Toyota Auris 2010

Auris v modelovém provedení 2010 se na všech evropských trzích začne prodávat již od počátku letošního jara.

Ucelená nabídka motorů včetně technologie pohonu Hybrid Synergy Drive. Nízké celkové pořizovací a provozní náklady. Dynamický design, ještě vyšší úroveň kvality a vylepšená ergonomie. Intenzivnější požitek z jízdy a nové položky výbavy.

Toyota Auris 2010
Toyota Auris 2010
Toyota Auris 2010

Model Auris se na trhu poprvé objevil v roce 2007, kdy nahradil proslulou Corollu, v Evropě řazenou do vysoce konkurenční nižší střední třídy automobilů. Auris si již vybudoval solidní pověst pro svoji prostornost, pohodlí, praktičnost a spolehlivost. Tyto vlastnosti jdou ruku v ruce s bezpečnými jízdními vlastnostmi a hospodárností provozu.

Auris 2010 osloví především ty zákazníky, kteří oceňují klid a jistotu díky výše uvedeným vlastnostem, které jsou u rodinného hatchbacku tak důležité. Přepracovaný model však dokáže přitáhnout i nové zákazníky, kteří dokáží ocenit modernější styl, ještě vyšší kvalitu interiéru, širší nabídku úsporných pohonných jednotek s technologií Toyota Optimal Drive a kultivovanější zážitky za volantem.

Od poloviny roku 2010 budou moci zájemci o tento populární hatchback zvolit i provedení s plnohodnotným hybridním pohonem v modelu Auris HSD.

Díky technologii Hybrid Synergy Drive získá Auris mezi vozy nižší střední třídy zcela jedinečné postavení, neboť se bude jednat o vůbec první model, u kterého zákazníci mohou volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plnohodnotým hybridním systémem pohonu.

Nabídka pohonných jednotek pro Toyotu Auris 2010 zahrnuje celkem 6 motorů 3 zážehové, 2vznětové včetně hybrid synergy drive (HSD) různých agregátů, přičemž u všech se těží z výhod technologie Toyota Optimal Drive přispívající ke zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva. Jedná se o vůbec nejširší nabídku pohonů v nižší střední třídě, pokrývající snad všechna myslitelná přání zákazníků. Technologie Toyota Optimal Drive přispívá ke snížení hladiny emisí CO2 napříč celou nabídkou motorů pro Auris 2010, což významně přispívá i ke snížení celkových pořizovacích a provozních nákladů.

U Aurisu v modelovém provedení 2010 si lze povšimnout celé řady změn v exteriéru, které ještě intenzivněji hlásají příslušnost k rodině vozů Toyota a kladou důraz na dynamickou a sebejistou osobnost tohoto oblíbeného hatchbacku. Na přání zákazníků došlo i k četným vylepšením na palubě vozu, zejména v oblasti kvality, u použitých materiálů, ergonomie rozmístění ovládacích prvků, pohodlí, úložných prostor a atraktivity vzhledu. Výsledkem úzké spolupráce hlavního konstruktéra s výzkumnými a vývojovými týmy Toyota v Evropě i Japonsku je vyladění jízdních vlastností a ovladatelnosti vozu podle přání zákazníků a typu vozovek na území Evropy.

Auris 2010 se pyšní značnou mírou stability při cestování vysokou rychlostí, ale i bezpečnou ovladatelností a výtečným jízdním pohodlím. Nabídka prvků výbavy pro Auris 2010 po přepracování zahrnuje komplexní spektrum doplňků i u základních provedení. V průběhu prvních 12 měsíců dokázala Toyota díky modelu Auris zvýšit svůj podíl v segmentu vozů nižší střední třídy z původních 3,2 % v roce 2006 (model Corolla) na 3,5 % v roce 2008. V roce 2007 pak Toyota v Evropě prodala na 156 tisíc vozů Auris, přičemž v roce 2008 to bylo již 163 500 vozů. Trh v segmentu vozů nižší střední třídy se v roce 2009 výrazně zmenšil, nicméně očekává se, že Auris si svůj podíl na trhu udržel a prodalo se 103 000 vozů.

