Citroën na Rally Bulharsko (7. – 11. 7. 2010)

Citroën Total WRT – první double sezony 2010 – a k tomu ještě Citroeny na prvních čtyřech místech

Sébastien Loeb a Daniel Elena položili základy jejich vítězství v premiérovém ročníku Rally Bulharsko už během prvních dvou dnů soutěže.

Na konci rally tak vévodí zápis 58. vítězství v mistrovství světa. Dani Sordo a Marc Martí dokázali uhájit druhé místo, i když museli čelit obrovskému tlaku Pettera Solberga, a přispěli tak k prvnímu double Citroën Total Wörld Rally Teamu v sezoně 2010. Díky Petteru Solbergovi a Sébastienu Ogierovi Citroën obsadil první čtyři místa konečného pořadí, což značí ojedinělý zápis v historie značky v mistrovství světa FIA WRC.

Bulharsko C4 svědčilo

Po dlouhých dvou předešlých dnech programu byla finálová etapa Rally Bulharsko mnohem kratší. Slunce pražilo na bulharské pohoří Rila a pro soutěžní týmy to byla jasná volba, co se pneumatik týče – tvrdé Pirelli P-Zeros pro všechny!

Sébastien Loeb měl 40 sekundový náskok před Dani Sordem, a tak si mohl po opuštění servisního parku dovolit náskok držet a uhájit tak svou pozici až do cíle. Šestinásobný mistr světa ztratil pár sekund ze svého náskoku už na první ze dvou zahajovacích rychlostních zkoušek. „Vypadá to jako ideální situace, ale mně opravdu nevyhovuje, když musím takto hájit svou pozici. Člověk může mít vždycky defekt na pneumatice nebo udělat chybu. Pokusím se udržet koncentraci a těšit se na stupně vítězů. Moje C4 je naprosto perfektní a skvěle se hodí na zdejší podmínky,“ říkal Loeb na startu nedělního programu.

Souboj Sordo – P.Solberg

Na druhou stranu Sordo viděl nadcházející den rally mnohem více obtížný. Vždyť Španěl měl na třetího v pořadí Pettera Solberga jen 4,7 sekundy a neměl na vybranou, pokud chtěl udržet skvělé druhé místo. Na RZ 14 v Muhovo stáhl Nor na Sorda sice 0,9 sekundy, ale Španěl mu to vrátil na následujícím testu Slavovista (RZ 15). Na svého rivala získal 2,7 s a do servisního parku se vracel s náskokem 6,5 sekundy. „Hodlám jet dál naplno, protože vím, že Petter mi nic nedaruje. V prvních průjezdech jel velice dobře, ale ani já jsem snad nebyl příliš pomalý!“

Duel Sordo – Solberg pokračoval v dalších dvou rychlostních zkouškách. Dani dokázal odrazit všechny pokusy o útok svého největšího rivala a udržel si druhou pozici v cíli. „Splnil jsem svůj cíl na této rally. Seb si sice vybral přestávku na prvních zkouškách, ale dokázal ještě jednou zopakovat nejrychlejší čas víkendu. Moje role byla získat co nejvíc bodů pro Citroën v Poháru konstruktérů a také jsem chtěl vyhrát můj duel s Petterem. Moje druhé stupně vítězů posílily moje sebevědomí pro zbytek sezony.“

Loeb: Bulharsko se mi líbí

Loeb si dojel pro 58. titul ve WRC a jeho náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa se ještě zvýšil na 49 bodů. „Všechno to plynulo jako sen. Začali jsme dobře hned první den a naši pozici jsme si upevnili v následujícím. Neděle byla poněkud uvolněnější. První Rally Bulharsko se mi líbila! Má dobré rychlostní zkoušky, které prověří kvality jezdců i vozů. Bravo, Dani, který odjel veliký závod.“

Citroën – první čtyři!

Díky třetím a čtvrtým místům Pettera Solberga a Sébastiena Ogiera Citroën zaznamenal hned čtyři vozy na prvních čtyřech místech, což se mu povedlo poprvé v historii mistrovství světa FIA. „Tento výsledek je nejlepším důkazem kvalit našich vozů Citroën C4 WRC, ať už jsou tovární nebo svěřené privátním pilotům. Sebovo a Daniho double pomohlo Citroënu zvýšit vedení v Poháru konstruktérů světového šampionátu. Tím jsme splnili hlavní cíl,“ řekl Olivier Quesnel, manažer Citroën Racing Teamu.

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa : RZ 1 – 4: Sébastien Loeb (Citroën C4).
  • 2. etapa – RZ 5: Loeb – RZ 6: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 7: zrušena – RZ 8 – 10: Petter Solberg (Citroën C4).
  • 3. etapa : RZ 11: P. Solberg – RZ 12: Sordo – RZ 13: P. Solberg – Sébastien Ogier (Citroën C4).

Nejlepší časy celkem:

Loeb a P. Solberg, 5 – Sordo, 2 – Ogier, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 14: Loeb.

Konečné pořadí Rally Bulharsko:

  • 1. Loeb / Elena Citroën C4 3:02:39,2 hod.
  • 2. Sordo / Marti Citroën C4 +29,5 s
  • 3. P. Solberg / Patterson Citroën C4 +36,3
  • 4. Ogier / Ingrassia Citroën C4 +1:55,0 min.
  • 5. Hirvonen / Lehtinen Ford Focus +3:17,8
  • 6. Latvala / Anttila Ford Focus +4:28,5
  • 7. Andersson / Andersson Ford Focus +5:25,2
  • 8. Turan / Sziros Peugeot 307 +7:04,0
  • 9. Wilson / Martin Ford Focus +9:28,6
  • 10. H. Solberg / Minor Ford Fiesta +13:06,0

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

  • 1. Loeb 151
  • 2. Ogier 100
  • 3. Hirvonen 84
  • 4. Latvala 80
  • 5. P.Solberg 80
  • 6. Sordo 67
  • 7. Wilson 40
  • 8. Villagra 269
  • 9. H. Solberg 25
  • 10. Räikkönen 15

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:

  • 1. Citroen Total WRT – 232
  • 2. BP Ford Abu Dhabi WRT – 185
  • 3. Citroen Junior Team – 125
  • 4. Stobart M- Sport Ford – 98

a 5. Munchi´s – 40

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...