Citroen na 45. Rally RACC Catalunya-Costa Daurada (1.-4. října 2009)

Loeb-Elena a Sordó-Marti touží v Katalánsku po double

Předposlední podnik mistrovství světa FIA WRC 2009 RACC Rally Katalánsko by mohl být z pohledu konečného účtování už rozhodující.

Pro Citroën Total WRT tým to znamená jediný cíl – počtvrté za poslední čtyři roky se pokusit dobýt double, první dvě místa. Kdyby k tomu došlo, bylo by vítězství Sébastiena Loeba a Daniela Eleny před posádkou Dani Sordó – Marc Marti vynikajícím výsledkem i z pohledu celkového pořadí mistrovství světa. Francouzsko-monackou posádku by to vrátilo zpět do hry o titul mistra světa a pro tým by to mohlo znamenat již pátou korunu v Poháru konstruktérů.

Asfalt, asfalt, asfalt

A navíc je tento dlouholetý klasický podnik a součást kalendáře mistrovství světa od začátku až do cíle zcela asfaltový. To je i dobrý důvod pro to, aby se Sébastien Loeb i Dani Sordó dívali na Katalánsko jako na něco zcela výjimečného. Oba tu totiž prožili svůj debut v seriálu WRC. Přesněji řečeno Sébastien tu poprvé startoval o deset let dříve než jeho mladší týmový kolega v roce 2003. A to už Loeb slavil svůj první titul mistra světa. To ale není nic proti nejzkušenějšímu členovi týmu Citroën, Marc Marti totiž startuje v Katalánsku už posedmnácté, když poprvé na sedadlo spolujezdce usedl v roce 1992.

Počínaje rokem 2006 bodují obě posádky Citroënu nepřetržitě na prvních dvou místech a tento skvělý monopol by chtěly samozřejmě prodloužit i letos. Sébastien Loeb dobře ví, že jedině vítězství v Katalánsku je klíčem ke smazání ztráty 5 bodů, které ztrácí na vedoucího pilota mistrovství světa Mikko Hirvonena.

Loeb: Vítězství – není jiná možnost!

„Není jiná možnost, pokud chci pomýšlet na perfektní výsledek. Právě tady, víc než kde jinde, spoléháme na to, že nám Dani s Marcem budou krýt záda, protože Mikko potřebuje k zisku titulu skončit dvakrát na druhém místě. Udělám vše pro to, abych mu to překazil. A pak uvidíme…“

Sordó: Double můžeme zopakovat

I když také Dani Sordó sní o vítězství, co je v sázce v Katalánsku, dobře ví i on. „Můj cíl je dojet druhý za Sébem. To by bylo perfektní a zajistilo by nám to titul mezi konstruktéry. Je to výsledek, který už jsme tu udělali a můžeme ho dosáhnout znovu. Nebudu si moci dopřát ani chvíli oddechu a nekoncentrace. Mikko zaznamenal na asfaltu velký pokrok v poslední době a jsem přesvědčen, že to bude boj. Před tímto startem jsme se snažili udělat spoustu věcí, které souvisejí s hladkým povrchem. Když pomineme Rally Irsko, která je vedená také jako asfaltová, je to skoro rok, co jsme na tomto povrchu bojovali.“

I když Dani Sordó pochází z regionu Asturias, i tak bude na domácí půdě. „Rychlostní zkoušky jsou rychlé, široké a na hladkém povrchu, a to je vždycky potěšení, když soutěžím před mými krajany. Rally Katalánsko je populární po celém Španělsku a pokaždé se sjedou velké davy diváků. Panuje tu skvělá atmosféra, zejména na vlásenkové rychlostní zkoušce El Molar.“

Sébastien Loeb: Španělsko je prioritou

Měl už jste čas se přes penalizaci v Austrálii přenést? Jak se na to díváte s odstupem?

„Na startu Rally Australia jsem měl na mysli jediný cíl – dojet před Mikko Hirvonenem. Jelo se na povrchu, na kterém je velmi silný a musel jsem do toho dát úplně všechno, jinak bych ho neporazil. Když mi po dojezdu oznámili penalizaci, byl jsem strašně zklamaný. C4 WRC byla v souladu s pravidly, ale jen administrativní chyba v homologačních formulářích nás odsunula z prvního místa. Na tým se nemůžu zlobit, protože každý může chybovat, i já. Bylo těžké to spolknout. Sám si však říkám, že by bylo horší, kdybych prohrál s Mikkem, protože mu nestačím. Přišlo to ve špatnou dobu, ale nechal jsem to za sebou…“

Nyní je na pořadu asfaltová Katalánská rally a na ní má Citroën od roku 2006 předplacená první dvě místa na stupních vítězů. V čem tkví tajemství úspěchu?

„Člověk musí jezdit čistě okruhovým stylem, brzdit až u apexů a vyjet širokou stopou… Většina tratí byla opatřena nových asfaltovým povrchem, který tvoří vysokou hranu. Takže se vyhýbáte velkému řezání zatáček. Zdejší erzety si užívám opravdu hodně, stejně jako jízdu na limitu, po které všichni volají. Při přípravě na letošní ročník jsme testovali nedalekou Salou. Asfaltová verze C4 WRC je srovnatelná s tou loňskou, snažili jsme se vyladit pár problémů, které nás loni potkaly.“

Před posledními dvěma soutěžemi vede Hirvonen před vámi o pět bodů. Myslíte ještě na obhajobu titulu?