V plánu prodeje Toyoty na rok 2010

– je 117 tisíc vozů Auris, přičemž o rok později (kdy budou poprvé po celý rok v nabídce všechny dostupné varianty pohonných jednotek) by se mělo prodat na 130 500 vozů. V roce 2009 došlo v Evropě ke snížení celkového podílu vozů nižší střední třídy na automobilovém trhu – z cca 22 na 17 %. Celkový počet vozů nižší střední třídy prodaných v celé Evropě by se nyní měl stabilizovat kolem 3 milionů kusů, oproti rekordní hodnotě 4,5 mil. vozů, které bylo dosaženo v minulosti. I přes toto znatelné snížení objemu je segment vozů nižší střední třídy stále tím nejdůležitějším na automobilovém trhu. Celkově 3 miliony prodaných vozů stále představují bezmála 20 % celého evropského trhu s novými automobily, přičemž díky silné konkurenci se v letech 2010 a 2011 objeví na trhu hned několik nových modelů.

Ucelená nabídka motorů včetně technologie pohonu Hybrid Synergy Drive:

Představení plnohodnotého hybridního systému pohonu Hybrid Synergy Drive v modelové řadě Auris 2010. Technologie Toyota Optimal Drive aplikována u všech zážehových a vznětových motorů První model značky Toyota, který již v lednu 2010 plní emisní normu Euro 5 v rámci celé modelové řady pro evropský trh (v červenci 2010 u provedení 1,4 D-4D) Celková hladina emisí CO2 u modelu Auris podporuje plánované emisní cíle Toyoty u všech modelů této značky, přičemž již v roce 2009 činí emise CO2 celé flotily pouhých 132 g/km

Nový zážehový motor 1,33 l Dual VVT-i; vylepšené zážehové motory 1,6 a 1,8 l Valvematic Dva vznětové motory 2.0 D-4D včetně agregátu 1,4 l D-4D 90 s filtrem pevných částic (DPF) (od výroby 07/2010).

Nabídka motorů pro Auris 2010 zahrnuje plnohodnotný hybridní systém pohonu, tři zážehové a dvě vznětové jednotky nabízející výhody technologie Toyota Optimal Drive, která přispívá ke zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva.

Po uvedení modelu s hybridním pohonem Hybrid Synergy Drive ve druhé polovině roku 2010 se bude jednat o vůbec nejširší nabídku pohonů v nižší střední třídě, pokrývající snad všechna myslitelná přání zákazníků.

Model Auris HSD

– vznikl speciálně pro evropský trh, přináší technologii plnohodnotného hybridní pohonu v nejdůležitějším modelu tvořícím jádro nabídky značky Toyota. Je prvním krokem na cestě k zavedení technologie Hybrid Synergy Drive do všech modelů Toyota na evropském trhu, ke kterému by mělo dojít do konce tohoto desetiletí. Plnohodnotný hybridní systém pohonu v modelu Auris HSD spojuje zážehový motor 1,8 l VVT-i s elektromotorem 60 kW, o jehož provoz se stará nikl-metal hydridní baterie o kapacitě 27 kWh. Celkový výkon soustavy pohonu činí 136 k, čímž se vyrovná jakémukoli hatchbacku s běžným vznětovým motorem o objemu 2,0 l. Naproti tomu může Auris HSD nabídnout spotřebu paliva pouhých 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu, pozoruhodně nízké emise CO2 pouhých 93g/km a výrazně nižší emise NOx než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Pokud se navíc Auris HSD pohybuje v jedinečném režimu elektromobilu (režim EV lze ručně navolit), který u tzv. polohybridních (mild) pohonů není vůbec k dispozici, produkuje dokonce nulové emise CO2 a NOx za jízdy na vzdálenost až dvou kilometrů při rychlosti do 50 km/h. Nový Auris HSD s rezervou plní požadavky emisní normy Euro 5 a očekává se, že bude plnit i normu Euro 6. Extrémně nízká hladina emisí CO2 u této hybridní Toyoty přinese zákazníkům v řadě evropských zemí významné daňové zvýhodnění.

Technologie Toyota Optimal Drive

– je ukázkou té nejlepší kombinace celého spektra pokrokových technologií a snah o interní zdokonalení se zaměřením na optimální rovnováhu mezi radostí z jízdy, spotřebou paliva a nízkou hladinou emisí. Všechny tyto základní technologie se zaměřují na tři klíčové aspekty vývoje hnacích jednotek: Prvním je snížení hmotnosti hnací jednotky díky použití velmi lehkých a vysoce kompaktních převodovek a komponent motoru. Toto opatření se vztahuje na všechny pohonné jednotky používané u modelu Auris. Druhou oblastí je minimalizace mechanických ztrát nasazením technologie Valvematic, která je výsledkem dalšího vývoje VVT-i u zážehových motorů 1,6 i 1,8 l. Zlepšení zahrnují nová ventilová vahadla s valivým ložiskem,menší a lehčí písty u všech tří zážehových jednotek, použití oleje o nižší viskozitě a nové šestistupňové manuální převodovky pro všechna provedení modelu Auris, resp. převodovku MultiMode (na přání) pro zážehový motor 1,6 l nebo vznětový 1,4D-4D. Třetí oblastí jsou snahy o dosažení co nejvyšší účinnosti spalování. U zážehových motorů určených pro Auris toho bylo dosaženo zvýšením kompresního poměru na 11,5:1, použitím technologie Valvematic, přepracováním sacího kanálu i konstrukce spalovací komory a zavedením olejové trysky na chlazení pístů.

Všechny vznětové motory určené pro model Auris těží z výhod nižšího kompresního poměru, optimalizace rozměrů spalovací komory, zvýšení účinnosti chladiče systému recirkulace výfukových plynů (EGR) a použití sběrného výfukového potrubí z nerezové oceli s filtrem pevných částic DPF s přímým připojením. Díky nasazení technologie Toyota Optimal Drive bude Auris jako první model značky Toyota již v lednu 2010 plnit emisní normu Euro 5 v rámci celé modelové řady pro evropský trh (v červenci 2010 u provedení 1,4 D-4D). Použití technologie Toyota Optimal Drive v celé modelové řadě Auris 2010 se odrazilo ve výrazném snížení hladiny emisí CO2. Celková průměrná hladina emisí CO2 modelu Auris poklesla ze 152 g/km v roce 2007 na 142 g/km v provedení pro rok 2009.

V roce 2011, kdy se bude modernizovaný Auris poprvé prodávat po celý rok, pak tato hodnota dále klesne na pouhých 125 g/km. Auris rovněž hraje významnou úlohu ve snížení průměrné hladiny emisí CO2 celé flotily vozů Toyota, která mezi roky 2008 a 2009 poklesla o plných 14 g/km a dnes činí pouhých 132 g/km.

Zážehový motor 1,33 l Dual VVT-i:

– využívá časování ventilů Dual VVT-i a pozoruhodně vysoký kompresní poměr 11,5:1, který přispívá k vysoké tepelné účinnosti tohoto motoru. Nejvyšší výkon této jednotky je 73 kW/ 100 k a nejvyšší točivý moment činí 132 Nm při 3800 ot/min, což je hodnota vyznívající příznivě i mezi konkurenčními jednotkami o obsahu 1,4 l. Vynikající dynamiku doprovází spotřeba paliva pouhých 6,0 l/100 km a emise CO2 na úrovni 139 g/km.

