Čtyřmístné coupé vyšší třídy VEL SATIS se vymyká tradičnímu pojetí. Jeho avantgardní styl spočívá v kombinaci architektonických znaků jednoprostorového vozu a specifické zadní části, která přenáší do současnosti hodnoty zděděné po tradičních velkých karosériích.
VEL SATIS umožňuje jízdy na dlouhé trasy v absolutním pohodlí. Snoubí se v něm cestovní pohoda na čtyřech pohodlných sedadlech se stylovou exkluzivitou. Jeho třílitrový motor V6 24V poskytuje hladký chod a zároveň vysoký výkon 210koní a s maximálním točivým momentem 290Nm. Odpovídá normám o snižováni znečištění Euro 2000. Vůz je vybaven automatickou pětirychlostní převodovkou s impulsním řízením.
Design VEL SATISU je elegantní s čistými a úsečnými protaženými tvary v přední části a s jednoduchou a zaoblenou zadní částí. Kontrast mezi dlouhou přední přečnívající částí vyvolává velmi dynamický dojem. Jako koncentrace technologie působí vertikální světla z jednoho bloku skla, který obsahuje čtyři nad sebou umístěné čočky vybavené „rozptylovačem“ světelných paprsků. Přívody vzduchu do motoru jsou umístěny z obou stran přední části. Přední část je zpracována jako jednoprostorový vůz s plynulým přechodem kapoty a předního skla. Celek předního skla stříšky je z jednoho skleněného monobloku, technické mistrovské dílo vytvořené speciálně pro VEL SATIS. Tento skleněný komplex poskytuje výbornou světelnost a maximální viditelnost směrem ven. Protažený přední profil je v protikladu k zadní části, která se skládá z vertikálního panoramatického zadního skla a kufru. Horní část kufru se otvírá směrem k zadnímu oknu a spodní část směrem dolů. Zadní světla, na kterých je použita neonová technologie, jsou vertikální podobně jako světla přední. Boční části jsou ploché a vysoké a svým zpracováním vyvolávají dojem, že VEL SATIS je solidní a bezpečný. Kola jsou zalícovaná a velká a jsou vybavena novými pneumatikami Micheline PAX s vertikálním zavěšením
Velkou výhodou dvoudvéřového coupé VEL SATIS je snadný nástup do vozu. Už žádné klíče, ty jsou nahrazeny jediným přívěskem. Když se řidič blíží k vozu, je jeho přívěsek automaticky identifikován, dveře se odemknou a odblokuje se startér. Křídlové posuvné dveře, které patří svou délkou 178 cm mezi jedny znejvětších v automobilovém světě, jsou vybaveny zvláštní kinematikou, která je posunuje směrem dopředu. Nástup do kabiny vozu je velmi snadný. Vůz disponuje čtyřmi pohodlnými sedadly, i nástup do zadní části je usnadněn širokým otvíráním dveří. Navíc pouhým dotekem na tlačítko na drážce dveří se mohou automaticky posunout přední sedadla dopředu a spustit postranní okénka. Jakmile se cestující usadí vzadu, snímač řídí zpětný chod sedadel na původní místo a zavírání postranních okének.
Vnitřní vybavení plně vozům nejvyšší vyšší třídy. Příjemné okouzlující estetické pojetí je zpracováno do poslední podrobnosti. Avantgardní styl kombinuje tradiční přístup s moderním přístupem k automobilovému prostoru. Jasná harmonie je směsicí béžové a šedé. Použití dřeva a kůže je novátorské jak na přístrojové desce, tak na sedadlech. Na těch je přírodní kůže, kombinována s kvalitním textilem s pozoruhodnými vzory, jaké jsou používány v nábytkářství. Všechna tlačítka jsou z rostlinné slonoviny.
Čtyřdvéřové coupé VEL SATIS uspokojuje vpředu stejně jako vzadu nároky na pohodlí a vybavení.Čtyři opravdová křesla mají elektricky ovládané opěrky hlavy. Každý cestující má vlastní ovladačklimatizace. Panely dveří jsou vybaveny každý dvěma skříňkami se zatahovacími záclonami. Když otevřete ty, které jsou v zadní části vozu, objeví se chladící box, kde jsou signované sklenky na šampaňské ze sklárny Saint Louis.
Kvalita provedení a perfektnost detailu se projevuje na přístrojové desce, jejíž ušlechtilý styl je vytvořen protáhlými liniemi a čistými křivkami. Žádné zbytečné blikání kontrolek, přístroje jsou jednoduché. Použitelné jsou až ve chvíli, kdy se zatažitelné stínítko přístrojové desky zvedne a když je odblokován kontakt.
VEL SATIS předvídá tendence budoucího vývoje, které povedou k miniaturizaci, příkladem je blok topení a klimatizace. Ustřední konzola ve tvaru harfy se zdá jakoby zavěšena v prostoru. Hodinky Mauboussin umístěné ve svrchní části konzoly dotvářejí dojem vysoké elegance a přitom účelnosti přístrojové desky. Na straně spolujezdce, tam, kde je tradiční místo na skříňku na rukavice, je ponecháno místo na otočnou skříňku. Při jízdě VEL SATIS nepřestává okouzlovat volantem s pevným nábojem a integrovaným ovládáním. Pouze ráfek volantu je pohyblivý.
Ve své představě automobilu vyšší třídy dává Renault přednost špičkové technologii, ale současně odmítá veškerou neužitečnou komplexnost a demonstraci síly přílišným zdůrazňováním technologie. Vůz musí být sofistikovaný a komplexní, a zároveň jednoduchý na ovládání a přátelský k řidičovi a cestujícím. Po předchozím použití systému pomoci navigace Carminat se Renault vývojově posunul vpřed použitím telematického doprovodu na cestě. Díky použití techniky DVD Pioneer, která má 8krát vyšší kapacitu ukládání dat na CD-ROM, jsou navigační a cestovní informace doplněny o informace turistické a kulturní o místech, kterými se projíždí. Dvě zatažitelné obrazovky zabudované nad přístrojovou deskou a pro zadní cestující mezi dvěma sedadly nabízejí plán cesty podle témat, která si cestující vyberou. Tyto dvě obrazovky také přenášejí snímky, které vytvoří fotoaparát přes zadní sklo.
VEL SATIS je dlouhý v nejdelším místě 468 cm, široký bez zpětných zrcátek 188 cm a vysoký 135 cm. Jeho hmotnost je 1320 kg.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií