Peugeot na letošním 24 HODIN LE MANS (6. – 13. června)

Peugeot, který má za sebou obrovský úspěch z loňského roku, kdy na okruhu v Sarthe obsadil první a druhé místo, se opět vydává bojovat o tuto tolik žádanou trofej.

Tým, lačný zopakovat loňský výsledek, byl po celých dvanáct měsíců příprav pod velkým tlakem. Má za sebou celý rok práce, aby se opět dokázal postavit na start proslulého závodu, který každoročně přiláká více než 250 000 diváků.

2009 – 2010: Emoce a náročnost

Emoce z vítězství jsou výjimečné, protože během 24 hodin závodu do jeho průběhu zasahuje spousta náhod, nečekaných obratů a zvratů. Peugeot si v roce 2009 tento úspěch vychutnal a zažil si nadšení, které vyvolal jak u veřejnosti, tak v rámci firmy. Vítězný vůz 908 HDi FAP a jeho tři jezdci, Alexander Wurz, Marc Gené a David Brabham absolvovali od června do září „turné“, po kterém se vůz vrátil do dílen ve Vélizy. Od té doby tým Peugeot Total neztratil z hledáčku přípravu na rok 2010, který je navíc rokem, v němž Peugeot slaví 200. výročí založení! V lednu Značka odhalila nový projekt, jehož cílem je umístit emoce do centra dění automobilového světa. A právě motoristický sport, který je se značkou Peugeot neodmyslitelně spjat, je dokonalým ztělesněním nové identity: Peugeot, MOTION & EMOTION.

Důkladná příprava

Od 14. června 2009 proběhlo 11 testů za využití simulací, došlo k několika technickým vylepšením, ve spolupráci s firmou Michelin byla vyvinuta nová sada pneumatik a tým se zúčastnil 3 závodů. Technický ředitel Bruno Famin vysvětluje: „Naše práce se nejprve zaměřila na úpravy vozu 908 HDi FAP v souladu s předpisy pro rok 2010, což se týkalo motoru a karoserie. Z hlediska aerodynamiky došlo jen k úpravě konfigurace, která lépe odpovídá novému výkonu motoru. Velké úsilí jsme věnovali znovuzískání ztráty výkonu, k níž došlo kvůli novým předpisům – s firmou Bosch jsme pracovali na zlepšení spalování, s Totalem na snížení ztrát z tření a se společností Dow na zvýšení propustnosti sacího a výfukového potrubí. Věnovali jsme se i všem bodům, které nám v roce 2009 působily potíže a pochopitelně jsme se neustále snažili zlepšit spolehlivost a bezporuchovost. Pro vůz 908 HDi FAP jde o čtvrtou a poslední sezónu. Vykazuje velmi dobré vlastnosti a myslím, že závod 24 hodin Le Mans bude nesmírně intenzivní, vyrovnaný a od startu do cíle velmi napínavý.“

Květnový závod 1000 km Spa-Francorchamps

– nabídl nástin budoucích 24 hodin v Le Mans: sprint, v němž se vymstí sebemenší chyba, sebemenší vybočení, ať už s boxech, na trati nebo ve strategii. Pro tým bylo proto prvořadé navodit si závodní napětí a zopakovat si každý krok. Na závodech 10 hodin Petit Le Mans v říjnu 2009, 12 hodin v Sebringu v březnu 2010 a při nedávném závodě 1000 km ve Spa získal tým Peugeot Total další zkušenosti, které se promítly i do série získaných vítězných doublů. Úspěchy vozu 908 HDi FAP jsou tedy výjimečné. Na kontě má 15 vítězství ve 21 závodech, z toho vítězství v nejvýznamnějších závodech na světě: 24 hodin v Le Mans, 12 hodin v Sebringu, 10 hodin Petit Le Mans, atd.

Po návratu ze Spa byly všechny tři oficiální vozy 908 HDi FAP demontovány, přezkoumány a opět smontovány a připraveny na odjezd do Le Mans, kde se včera – v neděli 6. června konaly technické kontroly. Mechanici si zopakovali v dílnách všechny kroky a manipulace, ať už šlo o výměnu kol nebo nejrůznější rychlé zákroky, aby byli připraveni na veškeré možnosti. Bruno Famin dodává: „Všechny díly z Le Mans byly odzkoušeny na okruhu v Magny-Cours, poslední vyladění závodních vozů proběhlo v Satory. Ve středu a ve čtvrtek se konají testovací a kvalifikační jízdy, při nichž se budeme věnovat především co nejlepšímu seřízení všech tří vozů, zhodnotíme spotřebu paliva, stav pneumatik a budeme sbírat co nejvíc informací potřebných k závodu. Ve středu večer vyměníme motory, abychom je ochránili pro závod.“

