
Novinkou v nabídce motorů je čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 155 kW (211 k) s průměrnou spotřebou pouze 6,6 l/100 km.




Design
Podobně jako první generace vozů Audi TT jsou současné vozy TT Coupé a TT Roadster považovány za designérské ikony, což ostatně dokládá i prestižní ocenění „World Design Car of the Year 2007“ (Světový automobilový design roku). Aktuální facelift dodává dynamickému vzhledu ještě výraznější charakter.
Vpředu je nejnápadnější především nový mohutný nárazník s většími a ostřeji vymezenými vstupy vzduchu, do jejichž vnějších krajů jsou včleněny mlhové světlomety v chromovaných rámečcích. Nový vzhled má i mřížka leskle černé masky chladiče Singleframe a na přání dodávané světlomety xenon plus s 12 bílými elektroluminiscenčními diodami LED, které plní funkci denních světlometů. Zadní partii dominují do nejmenšího detailu propracované zadní svítilny, velké koncovky výfuku a větší difuzor matně černé barvy. Stylistické změny prodloužily karoserii o 20 mm na 4187 mm, ostatní rozměry zůstávají stejné.
Ve sportovně střiženém interiéru čekají na posádku dvě nízko uložená sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením. Na středové konzole, volantu a ve výplních dveří se lesknou nové ozdobné prvky se vzhledem hliníku, s nimiž vytváří elegantní kontrast leskle černé rámečky a lišty. Hliníková lišta nad odkládací přihrádkou před sedadlem spolujezdce je nyní v šedém kartáčovaném provedení. K dispozici jsou tři nové barvy interiéru a speciální impregnace pro kožené čalounění, která snižuje povrchovou teplotu kůže vystavené intenzivnímu slunečnímu svitu až o 20 °C.
Motory
Zájemci o modely TT Coupé a TT Roadster mají na výběr ze tří přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním paliva. Všechny jednotky se mohou pochlubit nejen vynikajícími výkonovými parametry, ale i příkladnou hospodárností, neboť inženýrům značky Audi se podařilo snížit jejich spotřebu až o 14 %. Jednou z hlavních zbraní v tomto úsilí o účinnější ochranu životního prostředí se stal nový rekuperační systém pro zpětné získávání kinetické energie během zpomalování.
Místo dosavadních motorů 2.0 TFSI/147 kW (200 k) a 3.2 V6 zaujal čtyřválec 2.0 TFSI vyladěný na výkon 155 kW (211 k). Kupé vybavené mechanickou převodovkou s ním dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 s a nejvyšší rychlosti 245 km/h. Na přání lze tento motor kombinovat s šestistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol quattro. Pak je pokoření rychlosti 100 km/h otázkou pouhých 5,6 s.
Nejnovější provedení motoru 2.0 TFSI
– pětinásobného vítěze mezinárodní novinářské ankety „Engine of the Year“ (Motor roku) – je vybaveno systémem proměnného časování a zdvihu ventilů AVS (Audi valvelift system), který zvyšuje účinnost motoru v širokém rozpětí otáček. V praxi to znamená suverénní hnací sílu už v oblasti mírně nad volnoběhem (maximum točivého momentu 350 N.m je k dispozici od 1600 do 4200 min-1) a zároveň velmi nízké hodnoty spotřeby paliva. TT Coupé s mechanickou převodovkou spotřebuje v kombinovaném režimu EU jen 6,6 l benzinu na 100 km (emise CO2 154 g/km), což je v porovnání s předchozím motorem o 1,1 l/100 km méně.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.