Ve své kategorii nákladních automobilů střední třídy se v České republice dostala na špici s pětadvacetiprocentním tržním podílem.
Oproti loňskému roku, kdy se produkce společnosti kvůli hospodářské krizi propadla na historické minimum, narostl její prodej v prvním kvartálu letošního roku o téměř dvě stě procent.
„Podle nastaveného plánu se chceme na konci roku dostat zhruba na tisícovku prodaných vozidel. Další čtvrtletí proto bude docházet k akceleraci produkce především díky prodeji na nově otevřených trzích,“ nastiňuje situaci výkonný ředitel AALM Marcus Pauels.
„V Rusku, Polsku a Bulharsku máme první dealery nové obchodní sítě a místní manažery zodpovědné za budování těchto sítí. Od poloviny roku zde plánujeme dodávky zákazníkům, které budou prodeje v dalších kvartálech ještě zvedat,“ dodává ke strategii společnosti na rok 2010 Pauels.
Za první čtvrtletí prodala společnost 102 vozů a v druhém čtvrtletí chce vyprodukovat další dvě stovky nákladních automobilů. Plán pro rok 2010 počítá celkem s výrobou a prodejem tisícovky nákladních vozů, což je oproti třem stovkám prodaných automobilů v loňském roce výrazný nárůst. Většina z nich půjde na nově otevřené exportní trhy a na dodávky podvozků pro ekologické vozy Smith.
Trh s nákladními vozidly se probouzí jen velmi pomalu, proto Avia zvolila strategii vstupu na nové trhy a rozšíření do dalších zemí.