PSA Peugeot Citroën představil včera demonstrační vůz poháněný hybridní technologií dobíjecího palivového článku (PAC)

Svým novým demonstračním hybridem s dobíjecím palivovým článkem posouvá PSA Peugeot Citroën hranice elektrického automobilu

Demonstrační vůz byl představen na ekologické expozici « Toute la lumiere sur L’hydrogene Energie » zaměřené na téma využití energie z vodíku, která probíhá od 7. do 11. prosince 2009 v Lyonu.

Tento plně elektrický vůz, který vychází z modelu Peugeot 307 Coupé Cabriolet, zahrnuje nejnovější technologické novinky v oblasti palivového článku, baterií a uchování vodíku.

Se zásobníkem na vodík «Range Extender », který prodlužuje dojezd vozu na baterie, se autonomie vozidla zvyšuje na 500 km a blíží se dojezdové vzdálenosti vozů poháněných současnými spalovacími motory.

Projekt FiSyPAC (Fiabilisation Systeme Pile A Combustible) zahájený v roce 2006 se zaměřil především na koncepci výkonných a efektivních komponentů. Díky spolupráci s renomovanými francouzskými výzkumnými středisky (CEA pro palivový článek) a výrobními partnery (JCS na Lithium-Ion baterie) bylo dosaženo významného pokroku.

Se spotřebou méně než 1 kg vodíku na 100 km se demonstrační vůz Peugeot 307 CC FiSyPAC řadí svou úrovní mezi světovou špičku. Skupině PSA Peugeot Citroën se současně podařilo zčtyřnásobit životnost článku PAC a v porovnání s životností v roce 2006 o téměř 20 % zvýšit efektivitu článku.

Tyto úspěchy nicméně stále narážejí na několik úskalí, jako jsou například finanční náklady na systém PAC a baterie Lithium-Ion, životnost palivového článku a v neposlední řadě i vytvoření infrastruktury na distribuci vodíku.

V uvedeném kontextu se sériová výroba tohoto hybridního pohonu a jeho uvedení na trh předpokládá v horizontu let 2020 – 2025.

Skupině PSA Peugeot Citroën tyto klíčové výzkumné práce na hybridním palivovém článku umožňují dále vyvíjet technologii vodíkového pohonu a prohlubovat své know-how v oblasti alternativních pohonů – hybridních, hybridních s dobíjením a elektrických.

Získané zkušenosti jsou uplatňovány v projektech, které Skupina v současnosti vyvíjí:

  • elektrické vozy Peugeot i0n a Citroën C-Zéro s  uvedením koncem roku 2010
  • hybridní diesely Peugeot 3008 a Citroën DS5 plánované na rok 2011
  • dobíjecí hybrid diesel v roce 2012

Technologický demonstrační vůz Peugeot 307 CC FiSyPAC :

Základní charakteristiky:

  • Dvoumístný hybridní roadster (baterie nebo/a vodík 700 barů)
  • Dojezd v hybridním režimu 500 km (75 km na baterii)
  • Maximální rychlost 155 km/h
  • Zrychlení z 0 na 80 km/h za 11,2 s

Technické charakteristiky:

  • Palivový článek technologie PSA/CEA – GENEPAC 23 kW
  • Nádrž H2: 4,2 kg – 700 barů
  • Baterie Li-ion 13 kWh – dobíjení v zásuvce 220V za 5 hodin
  • Elektrický synchronní motor s permanentními magnety, 70 kW – 180 Nm
  • Spotřeba: 165 Wh/km z závislosti na baterii, 995 g vodíku/100 km v hybridním režimu

Recirkulační vstřikovač vodíku umožňuje minimalizovat spotřebu vodíku a zlepšit efektivitu a životnost palivového článku.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...