600 kusů.
V roce 2010 se od ledna do července zvedl trh s prodejem lehkých užitkových vozů o 16 %, v případě Peugeotu šlo o nárůst 31 %, přičemž 70 % prodejů představují modely Partner a Bipper.
Časový rozvrh závodu 1000 km Silverstone
Pátek 10. září
- 13:25 – 14:25: 1. volné jízdy
- 15:45 – 16:30: setkání novinářů + Peugeot (obytný automobil Peugeot Sport)
- 17:00 – 18:00: 2. volné jízdy
Sobota 11. září
- 9:00 – 10:00: 3. volné jízdy
- 13:40 – 14:00: kvalifikační jízdy LMP1
Neděle 12. září
- 9:00 – 9:20: Warm Up
- 11:55 – 17:55: 1000 km Silverstone
Vysílání závodu 1000 km Silverstone
- 12:30 – 13:45: Eurosport
- 13:45 – 17:30: Eurosport 2
- 17:45 – 19:00: Eurosport
Internet: www.peugeot-sport.com, www.lemans-series.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas