OMV: Růst navzdory složitým tržním podmínkám

Provozní podmínky byly nestálé a složité.

I ve 4. čtvrtletí:

– pokračoval růstový trend čtvrtletní produkce s 327 000 barely ropného ekvivalentu/den (boe/d); průměrná cena ropy je nad úrovní cen z 4Q/2008 i 3Q/2009. Rafinérské marže meziročně poklesly, přičemž nejvíce v oblasti střední frakce.

Výsledky poklesly na horní úroveň loňského roku:

čistý CCS EBIT (Earnings before Interest and Taxes – zisk před zdaněním) poklesl o 47 % na 413 mil. EUR; očištěný čistý CCS zisk za 4Q činil 117 mil. EUR, což bylo ovlivněno vyššími čistými úrokovými sazbami a daněmi oproti 4Q/2008. Navržená dividenda činí 1 EUR na akcii, což odpovídá úrovni předchozího roku a výplatnímu poměru 52 %.

Výhled pro rok 2010:

v segmentu průzkum a těžba (E&P) OMV očekává nárůst produkce, v segmentu rafinace a marketing (R&M) bude dále čelit protivětru ve všech oblastech. Společnost více zaměří svou pozornost na segment plynárenství a energetika (G&P).

Wolfgang Ruttenstorfer, generální ředitel OMV:

„V roce 2009 jsme dokázali zprovoznit další pole, z nichž nejdůležitější jsou Maari na Novém Zélandu a Komsomolskoe v Kazachstánu, což napomohlo k plynulému zvýšení čtvrtletní produkce. Oblast zpracování ropy, zejména u středních frakcí zůstala velmi složitá bez jasných známek obnovy. Tyto okolnosti vedly management k revizi původních investičních plánů v rumunských rafinériích a k ustanovení nové struktury pro budoucí rafinační strategii v Petromu. V oblasti plynárenství a energetiky došlo ke stabilnímu pokroku v několika klíčových projektech jako jsou plynovod Nabucco a plynové elektrárny v Rumunsku a Turecku. Nákladová pozice skupiny se nadále zlepšovala a jsme na cestě k dosažení cíle snížit do konce roku 2010 provozní a režijní náklady o 300 mil. EUR. Ucelená strategie a pevná finanční struktura OMV potvrzuje, že je silným článkem skupiny v dobách globální ekonomické nestability.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...