„Mám opravdu málo alternativ jak dokončit sezonu s excelentními výsledky. Je těžké si být jistý, když to závisí na výsledcích ostatních. Není to pozice, ve které bych chtěl být, ale můžu to jenom akceptovat. Dá se však říct, že máme větší pravděpodobnost na zisk prvního i druhého místa než třeba ve Švédsku. Bude to hodně záležet na Danim, protože Hirvonenovi budou k zisku titulu stačit druhá místa. Budu dělat co je v mých silách…Pokud Dani nebo kdokoliv jiný skončí mezi Mikkou a mnou, začneme prakticky od začátku. Pokud se tak stane, uvidíme, jaký bude Wales. Ale momentálně je mou prioritou vítězství ve Španělsku.“

Junioři chtějí bodovat

Na Rally Katalánsko se chystá také Citroën Junior Team. Na vozech C4 WRC pojedou posádky Sébastien Ogier / Julien Ingrassia, Conrad Rautenbach / Daniel Barritt a Evgeny Novikov / Stéphane Prévot, které se na asfalt také těší. Zatímco „velký“ tým Citroënu už ve Španělsku kraluje po čtyři roky nepřetržitě, junioři mají za cíl získávat zkušenosti a podle možností přispět Citroënu body pro Pohár konstruktérů.

Rally ve faktech

Trať – celková délka 1299,13 km, z toho 353,62 km měřených v 18 RZ.

Centrum rally: Salou

Seznámení a tréninky: včera v úterý 29. a dnes ve středu 30. září (8 – 19).

Shakedown: již zítra čtvrtek 1. října (8 -12) na 2,3 km dlouhém okruhu Riudecanyes ve Vilanova d’Escornalbou.

  • 1. den – pátek 2. října: 496,66 km, z toho 131,76 km měřených v 6 RZ. RZ 1 (La Mussara 1, 20,48 km), RZ 2 (Querol 1, 21,26 km) a RZ 3 (El Montmell 1, 24,14 km). Seskupení (12:23, 15 min.). Servis A (12:38, 30 min.). RZ 4 (La Mussara 2, 20,48 km), RZ 5 (Querol 2, 21,26 km) a RZ 6 (El Montmell 2, 24,14 km). Servis B (17:36, 45 min.). Cíl kolem 21:30.
  • 2. den – sobota 3. října: 437,58 km, z toho 127,98 km měřených v 6 RZ. Servis C (08:00, 15 min.). RZ 7 (El Priorat/La Ribera d’Ebre 1, 38,27 km), RZ 8 (Les Garrigues 1, 8,60 km) a RZ 9 (La Llena 1, 17,12 km). Seskupení (12:33, 15 min.). Servis D (12:48, 30 min.). RZ 10 (El Priorat/La Ribera d’Ebre 2, 38,27 km), RZ 11 (Les Garrigues 2, 8,60 km) a RZ 12(La Llena 2, 17,12 km). Servis E (17:41, 45 min.). Cíl kolem 21:30.
  • 3. den – neděle 4. října: 364,89 km, z toho 93,88 km měřených v 6 RZ. Servis F (07:15, 15 min.). RZ 13 (Riudecanyes 1, 16,32 km), RZ 14 (Santa Marina 1, 26,51 km) a RZ 15 (La Serra d’Almos 1, 4,11 km). Seskupení (10:48, 30 min. RZ S16 (Riudecanyes 2, 16,32 km), RZ 17 (Santa Marina 2, 26,51 km) a RZ 18 (La Serra d’Almos 2, 4,11 km). Seskupení (14:44, 3 min.). Servis H (14:47, 10 min.). Cíl a slavnostní ceremoniál (15:07).

Posádky Citroën před Rally Katalánsko:

Sébastien Loeb/Daniel Elena:

  • WRC debut: Katalánsko 1999 (Saxo Kit-Car, vypadli).
  • WRC startů: 122.
  • První vítězství WRC: Německo 2002 (Xsara WRC).
  • WRC vítězství celkem: 52.
  • WRC titulů: 5 (2004 – 2008).

Dani Sordo:

  • WRC debut: Katalánsko 2003 (18.).
  • WRC startů: 68.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Marc Marti:

  • WRC debut: Katalánsko 1992 (21.).
  • WRC startů: 134.
  • Juniorský titul: 2005 (C2 S1600).

Posádky Citroën na Rally Katalánsko:

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 10. účast: 1999 (vypadli, Saxo Kit-Car), 2001 (15., Saxo S1600), 2002 (vypadli, Xsara WRC), 2003 (2., Xsara WRC), 2004 (vypadli, Xsara WRC), 2005 (1., Xsara WRC), 2006 (1., Xsara WRC), 2007 (1., C4 WRC), 2008 (1., C4 WRC).

Dani Sordo: 7. účast: 2003 (18., Mitsubishi Lancer), 2004 (20., C2 S1600), 2005 (12., C2 S1600), 2006 (2., Xsara WRC), 2007 (2., C4 WRC), 2008 (2., C4 WRC).

Marc Marti: 17. start: 1992 (21., Peugeot 309), 1993 (10., Peugeot 106), 1995 (7.,Renault Clio), 1996 (8., Renault Mégane), 1997 (vypadl, Seat Ibiza), 1998 (15., Seat Ibiza), 1999 (vypadl, Xsara Kit-Car), 2000 (vypadl, Xsara Kit-Car), 2001 (vypadl, Xsara WRC), 2002 (vypadl, Ford Focus), 2003 (7., Xsara WRC), 2004 (3., Xsara WRC), 2005 (12., C2 S1600), 2006 (2., Xsara WRC), 2007 (2., C4 WRC), 2008 (2., C4 WRC).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...