Za volantem VW Pola se sto koni

Nevšední týden jsem prožil za volantem malého VW Pola s motorem 1,4 l o výkonu 100 k, s nejvýkonnějším motorem, kterým je možné Polo vybavit. Po celou dobu jízdy s Polem jsem cítil, že motor je připraven kdykoliv prudce vyrazit, jako by si o to přímo říkal.

Za volantem VW Pola se sto koni

Polo je vyráběno už osmnáct let, samozřejmě že procházelo několika významnými inovacemi, rozšiřováním nabídky různých druhů karoserií a stále se rozšiřující palety motorů. Jistě právě proto si Polo udrželo a rozšiřovalo své příznivce. Za minulý rok se jich prodalo v ČR celkem 2368, za prvé čtvrtletí letošního roku 519.

Přes malé rozměry Pola, jeho délka je pouze 371 cm, je uvnitř dostatečný prostor pro cestující jak vpředu tak i vzadu. Testované Polo bylo třídveřové. Sedadla jsou dobře tvarovaná a přední jsou výškově nastavitelná. Palubní deska s otáčkoměrem je dobře ergonomicky vyřešena, volant je nastavitelný, přístroje jsou dobře čitelné a ovládače v dosahu řidiče. Elektrické ovládání předních oken je však umístěno uprostřed v dolní části palubní desky a proto je obtížněji dosažitelné.


Již po prvém nastartování motoru a rozjezdu jsem pocítil, že motor až překypuje silou pro tento menší a lehký vůz. Šestnáctiventilový čtyřválcový benzinový motoro obsahu pouze 1,4 l má nadprůměrný výkon 100 k při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 128 Nm dosahuje při 4 400 ot/min. Nejvyšší rychlost udává výrobce 188 km/hod. Polo s tímto motorem si samo říká o sportovní způsob jízdy. Převodové stupně jsou poměrně krátce odstupňované, což spolu s výbornou akcelerací motoru umožňuje rychlou a dynamickou jízdu. Při zařazení dvojky dosáhne v okamžiku motor 6 000 ot. a Polo dosáhne rychlost přes 80 km/hod. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km se otáčkoměr usadí na 4 250 ot/min. Motor ve vyšších otáčkách je hlučnější, při sportovní jízdě to však řidiči zpravidla nevadí.


Za volantem VW Pola se sto koni

Polo se mi dobře vedlo i v ostřejších zatáčkách se chovalo spíše neutrálně. Dráhy řazení rychlostí jsoupřesné a krátké. K pocitu bezpečí při jízdě nesporně přispívají účinné brzdy s ABS a posilovač řízení.

Cena Pola s výše uvedeným sto koňským motorem je v základní výbavě 389 245 Kč. Cena testovaného vozu s metalickým lakem, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním všech tří dveří a palivové nádrže, dvěma airbagy, se sportovními sedadly vpředu, čtyřramenným volantem a třetím brzdovým světlem se zvýší na 451 466 Kč.


Samozřejmě, že si zákazník může dále vybrat z bohaté nabízené zvláštní výbavy.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...