Podrobně o novém Opelu Meriva, který otvírá dveře do světa ergonomické flexibility

Flexibilita a ergonomický design, elegance a efektivita, atraktivní funkčnost: dveře FlexDoors se závěsy vzadu zlepšují přístup do interiéru a vylepšené konstrukce a technologie.

Podrobně o novém Opelu Meriva, který otvírá dveře do světa ergonomické flexibility

Druhá generace modelu Opel Meriva má elegantní design a spoustu inovativních prvků, které zaručují co nejflexibilnější a nejpohodlnější využití vnitřního prostoru.

Když v roce 2003 Opel představil Merivu první generace, založil tím i nový segment trhu – segment cenově přístupných malých vanů. Se svým systémem variabilních zadních sedadel FlexSpace, vysokou polohou sedadel a prostornou kabinou se tento model výrazně prosadil ve své třídě, a to nejenom co do prodejů (celkem se prodalo přes milion vozů Opel Meriva), ale i kvalitou. Meriva měla nejnižší poruchovost ze 113 různých modelů, které kontrolovala německá zkušebna TÜV v roce 2007.

Meriva druhé generace nespí na vavřínech, ale signalizuje vysoké ambice ve svém segmentu trhu. Model zkonstruovaný a vyvinutý v německém Rüsselsheimu transformuje nové výrazové prostředky designu značky Opel do podoby malého dynamického a elegantního vanu. Kromě toho přináší ještě vyšší variabilitu i funkčnost, ergonomii a svěží image.

Podrobně o novém Opelu Meriva, který otvírá dveře do světa ergonomické flexibility
Podrobně o novém Opelu Meriva, který otvírá dveře do světa ergonomické flexibility

Významným prvkem exteriéru je inovativní systém zadních bočních dveří FlexDoors, které se otevírají proti směru jízdy. Toto uspořádání dveří výrazně ulehčuje přístup do zadní části vozu, což je u vozu, kde zadní sedadla hrají mimořádně významnou roli, velmi důležité. Opel použil v moderní době zadní protisměrně se otvírající dveře jako první masový výrobce automobilů. Na přání montovaný nosič jízdních kol FlexFix, integrovaný do zadního nárazníku, se dá jednoduše používat bez větší námahy.

Výrazné změny se projevily i v interiéru, který má úplně nový design a spoustu inovativních prvků. Kabina je vybavená vylepšeným systémem zadních sedadel FlexSpace, velké úložné prostory doplňuje středová konzole FlexRail inovativní konstrukce. Přední sedadla mají nejširší rozsah nastavování v celém segmentu a na přání se dodávají i speciální ergonomická sedadla, certifikovaná německou asociací Aktion Gesunder Rücken (AGR – Akce pro zdravá záda).

Kromě ergonomických sedadel experti z týmu AGR ocenili i další prvky, použité v nové generaci modelu Meriva, jako je např. systém zadních sedadel FlexSpace nebo systém dveří FlexDoors, které jsou prvky standardní výbavy. Pozornosti neunikl ani nosič jízdních kol FlexFix, který se dodává na přání.

Dveře FlexDoors otevírají novou éru přístupu do kabiny

Opel Meriva svými unikátními dveřmi FlexDoors otvírá novou dimenzi přístupu k zadním sedadlům. Dveře FlexDoors mají na rozdíl od obdobných konstrukcí jiných výrobců standardní velikost a otevírají se nezávisle na předních dveřích, protože se mohou opírat o pevné a robustní středové sloupky karoserie. Tímto způsobem je garantována i potřebná pevnost karoserie a vysoká úroveň pasivní bezpečnosti při jakýchkoli nárazech.

Dveře FlexDoors umožňují pohodlný přístup do zadní části kabiny, a to i v omezených prostorách. Pro optimální přístup do interiéru se dveře FlexDoors dají otevřít ve velkém úhlu až 84 stupňů, což je mnohem více, než obvyklých 67 stupňů vyklopení konvenčních dveří. Robustní madlo na středovém sloupku je intuitivní pomůckou, která ulehčuje nastupování i vystupování. Cestující vpředu mají stejně pohodlný přístup do interiéru díky širokým dveřím s velkým vstupním profilem.