Peugeot vítěz a současně Peugeot vyzyvatel

„Vítězství v závodě 24 hodin Le Mans v roce 2009 nám dalo jistou vyrovnanost,“ zdůraznil ředitel divize Peugeot Sport Olivier Quesnel. „Loni jsme byli podrobeni silnému tlaku. Tento tlak cítíme pořád, ale tentokrát nám pomáhá pozitivně. Jde o nejkrásnější závod na světě a to, že jsme porazili Audi, značku, která byla ve vytrvalostních závodech měřítkem kvality, nás naplnilo obrovskou hrdostí. Udělali jsme vše pro dobrou přípravu a pro vítězství, ale každý ví, že v tak dlouhém závodě se může přihodit cokoliv a přes veškerou snahu o vítězi rozhoduje Le Mans. Očekávám nesmírně intenzivní závod, neboť jsem si jistý, že náš hlavní soupeř se určitě zlepšil. Viděli jsme to ve Spa. A nezapomínejme na další auta, jako jsou vozy Aston Martin, které se od loňského roku hodně zrychlily a kvůli kterým museli naši piloti několikrát riskovat a nebezpečně předjíždět. Máme vůz, který je na trati již čtvrtou sezónu, takže jsme v pozici vyzyvatele, i když jsme poslední vítězové.“

Od letošního 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans se mezi sponzory týmu Peugeot Sport, kterými jsou Total, Michelin, Bosch, Dow, Eurodatacar, Peugeot Financement a BRM, připojí i PlayStation.

Devět závodníků

Všech devět rychlých a zkušených pilotů týmu Peugeot Total 2010 je připraveno porvat se se svými soupeři a ukázat kvality značky Peugeot. Dohromady mají za sebou již 54 účastí v závodech 24 hodin Le Mans!

908 HDi FAP č. 1: modrá zpětná zrcátka

Anthony Davidson (V.Británie) – Marc Gené (Španělsko) – Alexander Wurz (Rakousko)

Marc a Alexander jsou držiteli titulu. Gené získal jeden, Alexander již dva ze tří startů v Le Mans. Tato evropská trojice má navíc na kontě březnové vítězství v Sebringu.

908 HDi FAP č. 2: bílá zpětná zrcátka

Nicolas Minassian (Francie) – Franck Montagny (Francie) – Stéphane Sarrazin (Francie)

Tito tři francouzští jezdci, kteří spolu závodili v roce 2002 pod barvami Oreca, se dobře znají a výborně se doplňují. Mají s Le Mans velké zkušenosti, protože dohromady mají za sebou již 27 účastí. Stéphane Sarrazin je navíc držitel tří posledních pole position.

908 HDi FAP č. 3: červená zpětná zrcátka

Sébastien Bourdais (Francie) – Pedro Lamy (Portugalsko) – Simon Pagenaud (Francie)

Tato posádka zvítězila v úžasném závodu ve Spa-Francorchamps, který se jel v e velmi rychlém tempu. Pedro navíc zažil úspěch v závodě 24 hodin v Nürburgringu a Simon na trati v Laguna Seca v sérii ALMS.

Základní údaje

  • Na startu budou 4 vozy Peugeot 908 HDi FAP ( 3 oficiální + 1 Oreca)
  • Vůz 908 HDi FAP má na svém kontě od roku 2007 celkem 27 závodů a 15 vítězství
  • Vozy 908 HDi FAP odjely od první účasti ve Le Mans v roce 2007 celkem 191 hodin závodu ze 192 možných
  • 9 pilotů má dohromady za sebou 54 startů v závodě 24 hodin v Le Mans
  • Peugeot přivítá v Le Mans 2000 hostů (prodejní a servisní síť, pobočky, partneři, novináři)
  • Plocha 25 000 m2, 40 vystavených vozů
  • Harmonogram týmu Peugeot Total / 24 hodin Le Mans

Neděle 6. června

  • 15 Administrativní a technické kontroly
  • 18 Setkání věnované koncesionáři Peugeot Clara Automobiles v Le Mans

Úterý 8. června

  • 15 Media sport (dohodnuté schůzky)
  • 17 Setkání před boxy

Středa 9. června

  • 11 Umístění pamětní tabule „Stopy vítězného týmu 2009“ v centru města
  • 14 Media sport (dohodnuté schůzky)
  • 16 – 20 zkušební jízdy
  • 22– 001. kvalifikační jízdy

Čtvrtek 10. června

  • 15 Media sport (dohodnuté schůzky)
  • 16 Setkání s firmou Total a v butiku Peugeot Sport v závodní vesničce
  • 19 – 21:00 2. kvalifikační jízdy
  • 22 – 00 3. kvalifikační jízdy

Pátek 11. června

  • 12 Tisková konference Peugeot
  • 18 Přehlídka jezdců v centru města Le Mans

Sobota 12. června

  • 9 – 9:45: Warm Up
  • 15 Start 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans

Neděle 13. června

  • 15 Cíl 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans

Inside Team Peugeot Total

Web TV:

Divize Peugeot Sort poprvé spouští internetové televizní vysílání, které bude komentovat Alexandre Delpérier. Vysílání umožní prožít závod ze zákulisí týmu: k dispozici budou kamery na vozech, zákulisní informace a rozhovory s týmem a piloty. Sledujte na www.peugeot-sport.com

24 hodin Peugeotu Sport na Facebooku: Současně se startem závodu 24 hodin Le Mans bude na fanouškovských stránkách „Peugeot Sport“ na Facebooku spuštěna soutěž zaměřená na Peugeot. Účastníci budou se moci mimo jiné projet ve voze 908 HDi FAP. Sledujte na http://www.facebook.com/peugeot.sport

Přihlášení k odebírání SMS zpráv ze závodu: http://www.peugeot-sport.com/fr/inscription.html

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...