Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)

Dacia vystavuje v Brně nový model Duster 4×4 s atraktivním designem – opravdový off-road dostupný všem.

Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)
Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)
Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)

Terénní vůz bývá často synonymem „překážky na cestě“, tato představa však neplatí u Dacie Duster.

Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)
Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)
Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)
Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)
Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)
Dacia na brněnském autosalonu (4. až 10. června 2010)

S délkou 4,31 m a šířkou 1,82 m je Duster velmi kompaktním vozem. Jeho rozměry podobné Méganu mu umožňují manévrování jak při jízdě v městském prostředí, tak i v terénu.

Aby vyhověl těmto potřebám, je Duster dostupný ve verzích 4×4 a 4×2.

Verze 4×2 odpovídá potřebám klientů, kteří vyhledávají větší světlou výšku, vyvýšenou polohu při řízení poskytující pocit bezpečí, jakož i rozmanité cesty, ale bez reálné potřeby náhonu na čtyři kola.

Vyztužený spodek Dacie Duster je přizpůsobený k používání vozu na každé cestě a v každém terénu díky:

  • zvýšené světlé výšce 210 mm
  • krátkým převisům (822 mm vpředu, 820 mm vzadu),
  • a velkým přechodovým úhlům (30° nájezdový úhel, 23° přechodový úhel a 36° sjezdový úhel).

Dacia Duster je snadno ovladatelný a svižný vůz a na svoje vnější rozměry je velmi lehký. Hmotnost vozu činí pouze 1 160 kg pro verzi 4×2 a 1 250 kg pro verzi 4×4.

Model Dacia Duster je vyvinut na platformě Loganu, známou svou robustností, spolehlivostí a odolností.

Vpředu náprava typu pseudo-McPherson s trojúhelníkovými rameny, převzata z Loganu i Sandera byla zesílena pro využívání v terénu. Vzadu, ve verzi 4×4, víceprvková náprava speciálně vyvinuta pro Dacia Duster. Ve verzi 4×2 zádní náprava zkrutnou příčku tvaru písmene H s programově deformovatelným profilem, odpovídá dokonale robustnosti vozu se zajištěním velkého objemu zavazadlového prostoru. Obě dvě varianty umožňují využít velké světlé výšky bez odepření komfortu. Pro potvrzení předpokladů robustnosti a maximální spolehlivosti, byl Duster prověřen 4 miliony kilometrů v různých klimatických oblastech a extrémních podmínkách.

Duster 4×4 je vybaven novou 6 stupňovou převodovkou velmi krátkým prvním rychlostním stupněm (5,79 km/h při 1000 ot/min), který umožňuje projetí a manévrování v obtížném terénu nebo rozjetí do strmého svahu v naloženém stavu.

Převodovka TL8 poskytuje:

  • optimalizovaný výkon, díky své architektůře a používání maziva s nízkou viskozitou
  • kontrolovanou hlučnost, samotná převodovka a celé její ústrojí je sestrojeno tak, aby nedocházelo k přenášení nadměrného hluku do kabiny
  • redukovanou váhu, díky prvnímu pomalému převodu není zapotřebí dalších redukčních převodovek a tím i míň zařízení. Díky tomu má celé ústrojí nižší hmotnost.
  • nízkou cenu, převodovka TL8 vychází z převodovky TL4 a bude použíta pro celou alianci Renault- Nissan

Ovladač pohonu 4×4 umístěný ve spodní části středové konzoly, umožňuje řidiči Dacie Duster 4×4 snadno přizpůsobit schopnosti vozu svým potřebám.

Toto ovládání má 3 režimy:

  • V režimu AUTO se rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu provádí automaticky v závislosti na podmínkách přilnavosti. Tento režim byl vyvinut pro zajištění optimálního kompromisu mezi jízdní stabilitou a pohonem bez ohledu na podmínky přilnavosti. Za běžných podmínek se točivý moment přenáší pouze na přední kola. V případě nedostatečné nebo kolísavé přilnavosti se část točivého momentu přenese na zadní nápravu. Toto rozdělování zajišťuje elektromagnetická spojka pocházející rovněž od Nissanu.
  • V režimu LOCK řidič elektronicky uzamkne převod 4×4 a točivý moment je trvale rozdělen na všechny 4 kola. V tomto režimu je funkce motoru a brzd také přizpůsobeno použití 4×4. Toto použití je určeno pro náročné jízdy a nesjízdné cesty (členité povrchy, bláto, hlína, písek).
  • V režimu 4×2 je převod uzamknut na 2 poháněná kola. Tento režim se hodí pro jízdu na suchých a přilnavých cestách a umožňuje snížit spotřebu paliva, a tedy i snižuje emise CO2.

Duster, 6. vůz řady Dacie, zůstává věrný filozofii a hodnotám značky. Dacia Duster nabízí nepřekonatelný poměr ceny a vnitřního prostoru, snížené provozní náklady díky řízené spotřebě a omezené údržbě. Optimální úroveň bezpečnosti a osvědčenou spolehlivost.

Nepřekonaný prostor za svoji cenu

Jestliže ceny Dacie Duster odpovídají kategorii městských vozů, jeho vnější a vnitřní parametry spadají do vyššího segmentu. Model Dacia Duster je schopný pohodlně pojmout až 5 dospělých osob. Jak v přední, tak i v zadní části vozu poskytuje Dacia Duster cestujícím stejnou úroveň komfortu jako sedan Dacia Logan. Objem zavazadlového prostoru Dacia Duster je rovněž velmi konkurenceschopný – nabízí až 475 dm3 VDA (podle verze). Se sklopenými zadními sedadly nabízí až úctyhodných 1 636 dm3 VDA.

Spolehlivé a úsporné motory se sníženými emisemi CO2

Dacia Duster je dostupný ve verzi 4×2 a 4×4 s benzinovým motorem 1.6 16v s výkonem 105 k a naftovými motory 1,5 dCi s výkonem 85 k anebo 110 k, které se již osvědčily na četných vozech Renault. Tyto motory zcela splňují kritéria týkající se nákladů, odolnosti a jednoduchosti údržby.

Dacia Duster 1,5 dCi 85k ve verzi 4×2 vylučuje méně než 135g CO2/km a díky průměrné spotřebě 5,1 l/100 km nese také označní Eco2.

Dacia Duster 1,5 dCi 110k ve verzi 4×4 je velmi ekologický, ekonomický a hlavně výkonný ve všech různých podmínkách. S emisemi 145g CO2/km, spotřebou 5,6 l/100 km. Tento motor disponuje výkonem 80 kW (109k) při 4000 ot/min, zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 sekundy a vyvine točivý moment 240 Nm při 1 750 ot/min. Přičemž jeho 90% je k dispozici již při 1 500 ot/min. Dieselový motor 1,5 dCi 110 k dostal vstřikování common rail druhé generace, které mu umožňuje přesné dávkování paliva, což přispívá ke snížování spotřeby. Tento motor splňuje normu Euro 5 a je vybaven filtrem pevných částic.

Benzínová nabídka je zastoupena motorem 1,6 16V 105k s výkonem 77 kW (105k) při 5 750 ot/min. A točivý moment 148 Nm při 3 750 ot/min. Tato motorizace dosahuje ve verzi 4×2 průměrnou spotřebu 7,5 l/100 km. Ve verzi 4×4 dosahuje spotřebu 8 l/100 km.

Úspora při koupi i při užívání

Náklady spojené s údržbou a s opotřebením se značně snížily prodloužením intervalů výměny oleje, pravidelné výměny brzdových destiček a pneumatik. Životnost vzduchových filtrů se zvýšila na 90 000 km/4 roky u benzinového provedení a zatím co u dieselového provedení se zvýšila ze 40 000 km na 60 000 km.

Dieselový motor 1,5 dCi 110k využívá ve většině zemí servisní interval 30 000 km/2 roky podle OCS (Oil Control Systém). Systém OCS, novinka v nabídce značky Dacia, informuje řidiče o stavu motorového oleje a nezbytnosti jeho výměny. Servisní interval zážehového motoru 1,6 16V 105k je určený na 30 000 km/2 roky.

Bezpečnost – nezbytná podmínka

Dacia Duster v oblasti bezpečnosti těží ze zkušeností skupiny Renault:

  • V oblasti aktivní bezpečnosti Dacia Duster používá systém ABS Bosch 8.1 vybavený elektrickým rozdělovačem brzdné síly (EBD) a asistentem nouzového brzdění (AFU).
  • Dacia Duster je první vůz značky, který je na přání u některých verzí vybavován stabilizačním systémem ESP doplněným kontrolou nedotáčivosti (CSV) a protiprokluzovým systémem kol (ASR). Tato funkce také umožní, aby byl kroutící moment v režimu 4×4 přenesen z prokluzujícího kola na druhé kolo na nápravě (systém BMR).
  • V oblasti pasivní bezpečnosti je Dacia Duster v Evropě sériově vybaven dvěma čelními airbagy a 3bodovými bezpečnostními pásy s omezovačem síly na předních sedadlech, které mohou být doplněny pyrotechnickými předpínači. Podle úrovně výbavy se k airbagům spolujezdce a řidiče přidávají dva boční airbagy chránící hlavu a hrudník.

Zásady značky Dacia: spolehlivost a odolnost

Stejně jako u všech vozidel vyvinutých na platformě Loganu se konstrukce Dacie Duster řídila požadavky na robustnost a spolehlivost:

Zvláštní pozornost byla věnována ochraně proti korozi a byla provedena různá opatření:

  • vystřikování dutin spodku a dveří voskem,
  • utěsnění vnějších spojů tmelením,
  • doplňkové použití vosku na mechanických dílech spodních částí vozu,
  • vyztužená ochrana proti štěrku na spodní části vozu, na krytech a podbězích kol.

U pohonu 4×4 se klade důraz na osvědčené součástky pocházející z aliance Renault-Nissan (zadní rozvodovka a mezinápravová spojka Nissan, nová 6stupňová převodovka TL8 vycházející z převodovky TL4, která se prokázala jako spolehlivá v řadách Renaultu a Nissanu).

V rámci podtrhnutí vysoké kvality vozidla je Dacia Duster dostupný se zárukou 3 roky nebo 100 000 km.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje

Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala...

Letos plánuje prodat až 12 000 zánovních aut Více než dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna navýšila prodej aut o třetinu, sází na inovace a širší záběr podnikání

Mototechna navýšila prodej aut o...

Za poslední rok díky Mototechně vznikla kromě inovační laboratoře AuresLab i značka pro prodej investičních vozů Mototechna Classic či autopůjčovna Mototechna Drive Před šesti lety byla znovu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...