Dveře FlexDoors jsou zvlášť pohodlné pro rodiče, kteří se potřebují nahnout do kabiny při uchycování dětské sedačky nebo při zapínání dětí do sedačky. Když jsou současně otevřené přední i zadní dveře, vytváří se jakási přirozená chráněná zóna – otevřené zadní dveře už neoddělují dítě od rodiče jako doposud. Díky tomu mají rodiče neustále přehled o svých dětech, což je důležité např. při vystupovaní z vozu. I pro řidiče a spolujezdce vpředu je otvírání zadních dveří mnohem přirozenější a pohodlnější, když si například chtějí odložit oděv, tašku nebo deštník na zadní sedadlo.

Inovativní systém dveří FlexDoors vyvíjela automobilka Opel poměrně dlouho – už od roku 2005. Dlouhý vývoj byl dán maximálním tlakem na špičkovou kvalitu, funkčnost, ergonomii a bezpečnost. Konstruktéři museli např. vyvinout vysoce sofistikovaný patentovaný mechatronický systém automatického zamykání, který chrání posádku vždy, když se vůz pohybuje.

Nové standardy variability interiéru

Inovativní systém posuvných zadních sedadel Merivy FlexSpace prvé generace byl pro použití v modelu druhé generace dále zdokonalený. Ovládání posuvu zadních sedadel je nyní ještě jednodušší a intuitivnější. Zadní sedadla se dají posouvat v podélném směru a kromě toho lze dvě krajní sedadla posunout směrem ke středu vozu, čímž se vytvoří pro dva pasažéry prostorově nadprůměrný komfort. Posunutím vnějších sedadel dopředu se zvětší objem zavazadlového prostoru. Sklopením zadních sedadel se objem zavazadelníku zvětší na 1500 litrů. Propracovaný mechanismus sklápění sedadel umožňuje ovládání jednou rukou, což je jednodušší, než dříve. Přídavné popruhy umožňují sklápět sedadla nejenom z kabiny, ale i přímo ze zavazadlového prostoru.

Na zadních sedadlech FlexSpace nové Merivy sedí cestující v zadní části kabiny o něco výše než řidič a jeho spolujezdec vpředu, takže ze zadních sedadel je lepší výhled směrem dopředu.

V interiéru se výrazně zvětšily odkládací prostory; Meriva má celkem až 32 míst na pohodlné uložení různých předmětů. Využitelnost kabiny zlepšuje revoluční konstrukce středové konzole FlexRail, která se skládá z posuvných a odnímatelných schránek na hliníkových kolejničkách mezi předními sedadly. Toto řešení výrazně zlepšuje ergonomii a současně vytváří komfortní posuvnou středovou loketní opěrku. Systém FlexRail bylo možné připravit i díky vyvýšenému uložení řadicí páky a použití elektrické parkovací brzdy, která je součástí standardní výbavy všech verzí.

Nová, velkoryse dimenzovaná přední sedadla mají podobnou konstrukci, jako sedadla modelů Opel Astra a Insignia. Vyznačují se mimořádně velkým rozsahem nastavování – 240 mm v podélném směru a 65 mm na výšku – což umožňuje pohodlné sezení osob různých výšek a tělesné konstituce. Na přání se dodávají speciální ergonomická sedadla s certifikátem asociace AGR, vybavená navíc nastavováním sklonu sedáku, bederní opěrkou a opěrami hlav, nastavitelnými ve čtyřech směrech.

Nový design značky Opel aplikovaný na jednoprostorové karoserii

Meriva posouvá dále nové, expresivní výrazové prostředky designu značky Opel – „sochařské umění ve spojení s německou precizností“ – se stejným zaměřením na dynamickou eleganci a kvalitu, jako předtím v případě modelů Insignia a Astra.

Nižší, splývající linie střechy a typický motiv břitu a křídla se spojují se zvlněnou linií bočních oken, což modelu Meriva dodává svěží a elegantní vzhled. Tvar bočných oken současně vylepšuje výhled cestujících za zadních sedadel, především dětí.

