Elektrovozy na podvozku Avia vyvolaly zájem – na české silnice potřebují podpůrný plán

Letňanská automobilka Avia Ashok Leyland Motors (AALM) registruje po červnovém brněnském Autotecu první zájemce o elektromobily Smith na podvozku s kabinou Avia.

Elektrovozy na podvozku Avia vyvolaly zájem - na české silnice potřebují podpůrný plán

Podle plánu automobilky by první elektrovozy mohly plnit české silnice do dvou let, bude však nutné připravit podpůrný plán se státní podporou na rozběh projektu po vzoru USA.

Do zámoří už během uplynulého roku Avia dodala téměř stovku podvozků.

„V současné chvíli narážíme na nedostatečnou infrastrukturu dobíjecích míst a absenci programu přímé podpory elektrovozidel ze strany státu. Elektromobily jsme přitom v městském provozu úspěšně otestovali a jejich plné nasazení je tedy z technického hlediska možné okamžitě,“ vysvětluje nutnost potřeby zvýšení podpory vozidel na alternativní pohon výkonný ředitel společnosti AALM Marcus Pauels. Podle něj je zapotřebí, aby vláda projekt podpořila dotacemi na nákup těchto vozidel s nulovými emisemi škodlivin podobně jako například autobusy jezdící na stlačený zemní plyn.

Vládní podpora bude pro první fázi projektu nutná

Elektrovozy Smith na podvozku Avia jsou jediným sériově prodávaným produktem v kategorii nákladních vozidel střední třídy, jejichž technické parametry jsou optimalizované právě pro využití v městských centrech. „Podpora státu je pro zavedení nákladních elektrovozů do běžného provozu ve městech klíčová. Bude nutné zahájit třístranná jednání o podpoře mezi výrobci vozidel, státem a distributory elektrické energie,“ avizuje marketingový manažer AALM Michal Bačkovský a dodává, že v následujících měsících se ukáže připravenost nové vlády zabývat se konstruktivně otázkami zatížení měst dopravou, která je pro jejich obslužnost nezbytná.

Nákladní elektrické vozy Smith se hodí například jako vozidla technických služeb, pro distribuci potravin, přepravu zásilek či obsluhu elektrických vedení v městských centrech.

Dojezd vozidla na jedno nabití je přibližně 160 km, nezatěžuje životní prostředí emisemi škodlivin a nevydává téměř žádný hluk.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...