Volvo testuje novou unikátní bezpečnostní technologii

Společnost Volvo Cars ji testuje v Kodani v maskovaném prototypu modelu S60.

 Před několika dny měli pozorní obyvatelé Kodaně možnost blíže se seznámit s připravovaným sportovním modelem Volvo S60 – které bude představeno teprve v průběhu příštího roku.

 Maskovaný prototyp nového sedanu se ulicemi dánské metropole pohyboval v rámci testů průlomové nové bezpečnostní technologie, která umí rozpoznat chodce v prostoru před vozidlem a pokud řidič nereaguje, dokáže nehodě zabránit automatickým brzděním.

 Systém upozornění na nebezpečí kolize s funkcemi plně automatického brzdění a detekce chodců – bude představen v novém Volvu S60 v roce 2010. Bezpečnostní experti společnosti Volvo Cars se technologií detekce chodců zabývají již deset let a testovací vozidla vybavená tímto systémem jezdí po celém světě – naposledy v rušných ulicích Kodaně.

 „Při konstrukci finálního systému je totiž zapotřebí brát ohled na řadu faktorů, jako je chování účastníků silničního provozu, stav vozovek či klimatické podmínky. Během testů se nám podařilo shromáždit data z více než 500 000 ujetých kilometrů. Informace z těchto testů můžeme rovněž využít pro provádění pokročilých počítačových simulací,“ říká Thomas Broberg, vrchní bezpečnostní poradce společnosti Volvo Cars.

 Další krok – ochrana nechráněných účastníků silničního provozu

Nové bezpečnostní funkce Systému upozornění na nebezpečí kolize s funkcemi plně automatického brzdění a detekce chodců představují další etapu nepřetržitého vývoje technologie pro rozpoznávání rizikových situací, která má za úkol pomoci řidiči předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich důsledky tím, že mu poskytne podporu při jeho rozhodování.

 „V předchozích fázích se konstruktéři značky Volvo zaměřili na systémy pomáhající předcházet srážkám s jinými vozidly. Nyní jsme se rozhodli učinit obrovský krok vpřed s funkcí, která pomůže zvýšit bezpečnost nechráněných účastníků silničního provozu. Kromě toho byl systém vylepšen tak, aby namísto 50 % využíval plný brzdný výkon. Podle našich informací dosud nikdo z našich konkurentů nedosáhl v této oblasti takového pokroku,“ vysvětluje Thomas Broberg. A dodává: „Tato technologie představuje významný krok na cestě k naplnění naší dlouhodobé vize vyrábět automobily, u nichž k nehodám nebude docházet. Naším cílem je do roku 2020 dosáhnout toho, aby nikdo ve voze Volvo nebyl usmrcen ani vážně zraněn.“

 Nejprve výstraha, poté automatické brzdění

Systém upozornění na nebezpečí kolize s funkcemi plně automatického brzdění a ochrany chodců je tvořen novým duálním radarem umístěným za mřížkou chladiče, kamerou před vnitřním zpětným zrcátkem a centrální řídicí jednotkou. Radar a kamera nepřetržitě sledují vozovku před vozidlem. Úkolem radaru je rozpoznávat objekty a určovat vzdálenost od nich. Úkolem kamery je poznat, o jaký typ objektu se jedná.

 V nouzové situaci je řidič nejprve upozorněn zvukovým výstražným signálem a blikajícím světlem v zorném poli na čelním skle. Pro vyvolání okamžité a intuitivní reakce je vizuální výstraha navržena tak, aby vypadala jako rozsvícené brzdové světlo. Pokud řidič na výstrahu nereaguje a systém vyhodnotí bezprostřední hrozbu kolize, dojde k aktivaci brzd vozidla s maximální intenzitou.

 „Pro aktivaci brzd je nezbytné, aby přítomnost objektu potvrdil jak radar, tak i kamera. Díky nejmodernějším čidlům lze nyní využít plný výkon brzdové soustavy,“ vysvětluje Thomas Broberg.

 Kolize s chodci v městském prostředí

V hlavních městech zemí EU zemřelo v roce 2007 při dopravních nehodách 1 560 osob. Z tohoto počtu bylo 43 % chodců. Rychlost vozidla je rozhodujícím parametrem pro závažnost následků nehody a riziko usmrcení chodce při kolizi v rychlosti 50 km/h je o 85 % vyšší než při 25 kilometrech v hodině.

 „Naším cílem je dosáhnout toho, aby tato nová technologie pomohla řidičům kolizím s chodci při rychlostech do 25 km/h zcela předejít. Při vyšších rychlostech pak má za úkol rychlost před okamžikem nárazu co nejvíce snížit. Ve většině případů můžeme sílu nárazu snížit přibližně o 75 %. Vzhledem k velkému počtu tragických nehod chodců bude i dvacetiprocentní snížení rizika usmrcení díky této nové funkci představovat významný přínos. V určitých situacích lze počet smrtelných nehod snížit až o 85 %“, říká Thomas Broberg.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...