Bryan Bouffier udržel tlak a dostal se do vedení.
Dvě rychlostní zkoušky před cílem se Peugeot 207 S2000 pilotovaný ostříleným Bryanem Bouffierem dostal s plnou vervou do vedení Barum Rally Zlín, devátého závodu mistrovství IRC 2010. Další vůz 207 S2000, svěřený zkušenému Kris Meekovi, se v té chvíli držel na čtvrtém místě. Naděje na vítězství však netrvala dlouho.
V rally se dokáže štěstí otočit rychle. Devátý závod z dvanácti, které patří do Intercontinental Rally Challenge , se jel od 27. do 29. srpna ve Zlíně v České republice. Čech Jan Kopecký, který v Barum Rally v loňském roce zvítězil, se den a půl držel ve voze Škoda ve vedení, za ním následoval Peugeot 207 S2000 Francouze Bryana Bouffiera. Závod zahrnuje sedmnáct rychlostních zkoušek. Ve 14. RZ Kopecký nadvakrát vyjel z trati, podruhé již definitivně. Na konci 15. rychlostní zkoušky se do čela dostal Bouffierův Peugeot. Ne však na dlouho.
„V první zatáčce 16. erzety jsem ohnul zavěšení kola,“ vysvětlil Bryan. „Soustředil jsem se, podařilo se mi poškození zvládnout, ale už jsem nebyl v čele – o 3,2 vteřiny.“ Bouffier poškozený díl před startem posledního měřeného úseku vyměnil. „Neměl jsem co ztratit, a tak jsem se do poslední erzety pustil střemhlav. Po jednom přibrzdění se na čelním skle objevila kapalina. Současně přední kola sklouzla a já jsem skončil v příkopu.“ Důvod bylo duritové potrubí. Bouffier závadu sám opravil, ale kvůli ztracenému času se v konečném výsledku propadl na 10. příčku.
Náročné podmínky Krisu Meekeovi zabránily se naplno projevit
V cíli byl nejúspěšnějším pilotem stáje Peugeot Kris Meeke, který dojel na 4. místě.
„Během dvou dnů se výběr pneumatik ukázal jako sázka do loterie,“ vysvětloval vítěz Challenge IRC 2009. „Měl jsem vše proto, abych vyhrál, ale nevybral jsem si ve správnou chvíli správné pneumatiky. Často zasahoval déšť, ale nikdy tam, kde jsem to čekal.“ Na konci rally byl však Meeke na nejlepší cestě splnit si cíl a dostat se na stupně vítězů, ale kvůli problému s diferenciálem se propadl o jedno místo dozadu a skončil čtvrtý.
Třetí vůz 207 S2000, který do závodu přihlásil tým Peugeot Belgie-Lucembursko, definitivně skončil mnohem dřív. Jeho pilot Thierry Neuville brzy po projetí startu čtvrté rychlostní zkoušky havaroval a vyjel z trati.
„Když jsem viděl, že jsem ve 2.erzetě přijel jako čtvrtý, řekl jsem si, že jedu moc rychle a rozhodl jsem se zvolnit, abych si zajistil, že se dostanu do cíle,“ vysvětloval Thierry. „Pak se spustil déšť. Auto mi vyskočilo na bouli a dopadlo napříč na kluzkou silnici. Stačil jsem se otočit do správného směru, ale už jsem neměl čas do další zatáčky přibrzdit.“ S utrženým kolem závod pro něho definitivně skončil.
Konečné pořadí Barum Rally Zlín:
•1.Loix-Miclotte – Škoda Fabia S2000 2:31“31,0 hod.
•2.Hänninen-Markkula – Škoda Fabia S2000 + 25,0 s
•3.Valoušek-Hrůza – Škoda Fabia S2000 + 1:20,2 min.
•4. Meeke-Nagle – Peugeot 207 S2000 + 1:57,6 min.
•5. Mikkelsen-Floene – Ford Fiesta S2000 +2:33,9 min.
Bouffier-Panseri – Peugeot 207 S2000 + 6:52,2 min. skončil na desátém místě.
Pořadí jezdců: 1.Hänninen – 62 bodů, 2.Kopecký – 47, 3.Loix – 30, 4.Magalhaes – 30, 5.Meeke – 28
Pořadí konstruktérů: 1. Škoda – 140 bodů, 2. Peugeot – 87, 3. Ford – 31 4. Mitsubishi – 22
„Prokázali jsme, že Peugeot udělal na boulovitém terénu pokrok. Je to dobrou předzvěstí pro budoucnost,“ uzavřel Bryan Bouffier.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií