Cena s bohatou výbavou i v nejnižším stupni výbavy Access ve verzi s pohonem předních kol je od 259 900 Kč, s pohonem 4×4 již od 299 900 Kč. Při využití financování od Dacia finance pak ještě o 20 000 Kč nižší.
Robustní a přitom vysoce elegantní Dacia Duster s pohonem 4×4 má terénní schopnosti skutečného off roadu, jak jsme se přesvědčili při testování v náročném terénu při jejím představení v minulém týdnu motoristickým novinářům:
Vyztužený spodek Dacie Duster je přizpůsobený k používání vozu na každé cestě a v každém terénu díky:
- světlé výšce 210 mm (u verze 4×2 pak 205 mm)
- krátkým převisům: 822 mm vpředu, 820 mm vzadu
- nájezdovému úhlu 30°, přejezdovému 23° a sjezdovému 36°
- možné brodivosti až do 350 mm
Délka 4,31 m a šířka 1,82 m umožňuje nové Dacia Duster pohodlné manévrování nejen v terénu, ale i v městském prostředí.
Verze 4×2 odpovídá potřebám klientů, kteří vyhledávají větší světlou výšku, vyvýšenou polohu při řízení poskytující pocit bezpečí, jakož i rozmanité cesty, ale bez reálné potřeby náhonu na čtyři kola. Verze 4×4 je pak vhodná pro ty klienty, kteří vyžadují pohon všech kol buď pro stálé využívání anebo příležitostné při cestách za sportem a rekreací.
Exteriér
Předek vozu se vyznačuje robustností, kterou podtrhují: široké a vypouklé blatníky, maska chladiče s chromovaným ozdobným krytem, dvojitá optika, působivé střešní tyče a ochranný kryt nepřipouštějí žádnou pochybnost o genech 4×4 Dacie Duster. Profil, zvýšená světlá výška, 16“ kola, výrazné podběhy kol a ochrana karoserie vybízejí řidiče, aby se vrhli i na ty nejobtížnější tratě a silnice.
Díky balíčku Pack Look budou moci řidiči vozu Dacia Duster zdůraznit off-roadového provedení svého vozu. Tento balíček se skládá ze 16’’ hliníkových ráfků, střešních tyčí, zpětných zrcátek, předních a zadních štítů a krytů kol, jakož i z tónovaných zadních okének. Kompletní škála příslušenství (zahrnující široké ochrany dveří a stylové pruhy), umožňuje doplnit tento jedinečný vzhled.
Dacia Duster je schopna pohodlně pojmout 5 dospělých osob. Jak v přední, tak i v zadní části vozu poskytuje Dacia Duster cestujícím vysokou úroveň komfortu.
Interiér
– umístění ve vyšší poloze umožňuje bezpečnější a pohodlnější řízení s lepším zjištěním případných překážek a větší schopností předvídání. Značka Dacia respektuje tyto základní rysy: přístrojová deska je moderní, jednoduchá a funkční. Její design se mění podle typu díky více prostorům, které mohou mít různé odstíny a odlišné zpracování povrchů. Na Dacii Duster je patrná nová harmonie lesknoucí se hnědi (Brun Shiny). K dispozici je rovněž kožený balíček (sedadla + volant + koule řadicí páky). Velký důraz byl kladen na ergonomii ovladačů a čitelnost informací, zejména ovládání pohonu 4×4 je intuitivní a dobře umístěno.
Ovladač pohonu 4×4 umístěný dole ve střední části přední strany umožňuje řidiči Dacie Duster 4×4 snadno přizpůsobit schopnosti vozu svým potřebám. Toto ovládání má 3 režimy:
- V režimu AUTO se rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu provádí automaticky v závislosti na podmínkách přilnavosti. Tento režim byl vyvinut pro zajištění optimálního kompromisu mezi jízdní stabilitou a pohonem bez ohledu na podmínky přilnavosti. Za běžných podmínek se točivý moment přenáší pouze na přední kola. V případě ztráty pohonu nebo kolísavé přilnavosti se část točivého momentu přenese na zadní nápravu. Toto rozdělování zajišťuje elektromagnetický spínač pocházející rovněž od Nissanu.
- V režimu LOCK řidič automaticky zablokuje převod 4×4. V tomto režimu je ovládání motoru a brzd také přizpůsobeno použití 4×4. Toto použití je určeno pro náročné jízdy a nesjízdné cesty (členité povrchy, bláto, hlína, písek).
- V režimu 4×2 je převod zablokován na 2 poháněná kola. Tento režim se hodí pro jízdu na suchých a přilnavých cestách a umožňuje snížit spotřebu paliva, a tedy i snižuje emise CO2.
Objem zavazadlového prostoru Dacia Duster je 475 l (u verze 4×4 pak 408 l). Se sklopenými zadními sedadly 1 636 l (u verze 4×4 pak 1570 l).
Motory:
Dacia Duster je ve verzi 4×2 a 4×4 dodáván s benzinovým motorem 1.6 16V a dieselovým motorem 1,5 dCi. Verze 4×4 pak ještě s motorem 1,5 dCi se zvýšeným výkonem. Všechny uvedené motory splňují kritéria nízkých provozních nákladů, robustnosti a jednoduchosti údržby, což dokázaly již v mnoha různých modelech Renault.
Benzinový motor 1.6 16V s vícebodovým sekvenčním vstřikováním má výkon 77 kW (105 k) při 5750 ot/min a maximální točivý moment 148 Nm při 3750 ot/min. Výrobce údává kombinovanou spotřebu ve výši 7,5 l/100 km, u verze 4×4 pak 8 l/100 km.
Naftový motor určený pro verzi 4×2 1,5 dCi s přímým common rail vícebodovým vstřikováním dosahuje výkon 63 kW (85 k) při 3750 ot/min a maximální točivý moment 200 Nm při 1900 ot/min. Výrobce údává kombinovanou spotřebu u ve výši 5,1 l/100 km.
Výkonnější naftový motor pro verzi 4×4 stejného objemu 1,5 dCi taktéž s přímým common rail vícebodovým vstřikováním má výkon 80 kW (110 k) při 4000 ot/min a maximální točivý moment 240 Nm při 1750 ot/min. Výrobce údává kombinovanou spotřebu ve výši 5,6 l/100 km.
Dacia Duster má nejen nízkou spotřebu paliva, ale je i šetrná k životnímu prostředí, protože má malou produkci CO2. Dieselová provedení Dacia Duster produkují od 135 g CO2/km u verze s pohonem 4×2 – mají označení Dacia eco2 – a 145 g CO2/km u verze s pohonem 4×4.
Převodovky:
Dacia Duster 4×2 je vybavena pětistupňovou manuální převodovkou, verze 4×4 je vybavena novou 6stupňovou převodovkou s velmi pomalým prvním rychlostním stupněm (5,79 km/h na 1000 ot/min). Toto odstupňování umožňuje manévrování při velmi pomalé rychlostí na členitých terénech a usnadňuje rozjezd při zatížení nebo do prudkého svahu.
Podvozek:
Dacia Duster má přední nápravu typu pseudo-McPherson s trojúhelníkovými rameny. Verze 4×4 má zadní víceramennou nápravu typu pseudo-McPherson. Verze 4×2 má zádní nápravu ve tvaru písmene H s programově deformovatelným profilem, což může poskytnout větší objem zavazadlového prostoru. Obě dvě umožňují značné zdvihy s odpružením podporujícím záběr a komfort.
Bezpečnost
Dacia Duster se v oblasti bezpečnosti opírá o uznávané znalecké posudky Groupe Renault. Základní bezpečnostní výbava obsahuje systém ABS Bosch 8.1 vybavený elektrickým rozdělovačem brzdné síly (EBV) a asistentem nouzového brzdění (AFU). Dacia Duster je první vůz značky, který je na přání u verze s výkonějším naftovým motorem vybavován dynamickou kontrolou jízdy (DDC) doplněnou kontrolou nedotáčivosti (CSV) a protiprokluzovým systémem kol (ASR). Tato funkce také umožní za účelem zvýšení záběru přenést točivý moment při křížení náprav, když kolo v režimu 4×4 prokluzuje.
V oblasti pasivní bezpečnosti je Dacia Duster sériově vybavena dvěma čelními airbagy a 3bodovými bezpečnostními pásy s omezovačem síly na předních sedadlech, které mohou být doplněny pyrotechnickými předpínači. Podle typu se k airbagům spolujezdce a řidiče přidávají dva boční airbagy chránící hlavu a hrudník. Tříbodové bezpečností pásy na zadních sedadlech jsou v základní výbavě.
Stupně výbavy:
– jsou čtyři: Access, Ambiance, Arctica a Exception.
I výbava nejnižšího stupně výbavy – Access je rozsáhlá, obsahuje mimo již výše uvedené položky posilovač řízení, otáčkoměr, tonovaná skla, topení a ventilaci, systém uchycení ISOFIX na bočních zadních sedadlech, elektronický imobilizér, přípravu na rádio atd.
Ceny (včetně DPH)
– podle zvoleného pohonu 4×2 anebo 4×4, typu motoru a stupně výbavy jsou od 159 900 Kč od 422 900 Kč. V rámci akční nabídky při financování Dacia finance jsou ceny sníženy o 20 000 Kč a záruka je prodloužena na 5 let/100 000 km zdarma.
Snížení provozních nákladů
Náklady spojené s údržbou a s opotřebením se značně snížily prodloužením intervalů výměny oleje, pravidelné výměny brzdových destiček a pneumatik. Výměna vzduchových filtrů se zvýšila na 90 000 km/4 roky u benzinového provedení a výměna naftového filtru se zvýšila ze 40 000 km na 60 000 km.
V rámci ochraně proti korozi a byla provedena mimo jiné tato opatření:
- vystřikování dutin spodku a dveří voskem,
- utěsnění vnějších spojů tmelením,
- doplňkové použití vosku na mechanických dílech spodku,
- vyztužená ochrana proti štěrku na spodku vozu, na krytech a podbězích kol.
Na závody na ledě Trophée Andros
– které se konaly 5. a 6. prosince 2009 ve Val Thorens, vtrhla sportovní verze Dacie Duster, kterou řídil Alain Prost. Za volantem Dacie Duster se Alain Prost umístil v konečné celkové klasifikaci 7 závodů sezóny na druhém místě.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií