Široká typová paleta užitkových Volkswagenů dnes nabízí modely užitečné hmotnosti až do 2,5 tuny. Mimořádně široká škála modelů různých tonáží je silnou stránkou prodejců užitkových automobilů VW. Z bohaté nabídky různých verzí si není možné nevybrat a “pod jednou střechou” tak lze pořídit celý vozový park.
Volkswagen Polo Van na první pohled nezapře, že vychází z oblíbeného nejmenšího modelu automobilky VW. Na rozdíl od osobního vozu však Van v zadní části nemá sedačky, ale přepážkou oddělený prostor pro náklad. I když se to nezdá, uveze tento kolibřík mezi užitkovými vozy až 440 kg nákladu a ve své zádi, dobře přístupné díky dvojici prosklených bočních dveří a rozměrnému vyklápěcímu víku, ukrývá prostor o objemu 1,2 m3. Díky svým rozměrům nemá Polo Van problémy s parkováním ani v hustých centrech měst, což může být pro řadu zákazníků důležitým momentem při rozhodování.
Volkswagen Caddy, vyhlášený elegán mezi podobně koncipovanými vozy na našem trhu, se dodává ve dvou verzích: Buď jako klasická dvoumístná skříňová dodávka nebo jako prostorné kombi s prosklenou skříní, schopné pohodlně převézt až pět pasažérů. Užitečná hmotnost vozu 625 kg vyhovuje i pro převoz těžšího zboží. Díky širokému úhlu otevření zadních dvoukřídlých dveří (s praktickým asymetrickým dělením) lze do skříně nakládat zboží přímo z rampy nebo vysokozdvižného vozíku. Mezi zadní podběhy kol se samozřejmě srovná standardní europaleta.
Důvěrně známá řada VW Transporter je už dlouhé roky stabilním a velmi úspěšným členem široké rodiny užitkových vozů Volkswagen. Už čtvrtá generace těchto vyhlášených dříčů, která se vyrábí od roku 1990, patří ve svém sektoru trhu k absolutně nejžádanějším. Jen těžko by šlo najít podobný vůz, který se díky své všestrannosti a spolehlivosti stal mezi řidiči a přepravci doslova legendou.
Vozy VW Transporter se na tuzemském trhu nabízejí v mnoha verzích a modifikacích. Jednoznačně nejoblíbenější jsou verze Special, charakteristické svojí pěti- až šestimístnou kabinou a přepážkou, oddělující prostor pro náklad. Tento model je zařazený do kategorie N1 a díky tomu umožňuje při nákupu odpočet DPH.
Stavebníci obvykle volí mezi valníky s ložnou plochou až 5,4 m2 a skříňovými vozy, které nabízejí (podle rozvoru náprav) obdivuhodných 5,4 nebo dokonce 6,3 m3 prostoru pro náklad. Komu by to přesto nestačilo, může zvolit modifikaci se zvýšenou střechou a potom získá plných 7,8 m3 prostoru.
Podvozky VW Transporter jsou ideálním základem také pro nejrůznější nástavby. Zvláštní konstrukce zadní nápravy umožňuje dokonalé využití prostoru nástaveb a zaručuje výborné jízdní vlastnosti vozu ve všech variantách zatížení. Náročnější zákazníci, kteří svá vozidla provozují v těžším terénu stavenišť, ocení verze syncro s pohonem všech kol. Právě v Brně si na autosalonu odbude svoji premiéru Transporter s vynikajícím výkonným a zároveň hospodárným motorem 2,5 TDI v plnopohonové verzi syncro (4×4).
V nabídce dovozce užitkových Volkswagenů je i akční model Turbo 800, poháněný živým turbodieselem 1,9 TD/50 kW. Tento model, který uveze až 875 kg nákladu, se dodává ve verzi Special i jako klasická skříň (v cenách už od 495 000 Kč bez DPH). Nabídka akčních verzí Turbo 800 platí až do konce června tohoto roku.
Řada užitkových automobilů Volkswagen LT zahrnuje vozy o celkové hmotnosti od 2,8 až po 4,6 tuny. K dispozici je pět verzí, lišící se celkovou hmotností, podvozky tří rozvorů, osm různých karoserií a čtveřice motorů. Je zřejmé, že díky této variabilitě si každý může sestavit automobil přesně podle svých přání a představ, jak to potřebuje ke svému podnikání. Podle zvoleného rozvoru a specifikace tak uveze Volkswagen LT 2750 kg náladu. Na Volkswagen LT jsou připraveni také specializovaní výrobci nástaveb i v České republice.
Mezi zákazníky jsou oblíbené zejména verze s pětiválcovými vznětovými motory s přímým vstřikem 2.5 SDI/55 kW a 2.5 TDI/75 kW, proslulé nízkou spotřebou. Doslova buldočím zátahem je vyhlášený neméně úsporný čtyřválec 2.8 TDI o výkonu 92 kW.
Favoritem v nabídce řady LT jsou akční modely LT 35 Plus o užitečné hmotnosti 1,5 tuny, které už v základní výbavě nabízejí řadu nadstandardních prvků, jako je např. zvýšená střecha skříně, dvousedadlo vedle řidiče, mlhové světlomety, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, imobilizér či otáčkoměr. Akční verze LT 35 Plus, které budou v nabídce dovozce do poloviny května, je možné získat se středním i dlouhým rozvorem.
Systém přímého vstřikování řadí vozy VW LT se vznětovými motory SDI a TDI mezi nejmodernější automobily své kategorie na evropském trhu. Pokrokové metody a konstrukce se však uplatnily i u ostatních dílů vozů VW LT. Na všech čtyřech kolech jsou bohatě dimenzované kotoučové brzdy, na přání je možné namontovat i protiblokovací systém brzd ABS nebo elektronickou uzávěru diferenciálu EDS. Do kabiny lze za příplatek namontovat airbag pro řidiče a spolujezdce a dokonce i výkonnou klimatizaci.
Volkswagen LT jde příkladem i ve vztahu k životnímu prostředí a také malými nároky na údržbu. Vznětové motory vyžadují výměnu oleje až po ujetí 22 500 km, zážehové pak každých 15 000 km.
převzato z VOLKSWAGEN magazínu jaro ’98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů VOLKSWAGEN
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií