Ve startovní listině je přihlášeno už osmnáct jezdců v čele s Patrikem Nemcem a Jiřím Navrátilem, kteří si připsali při květnové premiéře v Poznani prvá vítězství.
Zajímavá trať Slovakia Ringu, která měří 5922 m, široká je dvanáct metrů a startovní rovinka je dlouhá devět set metrů, nabízí nejen rychlé a technické pasáže, ale také atraktivní horizonty. Po počátečních rozpacích jezdci při testování přišli závodnímu okruhu na chuť a těší se na nedělní bitvu.
Simulátory v permanenci
V roli vedoucího jezdce prestižního poháru se v domácím prostředí představí Patrik Nemec. V Poznani vyhrál suverénně úvodní závod a bylo to také jeho vůbec první pohárové vítězství. Ve druhé jízdě skončil druhý, ale protože si připsal bod za pole position, dostal se do vedení s jednobodovým náskokem na druhého Jirku Navrátila. „Doma se na pohárovou bitvu přijde podívat určitě hodně mých fanoušků, tak bych je nerad zklamal. Od Poznaně jsem sice nezávodil, ale okruh jsem pečlivě studoval na simulátoru. Čeká nás hodně rychlá trať. Pokud jde o soupeře, tak si myslím, že počet favoritů o něco stoupne a boj o stupně vítězů bude nesmírně dramatický.“
Ani druhý v pořadí Jirka Navrátil na Slovakia Ringu netestoval. Na počítači si ale trať vyzkoušel, takže má představu, co ho čeká. „Je to moc hezká trať se zajímavými horizonty. Budou to pěné závody a já chci pochopitelně udělat opět dobrý výsledek“, řekl Jirka, který minulý víkend s Fordem Sierra Cosworth skupiny A absolvoval mezi historiky Rally Krkonoše a skončil sedmý.
Třetím nejúspěšnějším jezdcem byl v Polsku Tiki Ivoševič, který poprvé stál na stupních vítězů a hned v obou závodech. „Před odjezdem na Slovensko jsem skoro nespal. V Poznani jsem dojel dvakrát třetí a měl bych na tento výborný výsledek navázat. Jednoduché to ale nebude. Navíc Poznaň mi vyhovovala, zatímco Slovakia Ring je rychlý a trochu nevyzpytatelný. Při testech jsem v úvodních třech kolech byl snad pětkrát venku. Na kameru jsem si proto při jízdě okruh nahrál a doma neustále hledal nejvhodnější stopu. Snad to při závodech vyjde, ale vím, že soupeři se také pečlivě připravovali“, řekl Tiki.
Raději nic nepodcenit
Vydařený vstup měl do poháru i Milan Vaňkát, který je na čtvrtém místě celkové klasifikace, když si připsal body za čtvrté a šesté místo. Dařilo se mu ale í na okruhovém mistrovství České republiky v červnu v Mostě, kde společně s Válkem a Kusínem opět bodovali ve vytrvalostním závodě. „Byl to skvělý začátek. Rozjetý jsem dobře i teď z okruhového šampionátu v Mostě. Jsem ale asi jediný, kdo na Slovakia Ringu ještě nebyl. Nezbude mi, než v pátek večer vzít kolo a pořádně se s tratí seznámit. Snad si to zapamatuji“, poznamenal Milan Vaňkát.
Páté místo v celkové klasifikaci poháru patří Danu Skalickému, který také Slovakia Ring zná zatím jen ze simulátoru. „Realita asi bude trochu jiná, ale to se nedá nic dělat. Snad si zvyknu rychle. S autem jsem sice poslední měsíc nezávodil, ale na motokárách ano. Startoval jsem ve Vysokém Mýtě a v rakouském Brucku. Myslím, že to byla super příprava, cítím se dobře“, řekl Dan Skalický.
Šestý je po premiérových závodech Radek Bareš. „Sice nic nestíhám, ale na Slovakia Ringu jsem už byl třikrát závodit s radicaly a jednou se svezl s octavií. Okruh znám dobře a jak se mi zpočátku nelíbil, tak teď je tomu naopak. Myslím si, že nás čekají napínavé závody.“
Polák Rybarczyk obsadil v Poznani až sedmé místo, když druhý závod pro poruchu nedokončil. Mechanici loni vítězného týmu ACA Autocentrála Hlučín z toho měli trochu zamotanou hlavu, protože dlouho nevěděli, co se vlastně stalo. Nakonec auto testovali ještě před odjezdem do Polska na Masarykově okruhu v Brně. Za volant usedl Michal Vorba a byl spokojený.
Přípravu před Poznaní trochu podcenil zkušený pohárový matador Václav Brejla, a tak se jezdec, který získal nejvíce pohárových bodů, ocitl až na osmém místě. „Dostal jsem lekci, proto jsem na Slovensko už jel a testoval. Vyzkoušel jsem si to i na trenažéru. Trať to je nádherná, možná nejhezčí, na které jsem kdy jel. Místy je hodně na srdce. Uvidíme, komu sedne“, řekl Václav Brejla.
Nováčci se tužili
Na devátém místě skončil v Poznani Marcel Kusín, kterého nyní nahradí Tomáš Pekař, který jezdí domácí okruhový šampionát ve sprintu s Peugeotem 307 do dvou litrů. Auto mu připravil Ivan Vršinský. „Já se těším především na pěkné závody. Osmnáct rovnocenných aut na startu to je paráda“, přiznal Tomáš Pekař, který je nyní ve sprintu čtvrtý.
První desítku uzavírá Matouš Kubů. Letošní nováček si na úvod ale vedl zdatně a do druhé jízdy startoval dokonce z pole position. „Ten start se mi nepovedl, ale jsem rád, že jsem zabodoval. Před čtrnácti dny jsme testovali a auto jelo výborně. Věřím, že se mi bude dařit ještě víc“, řekl Matouš.
Testovali i další nováčci. S Vekra racing týmem byli na Slovensku i Ivan Trejbal a Tomáš Kučera, kteří jsou na patnáctém a čtrnáctém místě. Ivan si přidal navíc ještě jízdy na Hungaroringu. „Slováci postavili pěkný okruh. Z jednotlivých úseků si myslím, že nejvíc na srdce je první zatáčka po cílové rovince, kam se najíždí v rychlosti kolem 180 km/h. S autem se mi při testech jelo dobře, funguje to, tak snad získám bodů o něco víc než v Poznani“. Tomáš byl s testy spokojen a také auto fungovalo, jak mělo.
Poprvé se letos v Octavia cupu představí Miroslav Kárný (st.č.2) a Bohumil Pfeifer (66). Miroslav dlouho léčil zraněnou nohu. Ta sice ještě trochu bolí, ale závodit se s ní už dá. „Já myslím, že to půjde dobře. Na novém okruhu jsem se byl podívat a je hodně náročný. Jsem zvědav, jak se s tím jezdci vyrovnají“, řekl Kárný a Bohumil Pfeifer dodal: „Já jsem tam nebyl a trať znám pouze z videa. Testovali jsme v Brně a auto vypadá dobře.“
Za volantem VIP auta se na Slovensku představí Václav Novák.
Goodwill Media
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”