Pohonná jednotka, při jejímž vývoji byly využity rozsáhlé zkušenosti značky Toyota v motoristickém sportu, je výjimečně lehká a kompaktní díky malému vrtání a prodlouženému zdvihu válců, což se odráží v příznivém poměru mezi výkonem a hmotností motoru. U motoru je použit speciální kryt hlavy válců a sací potrubí z pryskyřice, přičemž sací kanál byl optimalizován s ohledem na ideální proudění vzduchu přispívající k vyšší účinnosti spalování. Technologie Dual VVT-i zlepšuje odezvu na pokyny pedálu plynu v celém spektru otáček tím, že upravuje časování u přívodu směsi paliva se vzduchem a výfukových ventilů v závislosti na momentálních podmínkách. Kromě zvýšení točivého momentu v nízkém a středním pásmu otáček motoru se tento systém podílí na snížení emisí a zlepšení spotřeby paliva. Inovace dané moderní technologií Toyota Optimal Drive použité u motoru 1,33 l přispěly k výraznému snížení spotřeby paliva, a to o 17 % oproti předchozímu provedení modelu Auris se zážehovým motorem 1,4 l.

Zážehové motory Valvematic 1,6 a 1,8 l:

– technologie Valvematic je výsledkem dalšího vývoje vysoce úspěšného systému časování ventilů Dual VVT-i (zkr. Dual Variable Valve Timing-intelligent) firmy Toyota. Motory s touto technologií se pyšní vynikající účinností spalování, vysokým výkonem a bohatou rezervou točivého momentu. Technologie Valvematic posunuje původní systém VVT-i o stupeň dále tím, že kromě proměnného časování sacích ventilů používá i systém řízení zdvihu ventilů. Takto je možné lépe regulovat objem nasávaného vzduchu i jeho rychlost, a dosáhnout tak vyšší účinnosti spalování, což v konečném důsledku znamená nárůst výkonu při nižší spotřebě paliva a hladině emisí CO2. Nasazením technologie Valvematic se snižují hydraulické ztráty i mechanické tření při nízkém zatížení motoru, což se odráží v dalším snížení spotřeby paliva. Účinnost systému Valvematic je vylepšena i díky sacímu potrubí proměnné délky. To urychluje vzduch nasávaný do motoru v pásmu nízkých až středních otáček, a tím optimalizuje účinnost spalování paliva. Při vyšších otáčkách motoru je sací potrubí plně otevřené. Vzduch tak může putovat po kratší trase, čímž se maximalizuje objem vzduchu vstupujícího do spalovací komory, a tím i celkový výkon motoru.

Motor 1,6 l Valvematic

– v kombinaci buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou převodovkou MultiMode nabízí výkon 132 k a točivý moment na vrcholu třídy o hodnotě 160 Nm při pouhých 4400 ot/min. Ve spojení s manuální převodovkou pak jednotka dosahuje kombinované spotřeby paliva 6,6 l/100 km a produkuje emise CO2 pouhých 152 g/km. S převodovkou MultiMode je spotřeba paliva i hladina emisí ještě nižší, a to 6,3 l/100 km, resp. 146 g/km.

Agregát 1,8 l Valvematic

– přináší do modelové řady Auris kultivovanou sportovní auru a vyšší míru dynamiky – produkuje nejvyšší výkon 147 k a max. točivý moment 180 Nm při 4000 ot/min. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou činí kombinovaná spotřeba paliva pouze 6,7 l/100 km a hladina emisí CO2 je 155 g/km.

Vznětový motor 1,4 D-4D 90

– dodávaný buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou MultiMode o stejném počtu stupňů produkuje nejvyšší výkon 90 k a točivý moment 205 Nm v nízkém pásmu otáček od 1800 do 2800 ot/min, přičemž točivý moment je srovnatelný s konkurenčními jednotkami o větším zdvihovém objemu 1,5 l.Obě varianty lze vybavit filtrem pevných částic DPF (k dispozici od výroby 07/2010). Katalyzátor DPF odbourává uhlovodíky a oxid uhelnatý, ale zároveň snižuje i obsah pevných částic. Pevné částice se zachycují v pórech substrátu uvnitř filtru. Nahromaděné výfukové saze poté spálí systém řízení motoru. Filtr DPF je samočisticí a nevyžaduje žádnou dlouhodobou údržbu. Jednotka 1,4 D-4D 90 rovněž těží z výhod technologie Toyota Optimal Drive, a tak přichází s vyšším výkonem a lepší jízdní dynamikou při současném snížení spotřeby paliva a hladiny emisí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...