V kabině je typický přístrojový panel nových modelů Opel snížený a protažený dopředu, čímž se umocňuje subjektivní pocit velké šířky a velkorysého vnitřního prostoru. Dopředu nakloněná středová konzole vytváří prostorové členění v podélném směru. Interiér kabiny je k dispozici v šesti kombinacích barev a dekoru, což představuje nejširší možnost individuálního výběru ze všech dosud vyráběných modelů Opel.

Výkony a efektivita

Při délce 4288 mm má nový Opel Meriva o 15 mm delší rozvor, rozchod kol se oproti předchozí generaci prodloužil o 39 mm vpředu a o 45 mm vzadu, čímž se zlepšily jízdní vlastnosti a cestovní komfort. Přední a zadní náprava jsou odvozeny od většího modelu Zafira, čímž se nový malý van značky Opel technicky přibližuje ke standardu nižší střední třídy. Nový elektrohydraulický posilovač řízení nahradil plně elektrickou verzi předchůdce. Standardní prvky aktivní bezpečnosti zahrnují brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami u všech kol, elektronický stabilizační systém nebo systém kontroly trakce.

Nabídka motorů je zaměřená na vysokou účinnost v duchu strategie značky Opel favorizovat motory menších objemů, ale přeplňované turbodmychadlem (tzv. downsizing) s cílem nabídnout vysoký výkon a harmonický průběh točivého momentu pro komfortní jízdu v kombinaci s příznivou spotřebou paliva. Výkonové rozpětí motorů sahá od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k). Všechny motory splňují emisní limity normy Euro 5.

Nabídka zážehových motorů obsahuje tři různé verze nové generace motoru o objemu 1,4 l se čtyřventilovou technikou:

Základní verze o výkonu 74 kW (100 k) nemá přeplňování a v zájmu optimalizace výměny náplní je vybavena systémem variabilního časování ventilů.

Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 175 Nm debutuje právě v modelové řadě Meriva a nahrazuje dosavadní nepřeplňovaný motor 1,6 l s výkonu 77 kW (105 k), přičemž došlo ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 10 procent při současném zvýšení výkonu o 14 procent.

Vrcholem nabídky je verze 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k), která dosahuje maximálního točivého momentu 200 Nm a je propojena se 6-stupňovou manuální převodovkou. V porovnání s motorem 1.8 l z předchozí generace modelu Meriva poskytuje nový motor 1.4 Turbo o 12 procent vyšší výkon při snížení spotřeby a emisí CO2 o 10 procent.

Od zahájení prodeje modelů Meriva budou k dispozici dva vznětové motory:

Základní turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k), který je vybavený technologií monitorování tlaků „Closed Loop“. Opel použil tento regulační systém snižující spotřebu paliva u motoru s malým objemem jako vůbec jako první. Motor 1.3 CDTI/55 kW má díky tomu průměrnou spotřebu jen 4,9 l/100 km a emise CO2 činí jen 129 g/km.

Větší turbodiesel 1.7 CDTI dosahuje výkonu 74 kW (100 k) a jeho maximální točivý moment činí 260 Nm. Tento agregát se dodává v v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou.

Později v průběhu roku 2010 přibudou tři další vznětové pohonné jednotky: Obzvlášť úsporný model ecoFLEX, který bude poháněný motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Dvě nové verze motoru 1.7 CDTI, obě propojené se 6-stupňovou manuální převodovkou, budou poskytovat výkon 81 kW (110 k), resp. 96 kW (130 k).

Nový šampion ve variabilitě je šampionem i v ergonomii

„S konceptem sedadel Flex7 v modelové řadě Zafira a FlexSpace v radě Meriva jsme vytvořili nové typy plně integrované variability, které jsou výrazně ekonomičtější, než všechny předchozí systémy,“ říká Alain Visser, viceprezident značky Opel odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.

„Od počátku vývoje jsme chtěli, aby nová Meriva byla šampionem v oblasti ergonomie i mistrem variability. Žádný jiný automobil neposkytuje standardně tolik inovativních a inteligentních prvků výbavy, které výrazně usnadňují život posádce. I když je Meriva zástupcem třídy kompaktních vanů, dali jsme ji design, kvalitu a další atributy vozů vyšších segmentů. A na to jsme hrdí.“

Nový Opel Meriva se bude vyrábět ve španělské Zaragoze.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...