Volvo boduje na českém trhu

Navzdory hospodářské krizi, která postihla i automobilový průmysl, překonalo Volvo v České republice v roce 2009 svůj dosavadní prodejní rekord.

S celkovým počtem 1 724 nově registrovaných vozů tak automobilka zaznamenala meziroční nárůst prodeje o celých 11,3 %.

Volvo bylo jedinou značkou v prémiovém segmentu, které se v loňském roce tak dařilo.

„Za velkým úspěchem stojí především vzrůstající popularita crossoveru XC60, který se stal neprodávanějším modelem Volvo,“ říká Greg Maruszewski, generální ředitel společnosti Volvo Auto Czech. V ČR bylo v loňském roce prodáno modelu XC60 celkem 727, 240 modelu XC90, 161 modelu XC70, modelu C30 celkem 129 kusů atd.

Volvo XC60 je prvním automobilem, u kterého je součástí standardní výbavy systém City Safety. Jedná se o unikátní technologii vyvinutou společností Volvo, která pomáhá řidiči předcházet čelním kolizím při nízkých rychlostech. Od svého uvedení na konci roku 2008 získala XC60 přes dvacítku významných mezinárodních ocenění, mezi nimiž nechybí ani titul „International Truck of the Year“.

Přestože byl rok 2009 pro automobilový průmysl obtížný, jednalo se zároveň o velmi produktivní rok pro společnost Volvo Car Corporation, který přinesl celou řadu atraktivních novinek – a to nejen ekologických či bezpečnostních technologií, ale také konceptů a nových produkčních modelů. Proběhla i celá řada úspěšných sponzorských a komunikačních projektů.

Stručné ohlédnutí za rokem 2009:

Produktové novinky:

Byly zveřejněny první oficiální snímky Volva S60, které potvrzují, že tento model je sportovnější a dynamičtější než jakékoli Volvo v historii. Nové Volvo S60 je prvním automobilem, který bude nabízen se systémem detekce chodců. Automobil bude představen na autosalonu v Ženevě na začátku března 2010. Výroba bude zahájena počátkem léta 2010 v závodě společnosti Volvo Cars v belgickém Gentu. První jeho rysy nastínil koncept S60, který byl v lednu 2009 vystaven na autosalonu v Detroitu a který od německého časopisu Auto Bild obdržel titul „Nejkrásnější koncept“.

 Interiér inovovaného Volva S80 je více orientovaný na řidiče, v neposlední řadě díky novému volantu a upraveným přístrojům. Také odborníci na motory a podvozky ve společnosti Volvo si dali záležet, aby byl zážitek z jízdy stejně atraktivní jako interiér. Volvo C30 přichází s inovovanou přídí, která jej zřetelně odlišuje od modelů Volvo S40 a V50, a jeho charakter zdůrazňuje celá řada nových vylepšení včetně sady výrazných doplňků karoserie pro městský provoz. Volvo C70 prošlo pečlivou inovací přídě a zádi, zvýšila se také exkluzivita materiálů v interiéru a rozšířila se úroveň výbavy.

Dva nové dieselové motory nabízejí více výkonu při mimořádně nízké spotřebě paliva a emisích CO2:

  • výkonná verze D5 se dvěma turbodmychadly, výkonem 205 k a točivým momentem 420 Nm
  • motor 2.4D s jedním turbodmychadlem, výkonem 175 k a točivým momentem 420 Nm

Ekologie:

„DRIVe Towards Zero“ je vize společnosti Volvo Cars v oblasti vývoje automobilů, které by neprodukovaly žádné škodlivé emise ani oxid uhličitý, jenž má nepříznivý vliv na životní prostředí. Volvo při snižování ekologického dopadu svých produktů sleduje tři hlavní cesty: zvyšování účinnosti, obnovitelná paliva a elektrifikaci.

Společnost Volvo Cars představila sedm mimořádně úsporných modelů DRIVe vyznačujících se nejnižšími emisemi CO2 ve své třídě. Nejnovější verze modelu C30 DRIVe spotřebuje pouze 3,8 l nafty na 100 km, což odpovídá pouhým 99 gramům CO2/km. Volvo S40 1.6D DRIVe bylo se 104 gramy CO2/km v prestižní anketě Green Car Awards časopisu What Car? vyhlášeno Zeleným automobilem roku 2009. Model V50 1.6D DRIVe dosahuje stejného množství emisí jako Volvo S40.

I nové verze modelů V70 a S80 se stejným motorem 1.6D dosahují emisí pouhých 119 gramů CO2 na kilometr. Odborníci na hnací ústrojí ve společnosti Volvo využili u těchto dvou modelů dvě řešení, pomocí nichž se jim podařilo snížit emise CO2 z původních 129 g/km (4,9 l/100 km) na 119 g/km (4,5 l/100 km):

  • inteligentní dobíjení baterie, kdy řídicí systém umožní nabíjení baterie pouze tehdy, pokud motor pracuje při nízkém zatížení
  • snížení tření řemenu pohánějícího alternátor a kompresor klimatizace.

Všechny dnešní modely DRIVe jsou vybaveny konvenčními dieselovými motory a manuálními převodovkami optimalizovanými s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Navíc u nich byly provedeny úpravy zaměřené na snížení tření a aerodynamického odporu. Také modely XC60 a XC70 jsou nabízeny v provedení DRIVe s pohonem předních kol a s motorem 2.4D, jehož emise dosahují 159 g/km a spotřeba paliva u obou vozů bezkonkurenční hodnoty 6,0 l/100 km.

V rámci společného projektu firem Volvo Cars a Vattenfall (dodavatel energie) se pracuje na vývoji plug-in hybridů a potřebné energetické infrastruktury:

Nejprve budou zkoumány požadavky a potřeby řidičů, určeny jejich jízdní zvyky a zjištěn způsob, jakým chtějí řidiči svá vozidla nabíjet. Volvo hodlá představit sériově vyráběný plug-in hybrid již v roce 2012. Tento automobil bude kombinovat elektrický pohon na baterie s úsporným dieselovým motorem. Kombinovaný dojezd má dosáhnout přibližně 1 200 kilometrů a emise oxidu uhličitého se mají pohybovat kolem 49 gramů na kilometr, zatímco spotřeba se předpokládá kolem 1,9 litru na 100 km. V létě roku 2009 byly představeny tři předváděcí vozy Volvo V70, které budou využity pro shromažďování informací nezbytných pro tento vývojový projekt.

Probíhají také práce na vývoji ryze elektrického vozidla označovaného jako BEV (Battery Electric Vehicle). Prototyp Volvo C30 BEV nabízí stejnou bezpečnost, komfort i prostornost jako standardní automobil; k jeho pohonu však slouží výhradně elektřina a jeho dojezd v současnosti dosahuje až 150 kilometrů. Byl vyroben malý počet prototypů C30 BEV, které jsou v současnosti podrobovány interním zkouškám a testům. V prosinci 2009 obdržela společnost Volvo Cars od Švédské energetické agentury prostředky na výzkum elektromobilů nové generace. V rámci tohoto programu bude vyrobena zkušební flotila padesáti vozidel, u nichž bude hodnocena použitá technologie a budou shromažďovány informace o chování vozidel za jízdy.

Bezpečnost:

V rámci svého úsilí o naplnění vize automobilové dopravy bez nehod si společnost Volvo Car Corporation stanovila krátkodobý cíl: do roku 2020 by neměl být žádný cestující v novém voze Volvo usmrcen ani zraněn. V posledních letech se pozornost přesunula od ochrany k prevenci a společnost Volvo v této oblasti zaznamenává neustálý pokrok. Nové technologie ve vozech Volvo, jako jsou systém upozornění na nebezpečí kolize s funkcí automatického brzdění či systém City Safety, dokážou řidiče v obtížných situacích varovat a mohou mu pomoci nehodu odvrátit, nebo alespoň zmírnit její následky.

U nového modelu Volvo S60 bude v roce 2010 představena průlomová nová technologie vyvinutá společností Volvo Cars – Systém upozornění na nebezpečí kolize s funkcí automatického brzdění a s detekcí chodců. Tento systém dokáže rozpoznat chodce před vozidlem a automaticky aktivovat brzdy, aby pomohl nehodě předejít. Cílem je pomoci řidičům kolizím s chodci při rychlostech do 25 km/h zcela předejít. Pokud se automobil pohybuje vyšší rychlostí, má tento systém za úkol rychlost před srážkou co nejvíce snížit – riziko usmrcení chodce při kolizi v rychlosti 50 km/h je o 85 % vyšší než při 25 kilometrech v hodině.

Bezpečnostní středisko společnosti Volvo Cars v současnosti pracuje na vývoji bezpečnostních systémů pro elektromobily a hybridy. Prostřednictvím pokročilého monitorování stavu baterií a jejich důkladným zapouzdřením je zajištěna účinná ochrana článků v případě nehody. Výsledkem je komplexní soubor bezpečnostních technologií nejvyšší třídy. Společnost Volvo aplikuje stejné bezpečnostní standardy na všechny své produkty bez ohledu na typ vozidla, palivo či zdroj energie.

Společnost Volvo Cars vyvinula novou zkušební figurínu. Nejnovější přírůstek do rodiny zkušebních figurín se jmenuje Bob a jedná se o muže středního vzrůstu. Na rozdíl od ostatních figurín Bob do automobilu nikdy neusedne. Namísto toho je tím, kdo riskuje, že ho vozidlo přejede. Bob se může nečekaně vynořit za zaparkovaným automobilem či za zatáčkou. Díky němu mohou výzkumníci simulovat realistické a často se vyskytující dopravní scénáře. Bobovo nepředvídatelné chování je výzvou pro nejnovější aktivní bezpečnostní systém společnosti Volvo, který využívá radaru a kamer.

V roce 2009 oslavil tříbodový bezpečnostní pás Volvo 50. narozeniny v rámci oslavy prvního automobilu na světě standardně vybaveného tříbodovými bezpečnostními pásy – Volva PV544 z roku 1959. Za padesát roků tříbodový bezpečnostní pás ve tvaru písmene V zachránil přes milion životů. Dodnes zůstává nejdůležitějším jednotlivým bezpečnostním prvkem ve výbavě automobilu.

Komunikace a sponzoring:

Celkovým vítězem ročníku 2008–09 závodu Volvo Ocean Race se stal tým Ericsson 4, který si vítězství zajistil již před závěrečnou etapou do cíle v ruském Petrohradě. Závod odstartoval ve městě Alicante a během 37 000 námořních mil jeho účastníci obepluli celou planetu. Závod také poprvé navštívil Asii, konkrétně indické město Cochin, Singapur a čínské Qingdao.

Další – 11. ročník závodu Volvo Ocean Race odstartuje ze své nové základny ve španělském Alicante na podzim 2011.

Účast v motoristickém sportu s vozem C30 DRIVe vedla k vítězství ve Švédském šampionátu cestovních vozidel 2009 (STCC). Společnost Volvo Cars se stala první oficiální značkou na světě, která ve svých závodních vozech používala jako palivo bioetanol E85, přičemž panely zakrývající podvozek, difuzér a zadní křídlo byly převzaty přímo z modelu C30 DRIVe. Ekologických závodů s využitím bioetanolu v rámci STCC se Volvo hodlá účastnit i nadále.

Volvo – The Game, společný projekt firmy Simbil a společností Volvo Cars, zabývající se vývojem počítačových her, byl představen v květnu a do prosince si jej vyzkoušeli majitelé více než 850 000 počítačů na celém světě.

Více než 300 000 lidí zhlédlo filmy o hře na serveru YouTube a každý týden přibývá přibližně 20 000 nových hráčů. Pomocí tohoto komunikačního kanálu společnost Volvo posílila svou značku a oslovila se svým novým modelem S60 spektrum široko nad rámec své běžné cílové zákaznické skupiny.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...